Ga naar inhoud

Ervaring Shoei Neotec


Jacco76
 Delen

Aanbevolen berichten

Hmmm... Het enige wat ik op mijn Neotec heb op te merken is dat de ventilatie aan de bovenkant wat over enthousiast is en zelfs iets ventileert als hij dicht is. Dit is echter eenvoudig op te lossen door een stukje zacht schuim in de opening te plaatsen. Lekkage heb ik tot op heden nog niet gehad. En ik heb toch al heel wat regen op mijn kop gehad onder het rijden. Ben er wel content mee. (nieuwe Schubert vond ik niet lekker zitten en vond het zonnevizier wel erg gammel bij het passen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat niet afdichten van de ventilatie boven is door shoei, bij mij althans, opgelost. Ze hebben het bovenste gedeelte verandert en dicht nu goed af. Ik zou toch eens de verkoper contacteren om dit op te lossen. Verder heb ik ik geen opmerkingen content met de shoei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ook ik heb na 2 jaar lekkage van de Shoei neotec een Schubert C3Pro besteld.

Na 3 minuten in de regen rijden op de snelweg regent het aan de binnenkant van de helm even hard als buiten.

Motoport heeft diverse keren getest of er ergens iets niet aansluit , alles sluit goed af was de conclusie.

Als de Schubert binnen is dan stuur ik de Shoei wel naar de importeur en zie wel wat deze er van vindt.

Heb het helemaal gehad met de Shoei Neotec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van het binnen regenen wordt veroorzaakt door het ventilatiedeel op het kinstuk. Deze opent naar buiten aan de bovenzijde en vangt daardoor al het water op dat van het vizier af komt en de luchtstroom gooit het dan naar binnen toe. Typisch een gevalletje ontwerpfout. Heb dit ook bij de Shoei servicestand aangegeven maar ze willen het dit tot nu toe nog niet toegeven. Heb deze constructie nog bij geen enkele andere helm gezien en/of dit probleem meegemaakt. We zullen zien of dit bij de opvolger van de neotec veranderd is. Ik vind het verder gewoon een fijne helm en doe hem dus niet weg. Zoals gezegd :we zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kinstuk van de Schubert C3 opent ook naar buiten en naar boven en levert geen problemen op. Wat zorgt ervoor dat het bij de Neotec wel een probleem geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het je niet exact vertellen maar mijn ervaring is wel dat bij hevige regenval via het ventilatiestuk veel water naar binnen komt en je vizier in no time ook aan de binnenkant kleddernat is. Het zal in de details zitten. Vorm van de helm of hoe het kinventielatiestuk intern gevormd is.Denk ook dat de luchtstroom bij de shoei groter is dan de shubert waardoor er makkelijker water meegevoerd wordt. Mijn ervaring is i.i.g. dat de ventielatie bij de shoei op zijn zachtst gezegd meer dan voldoende is. Het gedeelte bovenop de helm zet ik ook met zeer warm weer nooit open. Want dan tocht je gewoon weg. Hoogstens het kleine klepje achterop de helm.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn neotec is ondertussen na 2,5 jaar versleten en ben weer aan het denken voor een nieuw modelletje maar ik weet niet zeker of het weer een neotec wordt. Ik vond de multitec fijner, mede door de dubbeld sluiting, de waterdichtheid. Maar ja, krijg wel altijd 30% korting bij mijn dealer op nieuwe helmen.... en die doen Shoei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Mijn neotec heb ik sinds een jaar en bevalt prima, alleen met rijden in mistvlagen wordt het middelste deel beslagen aan de buitenzijde op het vizier.

Ik krijg het idee dat de luchtstroom gestoord wordt door de sluiting aan de voorzijde.

Iemand hier ook ervaring mee, en wellicht een oplossing?

aangepast door VFRouge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rooie VFR,

 

Dat beslaan in het midden bij mist zal elke helm wel in meerdere of mindere mate hebben omdat de luchtstroom daar relatief het laagst is op het bolle schermoppervlak.

Daarnaast is mist zo fijndruppelig dat het geen massa vormt voor de luchtstroom om te kunnen worden weggeblazen door de rijwind (voorop gesteld dat je nog een beetje kunt doorrijden natuurlijk).

Ook heeft water de vreemde en in dit geval nare eigenschap adhesief te zijn dus dat bevorderd druppelvorming ook niet echt.

 

Meestal helpt het je hoofd naar links en rechts te bewegen om tijdelijk de snelheid van de luchtstroom te verhogen waardoor de druppels "eraf waaien".

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vorige, geen systeem helm, was het geen probleem.

Het is een smalle baan van ongeveer 2 a 3 cm breed. Als er langzaam gereden wordt vanwege de mist maakt links/rechts bewegen niet uit.

Voor de rest vind ik het een prima helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Op de beurs met de service manager van Shoei gesproken over de slechte ervaringen met de Neotec.

Kortom na het gesprek moest ik via de dealer de helm op laten sturen en het resultaat is dat ik het aankoop bedrag terug krijg.

Toch nog een goede service, nu nog voor een andere helm kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ruim een jaar mijn Shoei Neotec, (zou de verbeterde moeten zijn) en tot op dit moment geen last gehad van water aan de binnnenkant, wel bij hele lichte regen dat gezichtsveld beetje beslaat aan zijkant in het midden wat VFRouge ook beschrijft,

wat me wel opvalt dat hij best veel ruis geeft ook met klepjes dicht, dus nu ook oordoppen in,

maar heb natuurlijk ook nog niet zoveel gereden als gemiddeld van jullie,

 

ik heb bij aankoop van mijn helm, juist gekozen voor Shoei omdat er zoveel problemen waren met Schubert C3, en op advies van Valkenier Barneveld, ook de Shoei genomen, ik heb ook de Pro gebrobeert, maar had er inderdaad geen goed hoofd voor,

vind het erg lastig een helm kopen omdat je hem maar even een paar minuten past, terwijl je wel (soms) uren op hebt als je rijdt

 

blijf het wel volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik twijfel aan een helm loop ik rustig een kwartier tot een half uur met de helm op door de motorzaak.

Heb je alleen niets aan als hij blijkt te lekken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...