Ga naar inhoud

Sj4000 actioncamera


wesdre
 Delen

Aanbevolen berichten

Even snel een filmpje (1080 30fps) gemaakt vanochtend in de auto.

zal binnenkort even een filmpje maken op de viffer.

Heb de orginelen clip op me hosting gezet (even rechtermuis click en save as op de text).

youtube reencode the file dus maar even op deze manier.

http://wesdre.nl

file is wel +300mb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor de liefhebber heb ik ook maar ff een clip gemaakt met de camera op mijn helm gemonteerd als test. Helaas was het weer een beetje bagger.

Staat op www.wesdre.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

a8a3u4ep.jpgape7aru5.jpg

Heb de helm ff Niet in de buurt liggen.

Maar gebruik deze opstelling aan de zijkant van me helm.

Bij mijn helm kan de cam jammer genoeg niet aan de bovenzijde omdat daar een airvent zit.

Nu heb ik dus meer hulpstukken nodig wat trilling gevoeliger is.

Maar vind het zo wel acceptabel. Op de motor was het echt een ramp, een en al tril ;)

aangepast door wesdre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou filmpje ziet er idd lekker stabiel uit, zal is kijken of ik er wat aan kan doen. Vermoed ook wel dat me helm een beetje los zit(op me hoofd). Welke opstelling qua hulpstukken gebruik jij en welke settings van de cam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net iets anders gedaan, ik heb zo min mogelijk verbindings stukjes gebruikt, en zo kort mogelijk. Eigenlijk wou ik de camera tegen het kinstuk aanmaken, maar dat lukt met de bijgeleverde stukjes niet. Er zijn overigens veel delen goedkoop te bestellen bij dx.com.

camera settings: hdr aan, verder alles standaard, wel zet ik de timestamp uit. irritant! :)

 

4lmwx2.jpg

 

ok0gtl.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ff anders idd, is toch nog mooi weer dus ga wel ff een testrondje rijden. Met jou setup :)

aangepast door wesdre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Uit het aankopen topic:

Volgens mij zijn ze hem lopend uit Hongkong komen brengen maar een maand na bestellen toch ontvangen:

SJ4000 wifi

Volgend weekend in het Sauerland gelijk maar uitproberen...

:crossy::crossy:

 

attachicon.gif2014-09-27 14.19.09.jpg

 

 

Zo te zien heb je wel waar voor je geld.

Een hele tafel VOL!!

 

Ben erg benieuwd naar de beelden.

Om het aankopen topic niet teveel offtopic te maken en toch de vraag van Qwerc te kunnen beantwoorden in dit topic maar even mijn bevindingen over de SJ4000 gezet.

 

Positief:

  • schermpje aan de achterkant om te kunnen zien wat je filmt / fotografeert
  • eenvoudig te bedienen
  • veel steuntjes bijgeleverd
  • wifi functie met gsm app werkt simpel
  • scherp beeld
  • bij mooi weer heldere kleuren
  • fotokwaliteit goed
  • camera heeft een klein formaat

 

Negatief:

  • Steuntjes zijn niet goed vast te zetten. Het plastic is te glad waardoor ze verschuiven. (schijnt opgelost te kunnen worden door de montagevlakken wat op te ruwen met schuurpapier)
  • Hulpstuk met zuignap is niet aanwezig, dit moet apart bijbesteld worden. Eigenlijk wel een must voor op de motorfiets.
  • Accu is alleen via de camera op te laden. Een losse lader moet apart bijbesteld worden.
  • Orginele accu was kapot. Laadt niet op.
  • Handleiding is erg beperkt
  • Het opgenomen geluid geeft soms een raar knetterend geluid, met name als je naar achteren filmt. Ook een vervelend geluid in een bepaald toerenbereik. (Ook op het filmpje te horen)
  • Bij opnames met bewolkt weer zijn de kleuren niet zo sprekend meer. Maar wellicht is dat met de witbalans op de camera nog wat aan te passen.
  • Je ziet soms de rand van de behuizing in beeld. Ook is, als de zon er op schijnt, een weerspiegeling van het plexiglas te zien. (Zie filmpjes)

Het probleem met de accu is door Tmart opgelost door een extra batterij na te leveren. Ik had er gelukkig al 1 extra besteld.

 

Afgelopen weekend in het Sauerland wat filmpjes gemaakt. Deze zijn gemaakt in 1920x1080 (30 fps) Stukjes hiervan staan hieronder. Ze zijn onbewerkt (alleen ingekort) op YouTube gezet.

http://youtu.be/vdg4JM0njCM

 

http://youtu.be/b7Hs1s_Oz9M

 

Toch al met al niet ontevreden voor wat het gekost heeft.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid krijg je niet goed zonder externe microfoon met ruisfilter en dat zal ook bij een Gopro zo zijn, de Sony variant heeft zelfs nog erger geluid op een motor omdat de mic. aan de voorkant zit.

Ik ben benieuwd wat de Gopro doet zondag, kijken of ik nog snel een zuignap kan scoren ergens in de buurt met een tether want ik ga niets gokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...