Ga naar inhoud

LED knipperlicht knippert te snel


 Delen

Aanbevolen berichten

Klopt, maar ik vind een ander relais toch fijner.

Plug and play dus je hoeft niet te solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

kan het niet gewoon aan de massa liggen? mijn ervaring is dat als lichten vreemd doen dit vaak een massa probleem is mijne deed het alleen met vertraging bleek later een kabelbreuk in de massa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er door een slechte massa een lamp niet werkt wel, maar we hebben het hier over LED lampen die nauwelijks vermogen op nemen en dan loopt er dus ook nauwelijks stroom en dat zorgt voor het zelfde effect als een kapotte lamp / niet werkende lamp door slechte massa.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een complete LED unit is over het algemeen voorzien van weerstanden die er voor zorgen dat het afgenomen vermogen weer hetzelfde is als met gloeilampen.

Dit wordt gedaan om de boel plug en play te maken.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Een complete LED unit is over het algemeen voorzien van weerstanden die er voor zorgen dat het afgenomen vermogen weer hetzelfde is als met gloeilampen.

Dit wordt gedaan om de boel plug en play te maken.

 

Ik heb dit weekend het setje van 2a4 (achterlicht link, voorlicht link) gemonteerd.

 

Na het aansluiten knipperen ze bij mij erg snel, zowel links als rechts. Bij het aansluiten van de originele achterste knippers knipperen ze ook snel, het lijkt dus dat de bijgeleverde LED-lampjes voor de voorste knippers geen interne weerstand hebben om het standaard vermogen op te nemen.

 

M.b.t. het plaatsen van een relais: hoeveel aansluitingen heeft deze? Volgens het elektrische aansluitschema van de VFR heeft deze er 3, het relais dat door Newie wordt aanbevolen (bij Louis) heeft er 2.

 

Is deze geschikt om 1-op-1 over te zetten?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De derde aansluiting is niet noodzakelijk, bij veel Honda's is daar zelfs geen draad op aangesloten.

Ik verkoop soortgelijke relais ook, waarvan er zelfs eentje helemaal stekkerklaar is voor Honda. Die is dan wel duurder dan de universele versie met losse stekkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

het relais dat door Newie wordt aanbevolen (bij Louis) heeft er 2.

De groene draad kun je laten vervallen, de donkere (zwart/grijs geloof ok) is de voeding die uit de zekeringkast komt, en gaat het relais in, de grijze is de signaaldraad die naar de schakelaar gaat en verdeeld dit naar oranje en lichtblauw. Door deze uitgaande draden oranje en lichtblauw met elkaar te verbinden aan grijs heb je een signaallicht (handig als je een vtec van voor 2004 hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...