Ga naar inhoud

LED knipperlicht knippert te snel


 Delen

Aanbevolen berichten

Anderhalf jaar geleden heb ik op mijn VFR800 VTEC (2004) een smoke LED achterlicht unit geplaatst. Tot gisteren heeft het allemaal prima gewerkt. Sinds gisteren is het zo dat mijn rechter knipperlicht ongeveer 2 keer sneller knippert dan links.

Vandaag alles eens uitgetest.

Als ik er een gewoon gloeilampje aanhang dan knippert het normaal.

Als ik rechts en links omwissel gaat links dus sneller en rechts normaal.

Ik heb al alles met contactspray ingespoten maar dat baat niet.

Kortom het zit dus in de LED unit zelf. .

De LED unit vervangen gaat volgens mij ook niet omdat dan de hele achterlicht unit uit elkaar gesloopt moet worden.

 

Iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de LED unit zit een weerstand die het vermogen opneemt wat een normale lamp zou doen en ik denk daar een onderbreking zit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de led unit niet uit elkaar krijgt kun je wel volgens mij alijtd nog een weerstandje tussen de voedingskabel van je rechter achterknipperlicht zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat kan ook. Het gaat er om dat de automaat daar een belasting van 21 W "ziet".

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!

 

Hoe kom ik erachter hoeveel ohm deze weerstand moet zijn? Ik ga dan gewoon proberen een weerstand in de voedingskabel te monteren.

 

Overigens is het wat mij betreft ook niet echt een probleem wanneer de rechter knipper te snel gaat lijkt me. Als die er maar niet onderweg de brui aan geeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag die officieel niet harder knipperen, maar dat weet Rikus denk ik wel vanuit de apk wereld te vertellen of dat wel of niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegah was er een vuistregel dat de snelheid tussen 2 keer per drie seconden of 3 keer per 2 seconden moest zijn, maar tegenwoordig is er geen regel meer voor.

Op zich moet verlichting links en rechts wel synchroon zijn, maar laten richtingaanwijzers nou net nooit tegelijk werken.

En voor dat er nu een bijdehandje komt melden dat er alarm lichten op de motor zitten: dat zijn geen richting aanwijzers.

Dat ze toevallig hetzelfde lampje gebruiken is toeval.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna de normale snelheid, want omdat er dan al 3 x 21 watt afgenomen wordt valt het niet meer zo op.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook hetrelais vervangen voor een vermogensonafhankelijke, handig voor als de andere kant een keer hetzelfde probleem gat vertonen of wanneer je aan de voorkant ook eens overgaat op LED.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het relais vervangen dan het handigst is (en regelmatig checken of de lichten het wel doen)

 

Waar ergens kan ik dit relais vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de topkuip tussen de koplampen zitten ze aan het subframe, als ik het goed heb was het de middelste maar hij is te herkennen want het knipperlichtrelais is anders dan de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...