Ga naar inhoud

Snel superbike kit plaatsen


Aartjanm
 Delen

Aanbevolen berichten

Weet iemand wie (liefst ergens tussen de Hoeksche Waard en Zaltbommel) tegen een redelijke prijs een superbike kit met stuur kan leveren en monteren. Het liefst ook nog op korte termijn...

Alvast bedankt,

AJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wel gaskabels van een pan european st 1300 pakken(waar je waarschijnlijk nog 1,5 cm van de buitenmantel van in moet korten) want deze zijn +- 10 cm langer dan die voor een VFR

ik heb het stuur om zijn as een beetje naar me toe gedraaid zodat de kuip intact kan blijven(de rem en koppelingsvloeistofreservoirs draaien nu net "door" de uitsparing door.

Vergeet niet de choke-kabel onder je tank door te leggen(andsers heb je te weinig speling)

 

ps: je tank zul je voor makkelijke montage moeten demonteren(5 minuutjes werk) en voordat je alles(kuipwerk etc) weer terug zet, sluit je tank weer ff aan en start de motor, draai nu het stuur helemaal naar links en dan naar rechts.

Ik had zelf de fout gemaakt dit niet te proberen en ik kwam er achter dat mijn gaskabel de foute route liep dus als ik mijn stuur helemaal naar links draaide trok hij zelf het gas al open. zuur als je dan weer alle kuipen etc moet gaan demonteren!

in principe moet je gaskabel een zo flauw mogelijke bocht maken!

 

ik hoop dat je er wat mee kunt!

 

cheerz

Ruud

aangepast door Brutus
Link naar reactie
Delen op andere sites

100 %!!! heb zelf een aantal maanden geleden een ongeluk gehad(met mn vorige vfr) en nu best last van mijn polsen.

Zo zit je wel net iets meer in de wind(maar met een ander ruitje natuurlijk grotendeels op te lossen) maar de houding? man geen betere te krijgen!

 

de LSL kit had ik wel al op de vorige vfr maar deze zat er al op toen ik hem kocht, daar was wel in de kuip gezaagd.

aangezien mijn "nieuwe" nog zo puntgaaf is heb ik gewoon geprobeerd het zonder zagen te doen, gelukkig kwam dit overal precies uit!

 

mocht je nog vragen hebben; hoor ik het wel!

 

succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de afbeelding op de site van MDI bekijk hoef je bij een 800Fi net zoals bij een VTEC niet in de kuip te zegen.

Ze hebben de site veranderd en nu staan er geen documenten meer bij de producten wat voorheen wel het geval was en daar stond dus ook een werkbeschrijving bij waar je uit kon halen of je wel of niet moet zagen.

Je kan er eens een mailtje of telefoontje aan wagen.

In een A1 kit zit alles wat je nodig hebt en voor de 800Fi ben je voor €219 klaar met een tientje extra dacht is als je een alu stuur wilt hebben (dan moet je ook nieuwe stuurgewichten hebben dus stiekem uiteindelijk meer dan een tientje), ik adviseer wel om een set gaskables van een ST1300 erbij te nemen want de alternatieve route van de originele kabels is niet heel fijn.

Een set ST1300 kabels kan je vaak gebruikt wel vinden voor rond de €30.-.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...