Ga naar inhoud

Evaring gevraagd met accumerk


Veldkamp
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Aangezien het vandaag weer mooi weer was wilde ik de motor weer eens van stal halen en haar naar huis halen. Bij aankomst wilde de motor niet starten. Accu was geheel leeg en na overstarten met de auto (motor van de auto uit ivm hoge piekspanningen van de dynamo) en 10 minuten de motor stationair laten draaien de kabels er eens vanaf gehaald en de motor viel meteen uit. Accu doorgemeten en deze bleek officieel te zijn overleden.

 

Nu heb ik even nagekeken op internet en nu kwam ik bij het merk Dynavolt terecht. Deze accu (YTX-12BS) komt op een bedrag van 46 euro. Dezelfde accu van het merk Yuasa is 73 euro. Heeft iemand ervaring met het eerstgenoemde merk?

 

Ik vind het prijsverschil het wel waard om dan eventueel voor de Dynavolt te gaan, mits er iemand is met een ervaring over het merk.

 

Groetjes Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang je oude eerst eens een dag aan een conditielader.

Best kans dat hij bij laden met een hele klein stroomsterkte nog weer tot leven komt.

Direct laden met een grote stroom heeft geen enkel effect.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VFR kwam uit de fabriek met een Yuasa.

Die heeft het 9 jaar uitgehouden.

Toen kocht ik een onbekend merk voor inderdaad de helft van een Yuasa.

Die was na een paar maanden kapot. Teruggebracht en bijbetaald voor een Yuasa.

Die zit er nu al weer 7 jaar in.

 

I rest my case your Honour.... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In motoplus van eind 2011 kwam een accu van een mij onbekend merk er erg goed uit,

Waar de bekende merken met hun eigen gegeveens deze norm niet haalde kwam deze accu overal er beter uit.

Ga nog eens zoeken of ik deze uitgave nog heb en maak het merk dan wel bekend

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gister toch nog eens aan de druppellader gelegd en eens kijken of hij het weer gaat doen.

 

Ik wacht ook nog even het artikel van Nico af, voor ik een defenitief besluit maak.

 

Ik ben ook wel tevreden met de Yuasa, is normaal altijd starten/lopen, maar gister liet hij me in de steek. De accu is er nieuw ingekomen bij aanschaf van de VFR dus zit er nog maar 3 jaar in. Vind de levensduur dus best tegenvallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de accu sinds eind oktober niet gebruikt, wel af en toe starten om hem weer bij te laden. Druppellader vond ik dit jaar niet nodig ivm de relatief zachte temperaturen en de motor in een verwarmde garage staat. De 2 jaren ervoor is hij wel gewoon aan de druppellader geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe starten is moordend voor je motor en zal ook de accu niet voldoende hebben op geladen.

Ik ben bang dat, als de accu inderdaad overleden blijkt te zijn, je hem zelf om zeep hebt gebracht.

Wel of niet conditie laden heeft helemaal niets met temperatuur te maken, maar alles met de factor tijd.

Een accu heeft van huis al wat zelfontlading en via je klokje en de SR dioden loopt er ook wat weg.

Een conditie lader constant aansluiten hoeft niet eens, als ik de motor gedurende langere tijd niet gebruik hang ik hem zo eens in de drie weken een dagje aan de lader.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga straks nog een keer heen om te kijken of de druppellader zijn werk heeft gedaan en de accu werkelijk opgeladen is dat hij het nog heeft overleefd. Anders blijft er voor nu even niks over dan alleen even het stof eraf halen zodat, wanneer ik wel mijn 1e rit kan maken, hij er in ieder geval netjes bij staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een A merk accu zoals yuasa. Daar heb je jaren plezier van. 's winters min kabel los niet starten en zonu en dan aan de lader. Maak er vooral geen wetenschap van. De yuasa van mijn zijspan is 11 jaar oud, ik kon gister de Pan perfect starten na 6 maanden stilstand.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

VMF heb ik er nu inzitten ( voor 48,- thuis bezorgd )

Aan het testkastje gedraagt ie zich voorbeeldig en zoals beloofd.

 

Uiteraard weet ik niet wat ie over langere tijd doet.. * maar tot nu toe..... *

 

 

Btw, heb inmiddels wel zo m'n twijfels over mijn druppellader , hoewel ik het accu'tje behoorlijk

heb mishandeld * z'n voorganger * , denk ik dat ie komende tijd bij stilstand maar er gewoon uit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VMF is in de autowereld een prima product.

Zegt nog niets, de in dit topic geroemde Yuasa is in autoland synoniem voor goedkope bagger.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat een merk niet altijd garantie is voor een lange levensduur. Toen ik de motor kocht zat er een B-Merk accu in, geen idee meer wat de naam was.

Deze accu heeft het totaal 5 jaar volgehouden en heb ik na een strenge winter vervangen door een Yuasa, deze heeft het welgeteld 24 maanden uitgehouden (in de winters aan en Optimate 4 gehangen).

 

Nu heb ik op de motorbeurs een Varta kunnen kopen voor € 40,-. Eens kijken hoe lang deze mee gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...