Ga naar inhoud

Carburateurs demonteren RC24


MB-Jens
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

vorig jaar heb ik mijn VFR uit '87 aangeschaft. Hij liep niet maar zag er best goed uit, dus dat was een gokje.

Na wat gemartel liep hij wel maar vrij beroerd en stationair al helemaal niet. Ik ben begonnen met doorspoelen. Wynns en Forté is er al doorheen gegaan, maar dat heeft niet veel opgeleverd.

Een zomertje mee gereden, ietsie pietsie verbetering, maar onvoldoende.

Dus; de carburateurs moeten er vanaf!

Ik heb dit al eens bij mijn Magna gedaan en dat was vrij bruut werk, zeker het weer terug plaatsen. Met behulp van youtube en veel lezen is dat best goed gekomen. Loopt als een tierelier weer ;-)

Maar nu de VFR...

Ik heb vanmiddag eens even de tank en het plastic verwijderd en kan er goed bij nu. Alles losgedraaid, dus in principe zouden de carbs er nu vanaf kunnen.

Beetje wrikken geeft nog weinig soelaas.

Ik ben benieuwd of jullie mij van tips kunnen voorzien om dit een beetje elegant op te lossen.

 

gegroet,

Marco

 

post-5673-0-11867900-1399824315_thumb.jpg

aangepast door MB-Jens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad met een stuk hout voorzichtig opwippen, zoals Sparky in zijn topic ook aangeeft. Eventueel kan je met een fohn de rubbers eerst wat voorverwarmen, dan zijn ze iets soepeler. Smeer ze voor het terugplaatsen even in met vaseline, glijdt goed en het rubber vindt het beslist niet erg. En voor het terugplaatsen eventueel ook de rubbers weer verwarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de klemmen die eromheen zitten, of veren weet niet hoe deze vast zit er al vanaf hebt of los hebt gedraaid?

 

Als dat het geval is dan is het idd voorzichtig met gepast geweld de carbs omhoog trekken of er idd met iets onder wrikken zodat ze los komen. Ze kunnen flink klem zitten en als ze zo klem zitten is het altijd weer leuk om ze terug erop te krijgen. Zoals hierboven aangegeven idd met vaseline of was vet en idd verwarmen.

 

Vervangen is natuurlijk na al die jaren ook geen overbodige oplossing echter ik denk dat je voor een setje rubbers al gauw een 75 euro lichter bent. In ieder geval voor terugplaatsen goed controleren of ze nog goed zijn want als deze gaan lekken loopt de motor ook niet geheel lekker meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke! Ja dat is dan dus niet anders dan bij de magna. Enigszins een bruut klusje.

Linkje naar andere topic is ook zeer welkom, die had ik nog niet gevonden.

Bedankt heren, ik kan weer verder.

 

Groet,

Marco

aangepast door MB-Jens
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...