Ga naar inhoud

Nieuwe Hyperpro vering en demping, wat een verschil!


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo zo,

 

Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zo ver, eindelijk mijn verjaardag's geld uitgeven aan een set nieuwe veren voor mijn Viffer!

Dus het leek me wel leuk mijn ervaring ook even te delen op het forum.

Om 13:00 mocht ik aantreden bij Hyperpro in Werkendam, een mooi ritje van een minuut of 40 dus ook gelijk een mooie test rit terug naar huis.

Toen ik even voor de afgesproken tijd aan kwam kon hij gelijk de brug op.

Erg leuk om even mee te kijken met het sleutelen onder het genot van een bakkie koffie, én om het makkelijk te maken hier en daar even een handje uit te steken.

10390081_864431883586849_369515222811731

De motor zou voorzien worden van een nieuwe set progressieve veren, voor en achter.

Nadat de voorkant Gedémonteerd was kon je zien dat de rechter poot olie zo zwart als koffie was toen die eruit kwam dus die was zeker wel aan een service beurtje toe.

De linker was nog redelijk recent gedaan bij de vorige eigenaar.

Terwijl hier aan gewerkt werd en we een beetje in gesprek raakte over de levensduur van de standaard demper begon bij mij toch de twijfel toe te slaan of ik wel slim bezig was door alleen de veren aan te laten pakken.

Mijn vfr heeft inmiddels de 55000 km grens net gepasseerd dus je kan je afvragen hoe lang deze standaard demper zijn werk nog goed kan doen, en bovendien heb ik op auto's een aardige ervaring op het gebied van onderstel verbeteringen dus als snel had ik de knoop door gehakt, Het moest een complete streetbox met nieuwe demper worden!

10462740_864431913586846_538354998099923

 

Zo gezegd zo gedaan, dus men dook gelijk het magazijn in om te kijken of de demper ook op voorraad was...... Aiiiii die was er niet :huh: dus moest er een nieuwe afsrpaak gemaakt worden om de achterkant te kunnen doen, dit kon gelukkig wel gelijk over een week zodat dit nog net voor mijn vakantie zou gebeuren.

Máár hij ging toch nog even kijken of hij wat kon regelen en kwam al snel terug met het verlossende woord, de nieuwe demper werd 'even' ter plaatse gemaakt! :yahoo:

Dus terwijl de voorkant verder afgemaakt werd lag er binnen een uur een nieuwe demper met veer klaar die nog warm van het testen klaar lag.

10477093_864431936920177_670201765928555

 

Dus een paar uurtjes later stond de viffer weer op zijn wielen en na afgerekend te hebben ging ik met een big smile op mijn gezicht richting huis.

Bij het opstappen viel al gelijk op de de grondspeling wat is toegenomen, de motor voelt gelijk veel lichter aan.

Ik had na veel proberen en verstellen mijn vfr ook op de standaard vering helemaal goed afgesteld en hij reed ook echt wel prima, máár met het nieuwe spul eronder

is het echt een wereld van verschil, korte hobbeltjes worden veel beter weggefilterd terwijl de motor veel beter in balans voelt.

Waar ik eerst weinige gevoel had bij het remmen kan je nu echt nauwkeurig gedoseerd remmen en lijkt de boel veel directer te werken.

En zeker als het wat harder gaat voelt de motor in zijn geheel veel strakker aan in de bocht!

 

Kortom, wat mij betreft is het iedere cent waard en ook hier een zeer tevreden gebruiker!

 

gr Rolf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rolf,

 

Mijn motor heeft op dezelfde brug gestaan voor dezelfde streetbox en inderdaad een wereld van verschil.

na een aantal dagen erop gereden te hebben ben ik gaan afstellen volgens een methode die Sparky me uitgelegd had.

Een paar keer een bochtig dijkje heen en weer rijden en dan je demper helemaal indraaien rijden dan weet je wat hij doet daarna helemaal naar de andere kant en weer dat dijkje afrijden (uitkijken want je motor reageerd heel anders)dan per vijf klikken terug zetten naar de stand die Hyperpro had ingesteld dan kom je bij een juiste afstelling uit die jij lekker vindt.

 

Ik heb het dijkje 8 keer afgereden en kwam tot 2 klikken verschil met hyperpro dus ze stellen heel goed af.

Met de club zijn we aan het eind van het seizoen een hele dag (met ritten) bij Hyperpro maar is alleen voor de LEDEN van de club.

 

Gr Nico

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi man, geld goed besteed! ^_^

Met de club zijn we aan het eind van het seizoen een hele dag (met ritten) bij Hyperpro maar is alleen voor de LEDEN van de club.


is dat met de herfstrit Nico?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen! Woensdag mag mijn VFR naar een hyperpro dealer voor progressieve veren voor en achter. Ik ben erg benieuwd hoe erg ik het verschil ga merken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,ik heb deze week nog niet echt kunnen rijden helaas.

Maar zondag gaat mijn trip richting Italië starten. Ben erg benieuwd hoe het gaat, maar met deze setup krijg je steeds meer zin in het betere bochten werk!

 

Ben benieuwd hoe jou ervaring wordt trebboR vandaag is voor jou de grote dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is mijn VFR nog niet klaar. De monteur is er achtergekomen dat het balhoofdlager kapot is. Deze moet dus worden vervangen, wat op zich ook wel goed uitkomt, want nu kan er een conische in ;) Nog even geduld dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel mooi dat ze dat gelijk mee pakken, die van mij was nog prima ik denk dat die al eens vervangen is in het verleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is mijn VFR nog niet klaar. De monteur is er achtergekomen dat het balhoofdlager kapot is. Deze moet dus worden vervangen, wat op zich ook wel goed uitkomt, want nu kan er een conische in ;) Nog even geduld dus!

Maar die heeft Hyperpro gewoon op voorraad liggen, en dat pakken ze meteen mee als de vork eruit gaat. Dat scheelt enorm veel tijd en geld omdat bijna al het werk toch gedaan moet worden.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het eerste waar hij bij mij naar keek, en konden ze idd evt gelijk doen. Daarom had ik ook mijn keus gemaakt om het in werkendam te laten doen.

Zelfde met die demper die ter plaatse geassembleerd werd. Dat scheelt toch weer een extra afspraak en extra rit en vrije dag.

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij Motorhuis Langezwaag laten doen. (Mikis heet hij) Daar ben ik super netjes geholpen en hij heeft mij aan het eind van de dag ik de motor heen heb gebracht ook gebeld om te melden dat de lager stuk was en of hij deze ook direct mocht vervangen. Ik ben de motor nu niet nodig, dus een dagje extra kon prima ;)

 

De motor staat weer thuis en ik heb een heerlijk ritje gehad! Echt een verschil met het rij/stuurgedrag van voorheen. De motor valt nu heel erg mooi de bocht in, dit heb ik vooral gemerkt bij een rotonde, waar je dus snel van rechts, links, rechts moet wisselen. Verder merk je kleine oneffenheden nu minder in de weg, wanneer hij door veert is hij wel iets stugger. Ik ben erg erg blij mee en ik zal iedereen aanraden om deze mod uit te laten voeren. Voor de duidelijkheid, mijn setup nu: OEM ABS shock (ipv de originele niet ABS shock) + Hyperpro veer en voor progressieve Hyperpro veren + olie, stick-slip mod en een conisch balhoofdlager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...