Ga naar inhoud

Help! Nolan N-com updaten lukt (nog steeds) niet...


 Delen

Aanbevolen berichten

Al eerder heb ik hier een topic over geopend, helaas toen zonder resultaat. Inmiddels heb ik een andere laptop met ander besturingssysteem (windows 8.1 64-bits), dus ben ik maar een nieuwe poging gestart.

 

Het probleem: ik krijg geen nieuwe firmware op mijn N-com BT3 geïnstalleerd.

 

Gedaan:

  • N-com wizard geïnstalleerd
  • Driver (.dfu) versie 4.04 voor BT kit 3 gedownload en opgeslagen in een apart mapje
  • Handtekening verificatie uitgezet in Windows 8.1
  • Helm aangesloten op laptop (helm eerst, daarna aangesloten op laptop)
  • Wizard opgestart
  • Bluetooth driver voor windows 8 geïnstalleerd
  • Wizard afgesloten, USBkabel uit laptop
  • Laptop opnieuw opgestart
  • USB kabel aangesloten
  • Wizard opgestart

Daarna laat hij de advanced functions zien:

  • N-com versie BT3v3.01 24i
  • HW versie 1.1b11W48
  • Device status OK
  • List of BT devices is ingevuld met o.a. mijn ZUMO (staat wel 2x 'N-com quality test' in?)
  • Download Firmware update heb ik gedaan, en opgeslagen in een nieuw mapje in de map NOLAN

Als ik dan ga updaten vraagt het programma van welke locatie, die geef ik in en vervolgens begint hij met updaten. Net bij het laatste gedeelte stop hij er echter mee en geeft hij 'error updating the firmware. Upload failed' en verdwijnt het tabblad advanced uit de wizard.

 

De hele avond inmiddels geprobeerd en gegoogled maar geen oplossing kunnen vinden. :~

Iemand enig idee? Wil mijn helm namelijk graag met andere intercom systemen kunnen koppelen en daar heb ik deze update voor nodig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Even een oud topic weer leven inblazen.

Ik heb bij de aanschaf van de N104 meteen een nieuwe N-com B1,4 gekocht, als ik had geweten dat er 3 weken later een update voor de B4 zou komen en deze vanaf dan wel met andere merken zou kunnen communiceren had ik de meerprijs er wel voor over gehad maar dat terzijde.

De eerste update is goed gegaan maar bij de 2e ging het mis maar alles werkte dus verder niet meer in verdiept en verder ook nooit problemen gehad.

Ook na de aanschaf van de Zümo 395 geen enkel probleem maar nu had ik op korte termijn ineens 2 keer een probleem met de verbinding, 1 keer de melding dat mijn N-com niet compatible was met de 395 :blink: , hij was al duizenden kilometers compatible... Uiteindelijk na een harde reset van de 395 werkte het weer en gisteren ook.

Toch maar eens kijken voor een update, het probleem van Nijn kwam ik ook tegen en dat zit in de driver, oplossing in het filmpje hieronder vanaf 2:00 min.

 

Tot zover alles werkend gekregen maar aan het eind van de update krijg ik een foutmelding "cannot restart device" en heb ik dus nog steeds geen update.

Ik kom bij zoeken met diverse opdrachten steeds bij dezelfde sites uit en allemaal voor andere versies en/of andere problemen maar niets over deze error dus als iemand een idee heeft of een vinger in de juiste richting kan wijzen dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom wel vaker usb gerelateerde problemen tegen. zo ook met TomTom wat niet aan het device lijkt te liggen, maar aan de connected standby functie van Windows. Je kunt deze proberen uit te schakelen via een registry key, en daarna de powersettings in Windows aanpassen

 

gaat om deze key

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled

 

heeft waarde 1 daar moet je 0 van maken

 

daarna rebooten en de powersetting aanpassen

 

zie screenshot.

 

 

is het proberen waard. heeft het probleem met mijn TomTom en sena firmware upgrade iig opgelost 21deca8a191e1cd8e375e14d34a3763f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan die key nergens vinden, volgens windows zoeken is er geen overeenkomst met je adres van de key. Ook bij handmatig de locaties in het register aflopen stopt het bij "Power" want daarachter zijn er teveel opties met codes en geen enkele met enige overeenkomst met Cs, de 092 of USB.

De De suspend settings alleen uitschakelen werkt in ieder geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu aan het wachten op een volgende poging want ik heb na zoeken iets over een sleutel gevonden, daar stond geen waarde en die staat nu op 0.

Wat ik wel weet is dat je de handeling voor de driver iedere keer opnieuw moet doen en die "generic driver" is niet zichtbaar wanneer je de helm niet aangesloten hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het enige wat ik zo kon verzinnen. om het probleem uit te sluiten zou je het op een andere pc/laptop van een bekende kunnen proberen die een andere BT dongle gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het gekke, de moet een USB driver hebben maar de update gaat via USB.

Ik heb ook het originele kabeltje want ik had een willekeurig kabeltje bij me voor opladen onderweg maar dat bleek al niet te werken en de originele wel dus dat is ook al uitgesloten.

Het is ook puur het laatste deel van de update waar het updateprogramma de helmunit moet herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of het kan, maar kun je de nolan ook eerst een factory reset geven ? en anders wordt het toch een mailtje aan nolan support ben ik bang voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de helm eens aangezet en daarna nog eens aan de computer gehangen en het lijkt erop dat ik toch de laatste firmware erop heb staan :scratchchin:

De volgende rit maar afwachten of hij blijft werken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...