Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
sjazze

RC36-2 opfrissen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

zoals voorgesteld in het "even voorstellen" gedeelte was ik van plan om mijn vfr eens op te frissen.

(link naar het voorstel gedeelte: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=23113&do=findComment&comment=350539)

 

De basis waar ik van vertrokken ben:

 

2013-09-23180413_zps15e667e5.jpg

 

Waar ik naar toe wil:

 

med_gallery_24222_6349_772333_zps1da284d

 

Alleen blijft bij mij de onderkuip origineel zwart.

 

Wat ik al klaar heb liggen:

 

-nieuwe spiegels zonder rubber

-duoseat cover

-stalen remleidingen

-stickers van model '95 (de mijne is eigenlijk een '94)

 

Momenteel liggen de kuipen uit te harden:

 

100_0228_zpsc81f16de.jpg

 

 

100_0227_zpsd312dcf7.jpg

 

100_0226_zps4be52696.jpg

 

Het spuiten is goed gegaan, alleen bij het drogen een spijtige botsing tussen het spatbord en een zijvleugel:

 

100_0223_zpsa9665b7e.jpg

 

Hopelijk kan ik dit er nog uit werken en komt dit onder de vfr sticker.

 

Af bouwen van de moto zal op het einde van de maand zijn.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dat is opwerken van een dubieuze ondergrond, dat krijg je er alleen maar uit door schuren tot onder de foute laag.

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Daar frist ie wel van op!!! Mooi wit is nie lelijk!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dat is opwerken van een dubieuze ondergrond, dat krijg je er alleen maar uit door schuren tot onder de foute laag.

VFRikus

 

Ik heb gevraagd aan de spuiter wat ik er moest aan doen en ik mag het bij hem binnen brengen :yahoo:

Als hij het niet opgelost krijgt gaat hij het idd terug afschuren en opnieuw spuiten.

 

Ook heb ik nog een zwarte boutset om de kuipen mee te monteren. Zo hoop ik het wit een beetje gebroken wordt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Naaais!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

lijkt het zo of is de witte voorbeeld motor verlaagd?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Uiteindelijk toch niet kunnen wachten tot na de examens.

 

De gebruikte stickers:

 

100_0232_zps05e7d824.jpg

 

100_0233_zps83392daf.jpg

 

Uiteindelijke geheel:

100_0230_zps8b63bb1a.jpg

 

Ik ben er blij mee.

 

Wat ik graag nog zou veranderen:

 

-witte richtingaanwijzers

-voor en achtervering upgrade

-rvs uitlaat collector

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Stuk beter zo. Mooie motorfiets!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

ziet er erg netjes uit. toppie

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heel VFRaai!!!

 

 

PS: ff met een zwart lakstiftje de krassen op de achtervelf aanstippen :ninja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Dat ziet er weer puik uit!! :) Heb je het spuitwerk uiteindelijk zelf gedaan? Ging het repareren met behulp van MEK goed en heb je daar nog foto's van? Altijd interessant om te zien.. :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heel VFRaai!!!

 

 

PS: ff met een zwart lakstiftje de krassen op de achtervelf aanstippen :ninja:

De velgen staan idd ook nog op het lijstje (maar bij werken met een lakstift is tijdelijk geen slecht plan!)

 

Dat ziet er weer puik uit!! :) Heb je het spuitwerk uiteindelijk zelf gedaan? Ging het repareren met behulp van MEK goed en heb je daar nog foto's van? Altijd interessant om te zien.. :)

Daar heb ik niet echt foto's van, ik ben niet echt een foto man :huh:

 

Het werkte wel zeer goed.

 

Ik heb een soldeerbout gebruikt om van de breuken een V groef te maken en deze dan opgevuld met lego.

Daarna heb ik de gelaste stukken terug een beetje afgeschuurd en dan een mooi laag van de vloeibare ABS over gelegd als "plamuur".

Hierdoor heb ik een minimum van echt plamuur moeten gebruiken en voelt het even stevig aan dan andere stukken.

Iedereen die een beetje handig is en wat geduld heeft kan dit zeker zelf!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

WOW!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Mooie brommer geworden.

Wit is altijd heel mooi. :wub:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Log in om dit te volgen  

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Brutus
      wie weet waar ik een highmount Bos demper kan bestellen? ik heb na het ongeluk een paar jaar geleden al mijn vfr spullen weg gedaan, maar heb heel erg veel spijt van de Bos-uitlaat.  evenals de givi wingrack, die ik ook heel erg mis.
       
      mocht er iemand zijn die iets voor me kan betekenen; heeeeel graag!!!
    • Door Le_Yak
      Hallo iedereen!
       
      Ongeveer een jaar geleden werd ik lid van dit forum omdat ik net een mooie rode VFR750 uit 1995 op de kop had getikt (zie https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic/28914-even-voorstellen/?tab=comments#comment-464088). Het doel was dat ik hieraan leerde werken en zo mijn angst en onkunde inzake zelf sleutelen wat kwijt zou geraken. Ik kan jullie vertellen: de VFR heeft niet teleurgesteld. Nou ja, het is te zeggen: ik heb de VFR wat teleurgesteld. Mede door de onhandige combinatie van lichte vrieskou, 14 jaar oude banden, en een rare verkeerssituatie op 100 meter van huis heb ik hem na twee weken eigenaarsschap tegen de vlakte gelegd (wat extra zuur is omdat de banden én valdoppen op de post zaten ). Resultaat:
       

       
      Panelen waren stuk en duur om te vervangen (ik heb er uiteindelijk toch drie vervangen, twee omdat ze echt té stuk waren en het V-stuk voor de kleur). Tijd dus om restauratieskills te leren van de wereldse leermeesters: Google en Youtube! Eerst alle scheuren (en dat waren er wel wat) met de soldeerbout weer aan mekaar 'lassen' , hier en daar met ijzerdraad gewapend. Op de foto zie je bv. drie 'lipjes' die afgebroken waren maar die na een speurtocht op de crashsite toch werden teruggevonden .
       

       
      Volgende stap: het in vorm schuren van de lasnaden en opvullen van afgesleten en geschaafde delen om de originele vorm terug te krijgen (ik laat hier het deel zien waar de meest reparaties aan moesten gebeuren, maar er waren er nog):
       

       
      Ondertussen was het beslist: als ik dan toch moet gaan spuiten, is het ook tijd dat ik een motorwens waarmaak. Ik wou namelijk al lang een gele motor, en dacht dat de VFR er wel vet uit zou zien in het geel. Met andere woorden: al het kuipwerk eraf, schuren en spuiten. Eerst primer, dan kleurlak en uiteindelijk blanke lak. Primer en kleurlak zijn van motip (geel = 43580). Blanke lak is 2k van Spraymax.
       


       
      Naast het bijna eindeloze maar uiterst secure schuren tussen de lagen door (zeker als je moet spuiten op je balkon, niet exact stofvrij) volgde er na de blanke lak nog een bijna-tenniselleboog aan 2000-3000 grit schuren en polijsten. Maar het resultaat mocht er, al zeg ik het zelf, wel zijn. Op dat moment nog even in Belgische trim en met de nieuwe/occasie Superpole demper:
       

       
      Uiteindelijk de tank ook geel gekregen, valdoppen en een set koffers erop en nu kan de VFR weer met opgeheven hoofd door het Twentse landschap scheuren .
       

    • Door michelhorvers
      Hoi,
       
      Ik ben aan het orienteren voor handvat verwarming.
      Heb van alles gezien maar wat is nou het beste?
      Ook qua montage heeft de 750 weinig plaats op het stuur. Hoe hebben jullie het gemonteerd?
       
      Gr Michel 
  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien