Ga naar inhoud

Evaring gevraagd met accumerk


Veldkamp
 Delen

Aanbevolen berichten

je spreekt over de prijs van een batterij, je wilt weten waarom je een duurdere zou kopen, kiezen tussen 46 en 73€...

 

je vraagt waarom je 73 zou betalen ipv 46?

ik vraag je waarom je 46 zou betalen ipv 73?

 

wil je zekerheid en dus kwaliteit inboeten voor een verschil van 27€?

 

Ik gooi zeker het geld niet buiten maar een batterij is toch belangrijk niet? Zeker zijn dat je onderweg niet in panne valt! Zeker zijn dat de rit van morgen wel begint thuis? Zeker zijn dat ze de winter overleeft!

 

Bij mij thuis:

Mobilhome leefbatterijen? VARTA

Motorfietsen? VARTA

Werk? Opel batterijen - VARTA

Namaak? VARTA

 

Vandaag voor m'n K1 nog een VARTA besteld, weliswaar zonder de staat te steunen aan €46!

Natuurlijk moet je de beste prijs zoeken maar dan wel voor het beste product!

 

Bespaar op de juiste dingen maar niet op onderdelen voor je motorfiets, noch op je kledij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mhe, niet helemaal mee eens..

 

Ik vertik het om 50 euro méér voor een broek te betalen omdat het toevallig Levi in staat...

Die van de boerenbond is goed zat, en gaat bij mij net zo lang mee ..

 

Ik betaal wel weer 100 euro meer voor een gereedschap set omdat er Facom op staat ...

Omdat ik dat nooit geen 2e keer meer hoef te kopen.. ( kwaliteit )

 

PERSOONLIJK vind ik een accu een slijtage onderdeel, en aangezien ik nooit auto's & motoren zo lang rij

dat ik het verschil tussen 5 of 7 jaar levensduur zal merken..

 

Mik ik er een goedkopere accu in, omdat de langere levensduur ( eventueel ) , niet voor mij van belang is.

( lees, koop een accu voor mezelf.. niet voor de volgende eigenaar )

aangepast door Stefan666
Link naar reactie
Delen op andere sites

oei... ter info.... hou dan je Facom set maar van enkele jaren geleden.... de huidige zijn 'made in China' en rommel

 

ik spreek vooral over het prijsverschil.... €25?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Door tijdgebrek een beetje weinig hier kunnen zijn, maar het prijsverschil vind ik persoonlijk nog wel aan de hoge kant. En een accu is voor mij een accu.. de Yuasa die ik er nu in heb zitten is ook maar 2 seizoenen mee gegaan en dat vind ik voor een prijs van 73 euro gewoon te duur, als ook die van 46 euro goed zou kunnen zijn en wellicht langer mee gaat dan de dure versie. Ik beknibbel ook zeker niet op veiligheids-onderdelen, maar wat stefan ook al zei, zie ik een accu als slijtageonderdeel die dus regelmatig vervangen dient te worden. Mocht ik nu wel met pech komen te staan, als gevolg van een defecte accu, dan ben ik lid van de anwb dus thuiskomen doe ik sowieso wel.

 

Op dit moment heeft de motor nog steeds geen prioriteit, dus heb ook nog geen accu gehaald. Ben nog steeds een beetje aan het oriënteren, hoewel het wel begint te kriebelen nu het weer een paar dagen mooi weer is.

 

Word vervolgt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog goedkoper, bij de cranenbrouck staan deze accu s van het merk motobatt voor 19,40.

 

Heb er bij een vriend van me 1 ingezet, eens kijken hoe lang hij het volhoud.

 

Yuasa is normaal een heel goed merk in motorland, maar waarom zou een andere accu niet ook goed kunnen zijn. Ik heb ook al heel wat yuasa s voorbij zien komen die de 2 jaar niet haalden en ook al een heel aantal die de 5 a 6 jaar wel gewoon hebben gehaald.

 

Varta s heb ik in verschillende auto s gehad, niks dan ellende mee gehad terwijl dit toch een heel goed merk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Varta in de motor, even afkloppen, doet het al vijf jaar prima.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Motobatt kwam bij de accu test van Motoplus als een van de besten uit. Heb er nu een in zitten. Is nu +- een jaar oud. Ben benieuwd hoelang deze het uit gaat houden. (Het origineel van yuasa heeft er negen jaar ingezeten :blink::pompom: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er bij mij ook in. Doet het alweer zo'n 3 jaar probleemloos. Vorige was dezelfde en heeft het acht jaar probleemloos gedaan; aan zijn eind gebracht door een defecte spanning regelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook 1 in zitten van de huisleverancier, 1 was binnen een jaar stuk maar onder garantie een nieuwe gekregen en die zit er nu sinds de overhaul in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een diepontladen accu aan een druppellader zetten heeft denk ik geen zin. De meeste druppelladers meten eerst of je voldoende spanning/stroom terugontvangen alvorens te beginnen met laden. Dan zou je met een normale lader / adapter meer geluk kunnen hebben, dan weet je nl. zeker dat je er iets inpompt. Tenzij de lampjes op je druppellader natuurlijk aangeven dat ie echt aan het laden is.

 

Mijn ervaring: in mijn motor in 3 jaar tijd 2 "dure" Yuasa accu's versleten nu maar voor een goedkopie. Die zit er net in, dus we gaan het zien...

 

In principe is een accu chemisch en technisch gezien zo'n simpel ding dat het voor de levensduur niet uit zou moeten maken of je een dure of een goedkope hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik toch maar eens gaan denken aan de link wat Johan heeft gegeven... ik wil er gewoon niet te veel voor uitgeven aangezien ik op dit moment andere prio's heb dan de motor :rolleyes:

 

:offtopic: de vfrouw en ik zijn namelijk aan het kijken of we ons huis in deze tijd kunnen verkopen en een nieuw huis ervoor terug te kopen (of evt nieuwbouw), dus daar gaat even de tijd en het geld in zitten. :focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

tengevolge van startproblemen heb ik vorig jaar een nieuwe gekocht, achteraf was het de startkoppeling.

De oude is enkele maanden geleden nog weer ff bijgeladen en staat klaar om opgehaald te worden.

Ritje Wilnis en voor een originele attentie is die de jouwe.

Nogmaals; is geen nieuwe , maar wel van het bekende japanse? merk Yasua

 

Dus deze staat voor bovengenoemde prijs op de nieuwe eigenaar te wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tijdje weer niet op het forum geweest.. Ik zie nu pas je aanbieding Jan, helaas heb ik, inmiddels weer 3 weken terug, al een nieuwe accu aangeschaft, maar toch bedankt voor je aanbieding. Uiteindelijk toch maar weer voor een Yuasa gekozen die een zeer aantrekkelijke prijs van 60 euro had. Vandaag eindelijk weer even in de buurt van de motor geweest aangezien die niet thuis staat, maar bij mijn moeder in de garage. Accu erin gezet en het was weer als vanouds starten lopen. Zal het topic even een slotje geven en een ieder toch bedankt voor het meedenken!

 

Gr Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...