Ga naar inhoud

Op zoek naar optimale instelling (artikel)


MikeyMan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hello!

 

Enige tijd geleden heb ik ergens een pfd-je gevonden van een motorblad (engelstalig) welke met een VFR V-Tec een dagje op het circuit aan het knallen geweest zijn.

Ze hebben daarbij de optimale settings voor de vering/demping gevonden. Zou deze graag eens willen proberen

 

Handig genoeg heb ik dat pdf-je niet opgeslagen, en nu kan ik hem niet meer vinden.

Iemand enig idee welk pdf-je ik bedoel en waar ik deze kan vinden?

 

Groeten,

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je googled op "Vfr Vtec suspension settings", vind je als vierde resultaat iemand die hetzelfde vraagt. Daar wordt verwezen naar Bike Magazine van januari 2003, de coureur die het getest heeft heet Freddie Spencer.

sorry, ik kan niet linken vanaf tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel grappig heb die link even bekeken, 2 ringen zichtbaar is precies hoe ik mijn 800fi heb staan, maar dat had ik niet uit een boekje.

 

Ik heb veel geëxperimenteerd met het instellen en denk dat ik nu redelijk optimaal zit met de standaard vering.

Ik denk dat je dat ook moet doen, ik denk niet dat er 1 bepaalde instelling is aangezien het gewicht van de berijder variabel is en je de demping alleen achter kan instellen.

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen heb je weinig aan race-instellingen op straat. Het gebruik is niet vergelijkbaar. De rijders zijn meestal zwaarder, de ondergrond minder vlak, en de manier van belasten totaal anders.

Je kan veel beter een ander veerpakket monteren, en dat door de leverancier laten afstellen. Daar heb je op straat veel meer aan......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik wel, maar ik denk dat het wel een leuk uitgangspunt geeft. Tikkie harder, tikkie zachter kan altijd nog.

Ik ga volgend voorjaar ook zeker een HP verenpakketje halen, maar wil eerst een jaartje met de standaard vering rijden om er straks meer plezier van te hebben.

 

Daarnaast vond ik het ook een leuk artikel. Stom dat ik hem niet heb opgeslagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit het stuk van het Performance magazine: http://homepage.ntlworld.com/flsntl/Ducati%20748%20916%20996%20suspension.pdf alleen zit hier dan net de VFR weer niet tussen... Wat er wel staat, is dat het gaat om de juni editie uit 2003 van het blad Performance bikes magazine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 8 maanden later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...