Ga naar inhoud

12000 km onderhoud VFR1200f


nopper
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb intussen de remolie geflusht. Misschien het luchtfilter binnenkort nog even schoonmaken als ik me verveel...

 

Weet niet of ik me ga wagen aan het zelf kleppen stellen. Waarschijnlijk lever ik heb boeltje gedemonteerd af bij de dealer, en laat daar de kleppen stellen, waarna ik em zelf weer in elkaar zet. Daar gaan wellicht toch de meeste euros inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zodra ik de 36k nader haal ik ook alles zelf los. Stellen vraag ik aan iemand anders. En daarna monteer ik alles weer af. Wel wil ik meekijken voor een volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Antoine hoeveel kilometers heb je nog te gaan? als jij hem helemaal demonteert, wil ik je wel een keer op een avondje/Zaterdag helpen met de voelermaat en ringsleutel 8

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitlaat kleppen is zeer simpel zelf te doen. Stel schroefjes. Inlaat kleppen met stelplaatjes vergt iets meer aandacht. Maar als he het distributie ketting met een tyrap vast zet op het tandwiel kan het eigenlijk niet fout gaan. Het meeste werk is het vrij sleutelen van de distributie.

 

Zie ook http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=20089&page=1

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet nog een beetje gehobbyd :

 

remklauwen/zuigers schoongemaakt met tandenborstel en neutrale lichaamszeep. Werkte prima. Was een tip die ik las op het net. Glanzende zuigertjes voorzien van een lekje keramisch vet (stond op de pot dat het geschikt was voor remmontage). Dus hij kan weer effe zonder zorgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remblokken vervangen bij 17.500 km. De linkerremklauw binnenzijde daar was de voering net geen 2 mm meer. De dikste was nog 3.5 mm. De kleine blokjes links waren een fractie dunner als rechts maar nog altijd 4 mm.

Geen van de blokjes was scheef afgesleten.

 

aangepast door Viffer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...