Ga naar inhoud

Spiegel vizier


penose1970
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand (negatieve) ervaringen met het gebruik van een blauw spiegelend vizier? Het schijnt van oom agent niet te mogen maar ik weet niet hoe moeilijk ze doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn de zogenaamd iridium vizieren en ze mogen wel maar alleen bij daglicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gehad. Ziet er erg gaaf uit maar heeft als nadeel dat je als je een tunnel in rijd geen bal meer ziet. Laat staan als het echt donker word. Ergo : Te laat naar huis kan een probleem worden. Daarom voor mij niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had vroeger (opa verteld) ook altijd zo'n donker vizier erop, en zoals hier boven al aangegeven wordt, is het terug rijden in het donker of schemering haast niet meer te doen met zo'n vizier, wat trouwens ook geld als je een donkere tunnel o.i.d. in rijdt. Dus voor mij niet meer van zulke vizieren, maar een gewoon 'standaard' vizier ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik rij al vanaf mijn 18 met een donker vizier, ben nu 42 (ja ja ik weet het) ik wil nooit een helder vizier. in het donker gaat prima, zeker met Xeon lampjes :yahoo:

maak veel kilometer zomer en winter. heel soms pak ik mijn andere helm met licht vizier maar dat bevalt me totaal niet.

 

ieder zijn eigen voorkeur denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nooit meer met een donker vizier. Dat is voor mij maar geschikt voor één weertype: zon.

Een moderne helm heeft een zonnescherm om het donkerder te maken als dat nodig is....ideaal i.m.h.o.......

 

En met een spiegelend vizier kun je geen oogcontact maken.........net als met te donkere ruiten in een auto...

Heb in allerlei vizieren uitgeprobeerd in de afgelopen jaren. Geef mij maar een gewoon helder vizier (pinlock uiteraard)

aangepast door Epi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste voordeel van een spiegelend (iridium gecoat ) visier. Het is minder warm in de helm. En je hebt geen zonnebril nodig. Ach, allemaal heel persoonlijk denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...