Ga naar inhoud

Hyperpro


bollocks
 Delen

Aanbevolen berichten

Omdat het vorige topic van Wilco gesloten is maar even een nieuwe om kort mijn ervaring te delen (las ik ook graag toen ik me oriënteerde).

 

Ik ben vanmorgen in Apeldoorn geweest en daar zijn de nieuwe veren er in twee uur ondergeschroefd.

 

Het allereerste wat opviel was dat de motor veel hoger is geworden.

Het blijkt dat de vorige eigenaar de motor verlaagd had door de voorvork door te steken. Was me al eens opgevallen maar verder nooit bij stilgestaan.

Tijdens het stilstaan en rijden merk ik dat hij echt veel hoger is.

 

Dit verklaart mogelijk ook deels waarom ik de behoefte voelde van de veren upgrade.

Ik had bij elke scherpe bocht (hoek om) het gevoel dat ik over het voorwiel viel.

De directe aanleiding was dat ik de afgelopen twee weken drie keer mijn voorwiel voelde verschuiven op rotondes.

 

Ondanks dat het stuur nu hoger staat vermoed ik dat de oude achterveer ook niet mee helemaal jofel was of dat daar ook iets mee gedaan was want ik heb niet het gevoel dat ik meer rechtop zit.

Gezien het behoorlijke hoogteverschil wat ik ervaar had ik anders echt meer rechtop moeten zitten.

 

Het rijden verder is even wennen. Minder comfortabel want ik voel elke bobbel maar er komt erg veel zekerheid voor terug.

Geen duiken meer bij het remmen en het gevoel van onderstuur in een korte bocht is verdwenen.

Het constante schrap zetten en vastklampen is weg!

 

Als je nou toch geld in je hobby stopt en een (nog zeer goede) motor van 10+ jaar oud koopt lijkt me dit een verplichte upgrade!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een begin gemaakt met het monteren van mijn voorveren die ik van Gerard heb overgenomen, van de week de motor niet nodig dus in een paar keer na het werk voordat m'n vriendin thuis is wat doen en dan heb ik het over een paar dagen wel klaar.

Meteen de remblokken nagekeken en met 1,5mm meteen maar nieuwe bestellen, kan ik die er meteen in zetten nu de klauwen er toch af zijn.

40k met de set remblokken gedaan en veel geremd dus valt me niet tegen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag er 5 april voorveren in laten zetten (cadeautje) :D

 

Ontzettend jammer van de vfroc rit, maar ook bij mij noodzakelijk voor veiligheid...de vering zat bij redelijk remmen al bijna aan het einde van de veerweg.

 

Ik ben erg benieuwd, maar als ik jouw ervaring zo lees dan zoek ik binnenkort ook nog naar een verlagingssetje?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je motor goed verlaagd is geweest dan is de achterkant ook verlaagd. Dit gaat vrij eenvoudig door de 2 "triangels" waar de achterveer aan vast zit te vervangen door 2 met een andere hoek. Als dit zo is dan krijg je een rare zit houding. Dit is ook gebeurd met de motor van Arctic (een blauwe vtec).

 

Probeer de zithouding eens op een niet verlaagde vfr.

 

aangepast door HansM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik schrik steeds als ik gestopt ben en mijn voet aan de grond zet, ik stap dan bijna mis.

Zal even wennen zijn, eerst kon ik mijn voeten vlak op de grond zetten, nu alleen de bal van mijn voet (ben 1.82).

Mijn Sargent zadel zal hier ook een rol spelen.

 

Ik had mijn oude achterveer altijd op de hoogste stand staan (en nog te zacht) en zie dat ze hem ook met de nieuwe veer zo gemonteerd hebben, ik weet niet of dat nog echt uitmaakt en of hij met een andere instelling nog inzakt door mijn 80kg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij monteert Hyperpro een veer op basis van gewicht en dan wordt alles op elkaar afgestemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als in eerder topic van Wilco al vermeld. Vorige week voorvorkvering laten vervangen bij hyperpro. T is een waar genot. Nu moet t tussen de oren ook nog om in de bochten. We komen er wel.... :-), bijna tijd voor een broek met sliders ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

Als je het laat monteren zit afstellen bij de prijs in dus vooral zelf geen moeite doen en als blijkt dat het niet gedaan is alsnog laten doen want zij weten wat ze doen en jij bent 2 weken verder voor je het goed hebt en zelfs dan is de kans groot dat het toch nog beter kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mij afvroeg, zit er veel verschil in qua montage kosten of je de streetbox neemt compleet met een nieuwe achter demper, of dat je alleen je veer laat vervang

en( en de voorkant compleet).

Ik kan me zo voorstellen dat het uit elkaar halen van de bestaande demper om de veer te vervangen duurder is dan een compleet nieuwe monteren.

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...