Ga naar inhoud

Ebay headset Vimoto V1098a


 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn review van deze bluetooth headset
21n2hk7.jpg

Deze afbeelding is 960 bij 541 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.

azibld.jpg
Deze afbeelding is 960 bij 541 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.


Heb deze nu een paar dagen en vandaag ook getest bij 120-130.
En ik kan zeggen, voor de €35 zeker niet slecht.
-Geluid van de speakers zijn meer dan voldoende, alleen bij 120-130. Als er veel wind staat is het geluid zelfs op max net aan.
Maar het ligt er ook aan wat voor apparaat je hebt verbonden en hoe stil je helm is, als je bv. een navigatie hebt wat al veel geluid geeft. En je regelt het geluid apart met de unit, dan zou het zelfs bij 120 goed te horen kunnen zijn.
Zelf heb ik het nu alleen gebruikt met een iPod (op vol geluid), en hierbij kan het ook nog aan geluid varieren. Of je in de instellingen het geluid anders geregeld hebt (iTunes), of de kwaliteit van het nummer wat je afspeelt.
Leukigheidje is ook wel, als je je MP3 met bluetooth verbindt en geluid vol uit heb en op de unit ook. Dan ook wel goede kwaliteit nummers afspeelt, kan je je helm op tafel zetten als een soort speaker.
-Kwaliteit van het materiaal is ook niet slecht. De unit zelf heeft een rubberen coating, hierdoor heb je zelf met handschoenen aan een goede grip.
Speakers zitten standaard al schuimrubber omheen, en ondanks dat ik niet veel ruimte heb in de helm. Zitten de speakers mij zeker niet in de weg, dus voor lange ritten is dit ook geen probleem.
-Gebruik is ook zeer simpel, zijn maar 3 knoppen. Aan/uit en een volume harder of zachter.
Volume harder en zachter spreekt voor zich, hier kan je overigens geen volgend of vorig nummer selecteren.
Met de aan/uit knop kan je ook oproepen van de telefoon weigeren of opnemen. En als je deze knop ongeveer 6 sec ingedrukt houdt, activeer je ook de bluetooth functie waarna je de unit kan zoeken. Tot nu toe in alle apparaten die ik gepaird heb, blijft hij ook in het geheugen staan.
Nu is er geen intercom functie, maar dat kan wel als je zou willen.
Je kan namelijk apart nog een apparaat aansluiten via de 2,5mm ingang. Dus als je via deze ingang een portofoon zou aansluiten, kan je headset ook als intercom gebruiken. Wel weer een extra ding mee, maar het is een optie.
Via deze 2,5mm ingang kan je natuurlijk ook mp3/navigatie/telefoon aansluiten. Als je deze ingang gebruikt hoef je niet apart de unit aan te zetten. Alleen kan je het volume dan alleen regelen via het aangesloten apparaat.
Aan stand-by tijd durf ik niet concreet iets te zeggen, maar 3/4 dagen zou denk ik geen probleem moeten zijn. Bij navragen via de klantenservice (die overigens zeer goed is) werd mij verteld dat de unit ongeveer 12 uur mee kan op 1 lading. Neem ik natuurlijk wel met een korreltje zout, maar als je een hele dag weggaat hoef je niet gelijk tussendoor te laden.

Enige minpuntjes wat ik had:
-Het kabeltje waarmee je de speakers/mic verbindt met de unit. Een nogal zwak omhulsel heeft, zat bij mij al heel snel een stukje kabel open (heel heel klein maar toch) iets van een rubberen coating over de draad zou beter zijn. Dit heb ik opgelost door in te tapen, maar toch voor de zekerheid een extra setje bestellen mocht het toch opeens gaan kortsluiten. Kost toch maar iets van $12.
-En de unit wordt standaard al geleverd met een klem erop, alleen paste deze klem niet op mijn helm (scheelde maar misschien 2mm). Had hier al rekening meegehouden toen ik em bestelde, dus heb deze er afgehaald en bevestigd met een 3m sticker. Dit kan dan ook met klittenband als je zou willen.
Heb deze (verbeter)punten ook gelijk doorgegeven aan de klantenservice van de verkoper. Hierop werd zeer positief gereageerd en werd mij ook verteld dat ze dit door zouden geven aan de fabriek. Of ze dat ook doen wie weet, maar misschien dat ze het product wel aanpassen met mijn suggesties coool.gif

 

Voor het wegwerken van het snoertje naar de unit: weet niet of het bij elke helm hetzelfde is. Maar dan zou ik het zo doen, zodat het snoertje net iets meer ruimte krijgt en niet klem komt te zitten. Als het snoertje klem komt te zitten heb je heel snel kans dat de coating hiervan opengaat en dan is ie niet meer waterdicht (kans op kortsluiting)

xle36f.jpg

Een klein stukje uit het plastic halen, heb je wat meer speling en geen snoertje wat klem zit

(voor het mooie zou je in dit hoekje nog een klein stukje tape doen om, of als er een scherp randje blijft)

5kodqh.jpg

Voor de mensen die zich afvragen of er tie-wraps om het snoertje zitten, dat is ook zo.

Voordat ik het stukje plastic eruit gehaald had, had het draadje al klem gezeten en was er een miniscuul stukje open.

Heb het snoertje ingetaped, alleen de randjes hiervan lieten toch snel los. Om dit op te lossen heb ik een paar kleine tie-wraps om de randjes van de tape gedaan, en het blijft goed zitten.

Voor geïnteresseerden
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1439.l2648

aangepast door Rodi
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rodi, kun je ook iets zeggen over het gebruik van deze set wanneer je oordoppen gebruikt. De meeste motorrijders gebruiken toch oordoppen, is het geluid bij hoge snelheden dan ook nog ok?

 

Andert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie nu net de topic ik had je net een pm gestuurd dus maar dank je ga hem zeker proberen

 

En HIER is die goedkoper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag net ook de pm

 

Prijzen kunnen hier en daar een beetje varieren ja, ligt ook maar net aan de koers van de dollar/pond

 

Maar als je niet opzoek bent naar een bike to bike functie, dan is dit zeker een goed ding.

 

Over het gebruik met oordoppen:

Zelf gebruik ik doppen van Noizezz, en ook met de oordoppen in is het geluid nog steeds goed.

 

Zie net dat ik een klein puntje nog vergeten ben:

Als je het snoer wat in de unit gaat wegwerkt, om net iets meer lengte te krijgen en dat het snoer niet te strak gaat staan.

Was iedergeval bij mijn helm, de onderste voering die je loshaalt zit nog een rand van plastic aan.

Hier had ik een klein stukje uitgehaald waar het snoer kwam, zodat ie niet knel zou zitten of strak staan. Omdat ik dit niet eerst had gedaan, zat er een miniscuul sneetje in.

Zal morgen wat foto's plaatsen voor een beter idee van wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem besteld zal mij benieuwen bedankt voor de tip alvast :beer:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had begin april deze op Ebay besteld, begin mei nog niks binnen dus maar geld terug gevraagd en inmiddels opnieuw besteld bij een andere verkoper en nu nog even geduld hebben......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hem inmiddels binnen en het geluid voor navigatie en tel is wel goed maar om mp3 te luisteren valt het wel wat tegen Daar was mijn snoertje toch beter hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe luister je naar mp3
telefoon of mp3 speler via bluetooth?

En de kwaliteit van de nummers die je luistert is ook wel een groot factor

 

Bij mij is het geluid met alles goed

aangepast door Rodi
Link naar reactie
Delen op andere sites

via de garmin luister ik naar de mp3 deed het met snoer prima maar via de blauwetand niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien stom maar heb je geluid van de mp3 dan niet te zacht staan
Anders de mastervolumesetting misschien

Kwam erbij die van mij ook achter dat als de mastervolume gebruikt, niet alle settings meegaan. Misschien ook hier de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...