Ga naar inhoud

Ervaring Shoei Neotec


Jacco76
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik rijdt sinds een jaar met een Shoei Neotec. Tot nog toe erg tevreden maar vandaag toch iets raars mee gemaakt en wilde andere eigenaren met een Shoei Neotec dit niet onthouden.

 

Vandaag tijdens de hevige buien kreeg ik in één keer water door de kin ventilatie naar binnen, hoewel deze dicht stond kwamen er allemaal druppels aan de binnenkant voorbij dansen.

 

Nu was me vorige week al opgevallen dat de kin ventilatie toch lucht doorliet hoewel deze dicht stond.

 

Dus gelijk maar even met Ten Kate gebeld, immers daar de helm gekocht. Ze hadden dit nog niet eerder gehoord maar zouden de importeur bellen. Vijf minuten later al een belletje terug met het verlossende antwoord.

 

Probleem is bekend hoewel het niet veel voorkomt, maar onder garantie wordt er een nieuw gemodificeerd kinstuk opgestuurd naar Ten Kate zodat de huidige vervangen wordt.

 

Dus voor eigenaren met een Shoei Neotec met een soort gelijk probleem even de dealer bellen waar je de helm gekocht hebt en er wordt kosteloos een gemodificeerd kinstuk geleverd.

 

Top service van Shoei, wederom hoewel het nooit had mogen gebeuren voor die prijs.

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je t zegt, thanks. Ik heb vorig jaar idd verschillende keren hetzelfde meegemaakt, toen ook nog geen jaar oud. Zal r ook eens achteraan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat ie behoorlijk tocht, ook al staat alles dicht. En als ik naar links of rechts kijk tijdens rijden, hoor ik zelfs de wind fluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de bovenste ventilatie vervangen, kreeg in de winter een koude tocht doorheen en zoveel haar heb ik niet meer. :scratchchin:

Op Shoei zit 5 jaar garantie, mag ook wel voor die prijs en zo geweldig vindt ik de helm niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van echt fluiten van de helm heb ik geen last. De helm is wel wat minder stil dan de Schuberth die ik hiervoor had. Maar dat wist ik op het moment van kopen al, had met de Schuberth ook alleen maar ellende en is op den duur omgeruild voor deze Shoei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lawaai heb ik geen last van, wel van water door de ventilatie.

Verder bevalt de helm uitstekend.

Goede tip, bedankt.

 

Ik heb bij een internetwinkel gekocht.

Nu maar eens zien of ik daar ook garantie kan claimen of dat we de volgende keer toch weer naar de winkel moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag heren,

 

De eerste serie neotech hadden inderdaad problemen met de bovenvenventilatie.

Voor garantie wordt dan een nieuw plastic binnenstukje gemonteerd met een hoger spoilertje.

Maar uit ervaring kan ik vertellen dat het niets uitmaakt,er is inderdaad constant tocht in de helm,wel minder met het zonnevizier naar beneden gericht,me leverancier had/ heeft geen oplossing van dit probleem.

 

 

Over het lekken aan de voorzijde is me niets bekend,mede omdat ik nagenoeg nooit in de regen rij of heb gereden.

Maar ik ga er wel vragen over stellen bij me dealer.

 

Weet of hoor ik iets vertel ik dit direct op dit forum

 

Met vriendelijke groet tonnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook :

 

bij echt hevige regenbuien, komen er waterdruppels via de ventilatie vooraan naar binnen over het visier gerold.

Laten nazien bij een Shoei verdeler :

U bezit reeds de aangepaste 2e generatie...hier kunnen we niks aan verhelpen.

 

Ventilatie vooraan aan de kin is dermate te goed of hevig dat ik er tranende ogen bij momenten van krijg.

Ja de neuswindafwijzer (of hoe dat ding ook noemen mag) is geplaatst.

 

Geluidsdichtheid, viel ook tegen tov mijn Schuberth C2,

maar daar heb ik een goedkope oplossing voor gevonden.

Ik draag winter en zomer een helmmuts, en daar heb ik aan beide zijden

zowel in m'n zomermuts als in m'n wintermuts aan de binnenzijde

een "zakje" in D-vorm van een 10 cm diameter in een gladde stof laten opnaaien, waar ik 5mm dikke schuimpads in geplaatst heb. :coolsmiley:

Te verkrijgen bij een stoffeerwinkel ofzo (koudschuim)

Supergoedkope oplossing , geen gedoe met oorpluggen , en is het te stil dan maak je hier en daar wat extra gaatjes er in met

zo een tang om extra gaten in een lederen riem te maken.

aangepast door Paske
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

goede tip Jacco!

 

je kan ook afspreken op motorevenementen zoals SBK of TT als je daar heengaat, daar staat altijd een service stand van Shoei,

dat soort reparaties kunnen ze daar ook voor je doen en voeren gelijk een uitgebreide service/poets/polijst beurt voor je uit.

 

ik heb nog ouder model, maar vorig jaar bij de SBK hebben ze ook kosteloos het complete kinstuk vervangen ivm een slecht werkend ventilatieschuifje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik doen, goed idee.

We hebben al plannen om naar SBK te gaan.

Ik had er al wel eens een stand van Shoei gezien maar dacht dat het alleen een stalling was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is echt een full-service stand! :worshippy:

 

ik zou wel even van te voren contact opnemen, aantal onderdelen wat ze mee hebben is natuurlijk enigszins beperkt bij evenementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maar weer even dit topic naar boven halen.

 

Nadat de kinventilatie is aangepakt heb ik geen last meer van water dat door de ventilatie naar binnen komt.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr.............................

Bij hevige regen heb ik toch weer last van water aan de binnenkant van de helm. De kinventilatie kon ik uitsluiten door met plakband op de kinventilatie te gaan rijden. Daarnaast heb ik ook steeds meer last van tocht in de helm. Twee weken terug is de helm opgestuurd naar Shoei en heb ik via de importeur een testhelm meegekregen die op vele vlakken beter moest zijn dan de helm die ik heb. Nou mooi niet, afgelopen maandag met een hoosbui ook nu weer water aan de binnenkant. Ik heb wel het idee dat de tocht minder is in deze helm.

 

Gisteren een belletje gehad van Ten Kate dat mijn eigen helm weer terug is. Het begeleidend schrijven geeft aan dat ze niets abnormaals hebben kunnen constateren en dat alle afstellingen ook oké zijn. Voor de zekerheid hebben ze alle rubbers en afdichtingen van de helm vervangen. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt, echter ik betwijfel of alles opgelost is omdat de testhelm ook nog steeds dezelfde problemen vertoont.

 

Keep you posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waardeloos, ik deel je ervaring

Ik heb mijn neotec nu een maand of 3 en ben weer overgestapt op mijn oude nolan.

Met het feit dat er druppel aan de binnenkant van het vizier komt kan ik wel leven, ook het tochten herken ik, zolang het niet te koud is ook niet al te erg.

Waar ik niet mee kan leven is de drukplek achter mijn linker oor!

 

En...dat hij zwaar is wist ik, maar het is voor mij storend.

Helaas niet de beste investering die ik heb gedaan, gelukkig heeft mijn vrouw dezelfde maat en vindt hem prettig als mooi weer rijdster, dus heeft zij nu een mooie klaphelm :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart om dit te lezen. Overal op internet wordt de helm bejubeld en hier zijn er allemaal klachten?

Ik had er mijn zinnen op gezet maar als ik zoveel geld aan een helm uitgeef wil ik wel graag dat hij net zo waterdicht is als mijn eerst plastic (Kiwi) helm die €35,- koste op de beurs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...