Ga naar inhoud

VFR800 VTEC 2004, look voor 2014


jotwoo
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou zwart boutjes zou misschien een beetje veel opvallen bij mijn nieuwe kuip.

Die is voornamelijk wit, zie je allemaal van die zwarte puntjes :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterk genoeg, in ben de afgelopen 15k nog geen kuipdeel verloren en ook regelmatig er weer af gehad.

En vliegtuig is trouwens ook een groot deel van aluminium, om maar even aan te geven dat aluminium ook in vele soorten te verdelen is en Pro-Bolt heeft een volgens mij een vrij goede soort.

Op Ebay zijn setjes te koop die je wel vrij snel stuk draait heb ik gehoord maar ook daar zijn veel aanbieders en zal een gok zijn welke je treft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouten zijn er nog niet, intussen wel nieuwe remhendels gemonteerd: titanium met zwarte verstel switches.

 

Van:

IMG_20140724_195707.jpg

 

Naar:

IMG_20140724_200800.jpg

 

Nu nog een keer een nieuw stuur: dat goud bevalt toch niet. Waarschijnlijk komt er tzt een zwarte op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vragen mag, waarom eigenlijk de lange uitvoering?

Heb zelf al bijna 2 jaar korte hendels en wil eigenlijk nooit meer lange.

Maar komt misschien ook omdat ik wat grote handen heb, en 2 vingers met schakelen/remmen. Kwamen de lange hendels al heel vervelend in de weg te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moment = kracht x arm dus ik hou het ook lekker bij de standaard lengte, is niet voor niets de standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst de originele hendels

Maar na een paar maanden gebruikte ik alleen 2 vingers aan beide handen.

En daardoor kwam de rest tegen me hand aan, en dat ging best irriteren. Ook moest ik dus verplicht meerdere vingers gebruiken om te remmen/schakelen.

Toen kortere genomen en vondt dat uiterst relax van moment 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de laatste tijd met wat sportiever sturen de ervaring dat de standaard remmen niet bijterig genoeg zijn. Zijn hier oplossingen voor met andere remblokken oid om meer remkracht te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in de tijd dat ik meer sportiever rij (bochten) niet het gevoel gehad dat de remmen niet genoeg kracht hebben.

Kan het misschien zijn dat je te snel de bocht ingaat en daardoor meer moet remmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is juist met aanremmen voor de bocht, ik vind dat hij wel wat harder mag remmen. En ik krijg hem op droog ook niet in de ABS, ook niet als ik hem vol in knijp. De slag lijkt me trouwens best lang.

 

Maar ik ben dan ook mijn auto gewend waar extra grote schijven op zitten dus misschien dat het daar in zit?

aangepast door jotwoo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste zouden juist blij zijn dat ze hem niet in de ABS krijgen, als dat gebeurt is de situatie meestal niet zo leuk :schater:

Heb dan niet zoveel kennis wat dat betreft.

Maar misschien dat de druk niet genoeg is, en dat daardoor de remmen dan niet genoeg op de schijf komen. Verklaart misschien dan ook waarom je de rem zoveel moet inkijpen.

Als ik bij die van mij met 2 vingers alleen al een klein stukje knijp, voel ik dat ie pakt.

Of het kan misschien zijn dat de zuigers die de schijf duwen, een beetje vast zijn gaan zitten. En niet meer de volle beweging kunnen maken.

Misschien als je zuigers goed schoonmaakt en weer invet, dat ze dan alweer beter remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeerd, hij remt prima! Maar het zou allemaal nog wat heftiger mogen. Dus ik ben op zoek naar manieren zodat hij nóg beter remt. Hij is bij Johan in onderhoud, dus als er iets niet goed was geweest had ik dat gehoord ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...