Ga naar inhoud

Route APP voor iPhone?


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een goed (goedkope/gratis?) app op mijn iphone voor het uitstippelen van routes.

Gewoon navigeren (van A naar B) is geen probleem daar heb je voldoende keus in: Apple's Maps, Google Maps en NavFree bijvoorbeeld.

 

Maar in deze APPs is het voor zover ik kan zien niet mogelijk om een "rondrit" route in te stellen met meerdere way-points.

Op internet zijn genoeg leuke routes te vinden in bijvoorbeeld .ITN or .GDB formaat. Op dit moment zet ik die gewoon om naar .KML en gebruikt de KML Viewer APP om de route en de waypoint weer te geven. Deze APP laat zien waar je bent op de kaart en waar de waypoints zijn, dus "met de hand" is prima te zien waar je heen moet. Dit is alleen niet dynamisch en geeft geen rij-instructies bijvoorbeeld.

Wie heeft hier een slim idee over of een goed (alternative) oplossing?

 

Zie hier wat je zit is de KML Viewer, hier kan je natuurlijk ook helemaal op inzoomen bijvoorbeeld, werkt goed maar niet optimaal, moet telkens stoppen om te controleren of je nog op de juiste weg zit naar het volgende waypoint.

 

10364164_10201975561540395_8202449086651

aangepast door Jeroena
Link naar reactie
Delen op andere sites

een garmin kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die apps zijn wel leuk maar het grootste nadeel is dat je GPS-functie constant aan staat en je batterij leeg vreet.

 

Met een iPhone heb ik wel eens GPS-logging mee laten lopen tijdens het rijden van een route. Nog voor de lunch was de iPhone leeg. :(

Dus ja, die apps zijn leuk als je op onbekend terrein loopt om even aan te zetten, maar voor de rest zou ik gewoon een echte navigatie kopen, zoals een Garmin. De schermen zijn ook nog eens groter en beter afleesbaar.

Uiteindelijk gaat het om zorgeloos toeren met je VFR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de gps meeloopt is niet erg. Gewoon USB inpluggen ;-).

 

Echter:

View ranger heeft volgens mij als nadeel dat je regelmatig moet stoppen om de kaart te scrollen.

Maar misschien is dat iets in de instellingen???

Dat geld ook voor topo gps en gpx navigator. Die lijken vooral geschikt voor wandelen en fietsen.

 

Gebruik zelf TomTom op de iPhone om routes aan te maken. Je hebt t nadeel dat je maar 5 tussenstops kunt toevoegen, maar de bonus is dat je bij routekeuze kunt kiezen voor maximum kronkelend en dan wordt een ritje van een uur op eens 2,5 tot 3 uur. Zeker in bergachtig gebied. Heb in Sauerland een TomTom route aangemaakt op basis van bestaande motorroute en dat resulteerde in een prachtige route met eens zoveel kronkelweggetjes door t prachtige landschap.

 

Voor gpx route laden van toertochten die je positie volgen en netjes meescrollen ben je volgens mij overgeleverd aan de losse navigatie systemen. Hoop dat TomTom ooit zijn app gaat aanpassen op motorgebruik. Maar dat zal wel niet, want dan verkoopt de rider niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...