Ga naar inhoud

Motor niet afgeleverd zoals zou moeten?


MikeyMan
 Delen

Aanbevolen berichten

Welkom, en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

 

Kentekenplaat verlichting is een echt vtec probleem, ik heb al heel wat lampjes mogen vv totdat ik er een 10w ipv 5 w lampje in gezet heb. Gaat al een jaar goed. 5 w ging nooit meer dan 3 ritjes goed.

 

Volgens mij is het normaal dat je geen alarmlichtschakelaar hebt, die heb je volgens mij pas eind 2004 of 2005 bij de vfr. ( althans dat dacht ik, correct me if i m wrong ).

 

Een zilvere met vroc sticker waar het kenteken hier niet van bekend is kan best voorkomen aangezien je als normaal forum lid geen kenteken opgeeft en er meer forumleden dan vroc leden zijn. Echter een kleurcode onder het zadel met kleurcode blauw is wel verdacht. Of alle kappen zijn vv ( waar het wel op lijkt aangezien je een spatbord hebt met alleen dcbs op en niet ook abs ). Of je subframe is ooit vervangen moeten worden omdat het scheef was.

 

Bij alleen de kappen kan het natuurlijk om een onschuldige schuiver gaan, bij het subframe moet je je afvragen wat er verder wel niet nog meer aan je motor mankeerd.

 

Ik zou even teruggaan naar de dealer en daar even netjes gaan vragen hoe en wat, zij weten het waarschijnlijk nieteens en zouden misschien de vorige eigenaar kunnen achterhalen.

Als het een officiele honda dealer is kan hij het bloknummer met framenummer controleren en kijken welke kleur erbij hoort, dat is maar 1 telefoontje naar Honda Nederland voor deze dealer.

 

Als je verder zelf geen verstand hebt van motoren is het misschien raadzaam om een professionele keuring te laten doen op je motor. Dan weet je zeker of je een goede motor hebt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Of je subframe is ooit vervangen moeten worden omdat het scheef was.

...

Bij de eerste VTEC's schijnt er een subframe probleem geweest te zijn, zie dit item.

Misschien te laat geweest met de versteviging of nooit geweten en daarna een 2e hands gekocht ter vervanging.

Verklaart nog steeds niet het foute bouwjaar en zoals al aangegeven vind ik het jaartal van kenteken opgeven voor een dealer onvergeeflijk.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gebruikelijk, om als bouwjaar de datum van eerste toelating op de weg te nemen. Is een fiets in '86 gebouwd, maar pas in '88 op kenteken gezet, dan geld '88 als bouwjaar. Ik weet niet beter, dan dat dit de normale gang van zaken is. Op mijn kenteken staat ook '88, terwijl het in elkaar schroeven in Japan echt in '86 is gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij alle advertenties staat toch echt bouwjaar en niet datum eerste toelating, het bouwjaar is dus bepalend.

Zal fijn zijn, koop ik een fiets voor op het circuit en na 2 jaar zet ik 'm op kenteken en verkoop 'm als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjah, ik vind het ook niet echt netjes. Verhaal van MP mbt het bouwjaar was dat het vrijwel altijd zo is dat de motor in het jaar voorafgaand aan de registratie gebouwd wordt. En dat altijd de kentekendatum wordt opgegeven.

Vind dat geen 'bouwjaar' natuurlijk. Jakarta geeft op framenummer 2003 aan.

Denk overigens wel dat de kappen nog nieuwer zijn. Er zitten opgelegde 'vfr' stickers op. Volgens mij zijn die pas in 2006 gekomen. Zitten (nog) wel oranje knippers op.

 

Hoe kan ik uitvinden of er aan het frame gerommeld is? Zal iig het framenummer even checken adhv de link.

Op zich rijdt ie prima rechtuit overigens. Er is iig nooit een dusdanig ongeluk mee geweest dat er registratie van gemaakt is.

aangepast door MikeyMan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt helaas vaak, kijk maar eens op mp, hoeveel bouwjaar 2006 erin hebben staan terwijl ze de oranje knippers hebben en de andere kenmerken van voor de face lift. Zijn allemaal op kenteken gekomen in 2006 maar wel 2004 of 2005 motors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan ook de andere kant op werken.

Op MP stond een VFR achterwiel te koop. "van een 1994"

Was dus weinig interesse in, maar de wat onduidelijke foto en erg vuile velg wat toch echt een 93'er

Gebeld, hij had inderdaag geen reacties gehad. Voor 75 euro een 8-spaker gescored. 40 eurie poedercaoten en klaar :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een vtec van 2003 , helaas ook zonder alarmlichten, dus ook 2003 niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

:welcomeax0:Mikey!

 

interessant verhaal, ben het met anderen eens dat ik ook eerst opheldering bij de dealer zou vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, kleine update...

 

Nou, Erik van Lent is zojuist vertrokken. Mijn vermoedens helaas goeddeels bevestigd.
Hij noemde het "geen wrak, maar wel in slechte staat van onderhoud".

Geconstateerde punten:
- Motor is van 2003 ipv de geadverteerde 2004 (Had ik al geconstateerd)
- Hij is zilver ipv origineel blauw (waarschijnlijk voor eerste verkoop al gedaan)
- Voorband heeft 2mm profiel
- Remblokken goeddeels versleten
- Remvloeistof bevat vocht
- Remschijf krom
- Luchtfilter volledig verstopt
- Keertje omgevallen (wist ik al, was verteld)
- Kilometerstand is waarschijnlijk niet de vermeldde 38k km.
- Te kleine accu gemonteerd (8 ipv 11,5 A, past ook niet lekker in zijn plekje).

Volledige rapport verschijnt later vandaag.
Motorisch en electrisch lijkt alles goed te zijn, hij loopt mooi, en verder geen issues. Maar wel een flinke domper op een aanschaf van 5000 euro, met een afleverbeurt van 300 euro bij een officiele Honda Dealer/ Motoport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...