Ga naar inhoud

Ervaring Shoei Neotec


Jacco76
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik twijfel aan een helm loop ik rustig een kwartier tot een half uur met de helm op door de motorzaak.

Heb je alleen niets aan als hij blijkt te lekken.

 

Nee tenzij het in die motorzaak regent, of in de open lucht,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Gisteren eentje gekocht, vandaag al enkele stortbuien gehad. Mijn andere helm is een Shuberth C3. De Neotec zit veel beter, geluidshinder is zelfde dan bij de C3.Ventilaties sterk.Bij hoge snelheid veroorzaakt de Neotec minder turbulentie.De afwerking lijkt steviger, bij de C3 viel de klep soms van zelf naar beneden,het zonnevizier zakte ook regelmatig af.De binnenvoering kwam ook los.Dit is de laatste Shuberth, ik er 5 gehad. Ik hoop dat de Shoei het beter zal doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgen AAN!

 

 

Ik heb een C3 (gekocht in 2012) en ben er nooit enthousiast over geweest.

Volgend jaar staat er weer een nieuwe helm op de rol....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag bij Termaat een Schuberth C3 pro gekocht. De C3 basic ook op gehad maar het verschil was direct te voelen. De C3 pro voelde veel vertrouwder, comfortabeler en stiller aan. Vorige helm is een Schuberth S2. Nog gekeken naar een Shark Evoline, vond het wel wat hebben het kinstuk helemaal naar achter te kunnen klappen en vastzetten bij warm weer, maar hij zatniet lekker en een stuk minder stil dan de Schuberth.

 

Gister ook een paar flinke plensbuien gehad en geen last van water aan de binnenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb nu 4j Neotec gereden à ca. 17000km/j en van januari tot december (vnl. woon-/werk).

 

Klopt dat er bij regen redelijk wat water binnenkomt maar aangezien ik relatief voorover zit, stoort me dit niet zozeer. Tenminste toch niet wat betreft 't water dat op 't "chin curtain" blijft staan.

Dankzij een pak met een goeie "stormkraag" blijft dit gelukkig ook buiten m'n kledij.

 

Erger vind ik dat er soms via de bovenrand van 't vizier water binnendruppelt waardoor 't vizier aan de binnenzijde nat wordt.

Vocht dat voor condens kan zorgen als het onder het pinlock-scherm raakt.

 

De goeie "natuurlijke ventilatie", zelfs met de klepjes dicht, stoort me helemaal niet. Integendeel, als briller is dat net een voordeel want m'n brilglazen hebben geen pinlock...

Door te weinig tocht dampen die laatste immers soms aan, en in extremis zelfs m'n vizier onder de pinlock door.

't Is niet makkelijk om een goeie balans te vinden wat betreft de stand van de klepjes: dicht tegen de regen >< open voor ventilatie.

 

Wat betreft geluid, ik ga zelden nog rijden zónder oordoppen.

Als je weet dat in werkomgevingen gehoorbescherming verplicht is vanaf 85 dB continu en dat windruis in een helm tegen pakweg 100 km/u daar ruimschoots boven gaat, dan moet je niet twijfelen.

 

Ben ik 100% tevreden? Neen.

Genoeg om me er weer een aan te schaffen? Volmondig ja!

 

Ik blijk nu eenmaal een Shoei-hoofd te hebben en vind de pasvorm en afwerking top.

Een dubbel D-sluiting zoals bij de oude Multitec (ook 3-4j gedragen, is inderdaad een meerwaarde maar geen must voor mij.

De stalen (inox) ratelsluiting is immers heel degelijk gebleken en kan je evengoed fijn afstellen.

Nu nog wachten op een goeie kortingsaanbieding ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij thevisorshop

Britse pond is iets van 1.1 euro, verzenden naar NL was 12 pond

Een Neotec komt dan op ~500 euro (plain color)

Je krijgt blijkbaar een 100 pond kleding voucher.

In NL is een witte ~475 euro

 

Ik heb er van de week een Arai RX-7V besteld.

150 euro goedkoper en met een extra Arai vizier.

Ja ik heb de NL dealer gevraagd of ie iets van zijn prijs kon doen. Niet matchen maar een voorstel.... Maar nee, de volle 950 euro (zonder extra visier).

 

Ymmv

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijzen zijn vergelijkbaar met de belgische keten RAD.

Dit weekend hebben zij een helmactie lopen, bvb 30% op de fluo Schuberth C3 Pro, maar op Shoei geven ze deze keer maar 10%.

Die heb ik anders standaard al met m'n MAG-kaart.

En kledij koop ik toch liever bij een vertrouwde "fysieke" winkel, al was 't maar ivm omruilen als de maat niet 100% is.

Er komt nog wel een gelegenheid voorbij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn zoektocht naar een nieuwe helm gevraagd of Shoei met nieuwe kleuren voor de Neotec komt. Nee dus.

Dan is er ook minder incentive om "oude" voorraad op te ruimen. Zoals Schuberth eerst met de C3 en nu de C4 komt, ook de C3 Pro...

 

Arie Molenaar heeft eind deze maand 25% korting. Een TC-1 of -5 (grijs met rood of geel) is nu nog 665.

Het zijn wel "verse", het datum stickertje op de binnenschaal is voorjaar 2016. Bij Kalsbeek in Zwolle was het 2015...

 

Lang getwijfeld of ik niet toch een Neotec wilde, maar de RX-7V zit (en ziet er) geweldig (uit).... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alweer 5 jaar een Neotec. Ik heb hem gekocht toen die net op de markt was.

Mijn ervaringen zijn erg vergelijkbaar met die van Nightwing. Ik rij zo'n 14000 km per jaar.

Bij mij is bij een servicebeurt de ventilatie door een nieuwe versie vervangen, maar ik had er voor en er na geen lekkage specifiek door de ventilatie. Wel langs de ruit vanbinnen, maar in het algemeen valt dat mee.

 

Wat echt goed is van de Neotec is dat je de wangen kunt vervangen door nieuwe. Dan vervang je eigenlijk de hele zijkant. Na jaren zit je helm dan weer als nieuw.

 

Bij mij wordt de volgende ook weer een Neotec.

 

 

 

 

Bert van Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat echt goed is van de Neotec is dat je de wangen kunt vervangen door nieuwe. Dan vervang je eigenlijk de hele zijkant. Na jaren zit je helm dan weer als nieuw.

Heb ik vorig jaar ook gedaan.

M'n medium begon me net iets te ruim te zitten terwijl ik de small hoofdpijn krijg.

Nu heb ik in m'n M wangkussens van de S en zit perfect :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...