Ga naar inhoud

Action Camera's - waar te plaatsen?


DaniëlU
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zal het even weer on-topic trekken :coolsmiley:

Zat wel te twijfelen of het niet in fimpjes op en vanaf de VFR moest maar nee, hij hoort echt hier thuis.

Gisteren mijn zuignap eindelijk binnen gekregen (nooit iets bestellen bij justgopro.nl) en vandaag op de terugweg van het werk even een eerste test waarvan er de komende werkdagen nog wel een paar van komen.

Vandaag de test vanaf de kuip, het eerste stuk bleek dat ik de boel niet goed genoeg had aangedraaid maar dat zie je snel genoeg :39:

Hier het filmpje onbewerkt op jouwbuis gegooid:

 

Conclusie:

Hij zit goed vast want op 11:04 had ik 223 op de teller dus dat was het geslaagde deel van de test.

De weergave vind ik ook wel wat hebben (persoonlijke smaak) met dat stuk kuip nog in beeld dus dat deel is ook geslaagd maar er zit daar teveel beweging in de kuip op dat punt dus het eindresultaat is dan weer niet geslaagd, een stevig briesje hielp er ook niet aan mee.

Volgende ronde gaat ie op de duo cover,

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf Ray, morgen ga ik mijn VTEC ophalen, even kijken waar ik mijn Drift kan plakken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed niet door rood, ik kroop alleen voor om rechtsaf te slaan en die was groen.

Knipperende verkeerslichten hebben volgens mij te maken met de bitrate van de camera en de frequentie van de LED in de verkeerslichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je....... overigens wordt ik kotsmisselijk van achteruit rijden.......geluid is ook een stuk minder, geef mij de vorige maar.

 

Misschien een vast punt onder de kuip opzoeken of achterste boutje van de kuip modificeren.

 

Vaste verbindingen van metaal doen het over het algemeen beter dan plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze test was ook vooral om die reden, als ik een clubrit meerij dan ben ik ook voorrijder van een groepje en dan is het leuker om naar achteren te filmen dan vooruit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteruitbeelden zijn eigenlijk alleen maar leuk wanneer je met een maat (die dan achter je rijdt) op weg bent.

 

Niets mooier dan dat of je camera eens bij een andere rijder achterop plaatsen zodat je zelf een x gefilmd wordt,

 

http://youtu.be/HLFzi3XR94Y?list=UUXIDqGhtW51RssL7RiJue0A

 

Hou er wel rekening mee dat je best dicht op elkaar moet rijden (elkaar moet vertrouwen/kennen) om echt mooi film materiaal te krijgen want met de meeste action camera's lijkt alles op grotere afstand te zijn dan in real life :scratchchin: ...

 

Nelis ;) ...

aangepast door Bacardi Nelis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dicht op elkaar rijden is niet echt gelukt, Jan kan je maar ternauwernood bijhouden.

 

Over variatie in "waar te plaatsen" waarbij je aan de schaduwen op de film soms kunt zien waar de camera zit, hierbij een aardig filmpje met een stel "motobastards"

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de camera ( op zuignap ) gewoon op de voorzijde geplakt, tussen koplamp en ruitje. Een klein draadje als beveiliging door de opening tussen kuip en ruit.
Weinig trilling, voor de kwaliteit van de camera goede beelden. ( Denver action camera )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op de motor of helm plaatsen en dan kijken van welk resultaat je gelukkig wordt. Beste plek is trillingsvrij, maar uiteindelijk gaat het erom waar jezelf blij van wordt. Advies volgen en ongelukkig zijn is nooit de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan wel ideeën opdoen of plekken mijden als een ander al ontdekt heeft dat het daar teveel trilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...