Ga naar inhoud

Nieuwe Hyperpro vering en demping, wat een verschil!


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je iets minder te besteden hebt,of een oudere motor,dan is Yss ook een goede optie.

Ik heb hem zelf eronder zitten en alleen maar lof!

 

vfrbuddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Wilbers 641 onder mijn VFR geplaatst, ben daar ook zeer tevreden over.
Veel stabieler en minder pompende beweging aan achterkant in lange bochten.
In het voorvork zitten er twee trapsveren van Wilbers.
Is ook een verbetering maar nog niet volledig naar mijn zin,ik heb al wat gespeeld met olie niveau en viscositeit van de voorvork olie maar perfecte afstelling nog niet echt gevonden.
Maar ik maak teveel de fout met de vergelijken met de voorvorken van mijn racesmotoren, ene is Ohlins afgeveerd , andere Mupo.(kost dan ook veel meer geld )
Maar voor op de weg is Wilbers, hyperpro enz meer dan voldoende.
Is dan nog een verschil als je een progressieve vering ( beter voor op de weg)neemt of lineaire(circuit).

Maar alles is beter dan standaard vind ik.
Beter investeren in vering dan bv een uitlaatdemper ofzo maar iedere zijn mening daar over :rolleyes:

aangepast door kriske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, öhlins positioneerd zijn producten aan de bovenkant van de markt. Echt een A merk met bij behorende prijssetting. Hyperpro is meer een middenklasser voor straatgebruik meer dan prima. Ook öhlins heeft de prijsvechters modellen.

 

Overige A merken: WP en Showa. Samen met Ohlins leveren ze verings componenten aan de (top) racerij

Merken die meer op de massa gericht zijn: Wilbers Hyperro KyB HK .

 

De race verings komponenten hebben natuurlijk wel veel meer kwaliteit. mn veel fijngevoeliger aanspreken en onder zware belasting hele constant demping gedrag. Maar een TTX demperkost ook al snel 1400-1600 euro en een voorvork 15000 - 30000 euro.

Öhlins voorveren + olie € 125,-. En ik heb ook al eens een schokker (veervoorspannig en uitgaand verstelbaar) gekocht voor € 500,- Vind ik niet zo'n groot verschil met de streetbox.

 

Daarnaast heb ik nu een SP-1 staan die ook op Hyperpro staat. Gisteren stukje op gereden maar ik vind 'm veel te hard. Ingaande demping stuk opengeschroefd en uitgaand ook iets. Nu vraag ik mij toch af of ie met zo'n streetbox niet veel harder wordt qua vering. Op mijn RSV heb ik ook eens een Hyperpro veer geplaatst. Die lag er vlot weer onder weg. Ook veel te hard voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Öhlins voorveren + olie € 125,-. En ik heb ook al eens een schokker (veervoorspannig en uitgaand verstelbaar) gekocht voor € 500,- Vind ik niet zo'n groot verschil met de streetbox.

 

Daarnaast heb ik nu een SP-1 staan die ook op Hyperpro staat. Gisteren stukje op gereden maar ik vind 'm veel te hard. Ingaande demping stuk opengeschroefd en uitgaand ook iets. Nu vraag ik mij toch af of ie met zo'n streetbox niet veel harder wordt qua vering. Op mijn RSV heb ik ook eens een Hyperpro veer geplaatst. Die lag er vlot weer onder weg. Ook veel te hard voor mij.

Draai je dempings instellingen we de juiste kant op ? Want alles te hard ? ..........

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost zoiets?

 

Was toen (2006) iets van700 euro bij elkaar.

 

http://www.thurn-motorsport.de/html/fahrwerk-rc36.html

 

 

De veer zelf moet natuurlijk wel de juiste voor jouw gewicht en of je wel of niet met duo gaat rijden (moest ik ook opgeven bij bestellen)

Als die in de basis al te licht of te zwaar is, dan wordt jet met instellen van preload/rebound een stuk lastiger...

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze WP demper (4681) zit er bij mijn fiets er al een paar jaar onder. In combinatie met een set Proline veren van WP. De demper heb ik op Ebay gekocht.(UK). Na een goede service beurt was deze weer als nieuw.

Volgens mij ben ik de enige die nog op een volledige WP set rijd. De demping is van een zeer goed niveau. In combi met de Proline veren en een licht gewijzigde geometrie heb ik een zeer licht en scherp sturend fietsje. Ondanks zijn leeftijd.

 

post-725-0-21544300-1427663470_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Van de week met Werkendam gebeld.

Ik vroeg hen wanneer ik mijn F kon laten voorzien van hun Streetbox.

 

Bladdiehel, wat hebben ze het druk daar...! :( Alleen de levertijd bedroeg al 3 weken... Crisistijd? :scratchchin:

 

Anyway,

Ik kreeg de tip om Quispel Motoren in Deurne eens te bellen. Dat is ook een Hyperpro servicepunt.

Én een uur dichter bij huis dan Werkendam.

 

Daar een afspraak kunnen prikken voor de 27e juni.

 

^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest toen ook wel een weekje of twee wachten op een afspraak, maargoed dat is het wachten wel waard.

 

Tegenwoordig is het toch wel zo dat je niet zo maar gelijk terecht kan, een weekje wachten is het al snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vering wordt op maat gemaakt dus met dat even wachten heb je el een correcte en verse set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...