Ga naar inhoud

Welk kaartmateriaal (OSM of Garmin?)


Aanbevolen berichten

Even een kleine update. Dankzij de OSM Combiner ben ik er inderdaad in geslaagd om één grote kaart te maken van West- en Zuid-Europa. Dit is wel een behoorlijk tijdrovend proces en je hebt uiteindelijk ook een pc met voldoende geheugen nodig om de kaart te compileren (3GB voor Java alleen in mijn geval). Ondertussen heb ik ontdekt waarom er maar één gedownloade kaart kan geïnstalleerd worden: elke kaart krijgt een identiek ID. Door het ID van de gedownloade kaarten te veranderen kan je ze dus wel samen installeren. Dit gaat natuurlijk veel sneller en laat je uiteindelijk ook toe om een kaartenset voor de Quest (of Street Pilot, zelfde werkwijze) samen te stellen met kaartdelen uit verschillende landen (al zal je dan wel moeten opletten dat ze elkaar niet overlappen). De alomvattende kaart is uiteraard een veel nettere oplossing maar kost wel wat moeite.

Supertip dus van Hans! Bedankt, en ik heb al doende weer heel wat bijgeleerd en dat vind ik altijd leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al doende weer heel wat bijgeleerd en dat vind ik altijd leuk.

 

Zo gaat dat met 'knutselen' ;)

 

Bij de 'modernere' toestellen kun je de img-files een eigen naam geven en zo makkelijker verschillende kaartensets (met gelijk ID) op je toestel zetten. In dit geval is het inderdaad wat improviseren; en bovendien op een niveau dat niet voor iedereen is weggelegd. Maar mooi dat het gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dan blijft het probleem dat je de kaarten niet op pc hebt om de routes voor te bereiden. Het is toch altijd veiliger om dezelfde kaarten te gebruiken.

PS: onderschat het niveau op dit forum niet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: onderschat het niveau op dit forum niet ;-)

 

Ik zou niet durven! ;)

 

Het is dan ook met enige aarzeling dat ik je attendeer op de mogelijkheid via JDM in te stellen dat een kaart zichtbaar moet zijn in Basecamp. Als je dan het toestel koppelt terwijl je in BC werkt moet je in principe de kaart uit het toestel gewoon kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Over up-to-date gesproken:

Vandaag heb ik een Garmin Zumo340LM laten monteren.

 

Tijdens de rit naar huis viel het mij op dat mijn huisadres niet goed wordt gevonden door het toestel.

Nu blijkt na een kaartupdate via de pc dat het probleem er nog steeds is. Het adres wijkt 300m af (hij denkt dat ik 35 huizen verderop woon).

 

Ik heb nu de juiste locatie van mijn huis kunnen instellen door het apparaat buiten aan te zetten en te kiezen voor ‘huidige locatie’...

Beetje jammer dat mijn Tom Tom voor in de auto al 8 jaar weet waar ik woon via het adres.

 

Ik heb Garmin een mail gestuurd om het te laten aanpassen.

aangepast door BlackTulip
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...