Ga naar inhoud

Contactslot / Breuk


 Delen

Aanbevolen berichten

Vanavond eens een stukje wezen rijden richting Hoek van Holland, tot dat mijn motor raar begon te doen halverwege.

Hij begon nogal stotterig te rijden.......eerste gedachte was natuurlijk het bekende euvel....de spanningsregelaar.

Ik ben snel aan de kant gegaan om even te snuffelen of ik achter een verdacht luchtje rook. Dit was niet het geval.

Motor weer gestart en snel huiswaarts. Bij het linksom keren ging ik zowat onderuit.....stroom viel geheel uit en starten weer gelijk op.

wtf is er nu weer aan de hand ?

Weer aan de kant, draai ik mijn stuur de andere kant op en slaat weer alles uit !

Ik tik op mijn contactslot en weer alles uit....heb even aan de kabel gezeten die onder het contact slot vandaan komt en weer viel de stroom uit en dit was precies aan de onderkant, waar de kabel naar binnen gaat..

Ik heb de kabel even wat naar rechts geduwd en het euvel was weg.

Ik ben snel naar huis gereden en wat kuipdelen verwijderd om wat makkelijker bij het contactslot te komen...het vermoeden is dat het er net een breuk bij de ingang van het contactslot zit.

Heb geprobeerd om het slot los te krijgen, maar dat is geen makkelijke opgave....heb 2 inbus sleutels naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.

Zitten deze gelijmd ? weet iemand dat toevallig?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermoeden kan best kloppen, de kabels daar bewegen ook veel.

De boutjes zijn wel geborgd moeten er wel uit kunnen zonder heet stoken alleen wet ik niet hoe het bij die van jou zit maar bij mij waren het boutkopjes die niet bedoeld waren weer losgedraaid te worden.

Ik heb een bitset waar ook een paar bitjes in zitten om dolgedraaide inbusbouten (dolgedraaid in de kop dus) weer los te maken, een soort torx maar dan wat meer tandjes en minder scherp en die heb ik erin getikt wat prima werkte en heb ze er daar ook weer mee ingedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

Nu net even bezig geweest met de draad...ik heb het zwarte omhulsel in de lengte doorgeknipt en ja er is een draad door.

Aan de buitenkant zie je je niks, maar met het beetpakken van de rode draad, voelde ik dat die wel heel erg zacht was...oftewel gebroken van binnen.

Deze heb ik net doorgeknipt en ga ik zo solderen...dus het contactslot hoeft er gelukkig niet vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze de VFR doet het weer naar behoren.

De draadjes aan elkaar gesoldeerd en wat krimpkous eromheen en het bestaande hoesje wat ik open geknipt had, dicht geplakt met isolatie tape.

Alleen had ik geen zwart meer en heb het maar met blauw gedaan.

Eind van het jaar veranderen we dat wel weer en kan ik gelijk de beugel waar de teller unit aan vast zit , voorzien van zwarte lak....hier zaten wat roestplekken op.

 

Foto-UADYNU68.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...