Ga naar inhoud

VFR800 VTEC koude start, motor slaat stationair af


Gundl
 Delen

Aanbevolen berichten

Een geringe overgangsweerstand kan al invloed op een signaal hebben, maar dat hoeft altijd lang niet tot een foutcode te leiden en zo wie zo laat niet elke foutcode het lampje branden.

Voorbeeld: een temperatuursensor heeft vrijwel standaard een bereik van min 30 tot plus 130 graden. Daartussen zal er geen fout code komen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

... want mijn ervaring is dat de 48k die de bougies mee moeten gaan toch meer een wens is dan werkelijkheid...

Mijn bougies gaan nu al 47100 km mee en er wordt geen klap verkeerd gegeven. Nu ga ik ze binnenkort (laten) vervangen, maar dat is meer omdat het onderhoudsboekje het zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je verrast gaat zijn met het verschil.

Een bougie wordt langzaam minder en dat houdt in dat de kracht van de vonk achteruit gaat, doordat dat heel langzaam gaat merk je er weinig van tot je de bougies gaat vervangen.

Ik had bij mijn eerste wissel ook geen plannen maar bij het inkopen kwam is de NGK in Engeland voor een mooie prijs tegen dus mee laten komen en "omdat de boel toch uit elkaar lag" meteen vervangen en dat was goed te merken en ook bij mij geen klap verkeerd.

Sommige mensen merken het niet maar er zijn ook mensen die nog niet merken als er een hele cilinder wegvalt, ik merk nogal snel als er iets niet 100% is hoewel ik me ook wel eens iets over het hoofd zie terwijl ik er specifiek op let maar dat is gelukkig een uitzondering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...