Ga naar inhoud

Het aankopen show-off topic (deel 2)


Jacco76
 Delen

Aanbevolen berichten

Oke. Het is geen echte, maar het blijft leuk speelgoed.Gisteren gekocht. LEGO VFR. Het model heeft een V4 blok met bewegende zuigers en uitlaten onder het zadel.

post-5913-0-11985400-1431805663_thumb.jpg

post-5913-0-99796600-1431805664_thumb.jpg

aangepast door mad masc
  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren een vervanger gevonden voor mijn Schuberth C2;

de Shoei GT-Air Inertia.
Qua vorm past ie prima bij mijn hoofd, qua kleurstelling prima bij m'n 1200 F.

 

GT-Air-Inertia-TC-5.jpg

Hier wat infotainment vanaf Youtube:

http://m.youtube.com/watch?v=1-nTmQ-nAkQ

 

Qua absolute stilte blijft Schuberth toch winnaar, maar deze ligt stabieler in de wind, "draait" gemakkelijker bij het over de schouder kijken en kraakt niet, omdat het geen systeemhelm is.

Blikveld is ook behoorlijk veel breder dan mijn Caberg Hi Viz systeemhelm (die ik aanhoud voor mijn bluetooth setje) en de vizieren zijn van optisch veel betere kwaliteit (vervormen niet).

 

^_^

aangepast door Jenkins
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna onzichtbaar, maar wel prettig; relais tussen het dimlicht gezet, zodat het pas aan gaat als er oliedruk is.

 

Waarom? Omdat ik dan tenminste even het contact kan aanzetten om wat op de navigatie te rommelen oid, zónder dat die twee grote koplampen stroom uit de accu slurpen.

post-4190-0-26748500-1432400017_thumb.jpg

aangepast door teake
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien mijn handschoen vorige week bij de vinger is uitgescheurd, en ik dus die handschoenen niet meer echt vertrouwde, maar eens op zoek gegaan naar handschoenen passend bij mijn Arlen Ness leer. Gevonden! En een koopje 59,95

 

arlen.jpg.1660408.jpg

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik dan tenminste even het contact kan aanzetten om wat op de navigatie te rommelen oid, zónder dat die twee grote koplampen stroom uit de accu slurpen.

 

Dat is een goeie, ga ik ook regelen! Ook al een x gestaan.... :~ I was not amused..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug te komen op mijn aankoop van extra licht voor op de VFR, hierbij de show off.

 

De lampjes hebben er wel 5 minuten op gezeten, puur omdat ik wilde zien hoe het eruit ziet.

Over het plaatsen van lampjes ben ik wel uit, dat lijkt me wel wat, maar niet deze! Ik geloof nooit dat ze waterdicht zijn,

daarnaast zijn ze heel slecht afgewerkt qua schroefdraad, zelfs voor ebaykwaliteit. Mij hoor je niet klagen want ze waren erg goedkoop

en ik zet ze wellicht later nog een keer op een bakfiets ofzo maar niet op de motor.

 

Ik denk dat ik later toch nog eens een setje ga bestellen, maar dan betere en mooiere. Leuk winterprojectje wellicht.

 

Toch een paar foto's;

post-4772-0-88793200-1433327164_thumb.jpg

post-4772-0-13830300-1433327169_thumb.jpg

 

En zo (beetje overdreven foto) zou het moeten zijn als ze aan staan;

post-4772-0-85698500-1433327172_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.ebay.com/itm/231411007203

 

Digitale voltage meter om de laadspanning in de gaten te kunnen houden. Ik ga deze naderhand nog modificeren zodat ik de lichtintensiteit van de segmenten kan regelen als het donkerder wordt, of naar believen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen ben ik niet zo nieuwsgezind en omdat ik goed zorg draag voor mijn spulletjes zal ik niet snel iets vervangen wat nog goed werkt.

 

In die optiek had ik voor mijn Schotlandtrip besloten om mijn stokoude, maar o zo comfortabele Oxford laarzen toch maar niet te vervangen omdat ze niet langer helemaal waterdicht waren. Mijn veel jongere Revitt textielbroek (helaas) en mijn zomerhandschoenen (die dat ook niet pretenderen) zijn dat trouwens nooit geweest. Vandaar een extra overbroek (Revitt), overlaarzen (Tucano Urbano) en overhandschoenen (Hevik). De eerste twee deden het prima, de laatste heb ik nog niet nodig gehad.
post-302-0-31785000-1433487890_thumb.jpg

In de categorie, niet echt nodig, maar het wordt wel stilaan tijd: een HJC R-PHA ST om mijn trouwe FS10 van meer dan 7 jaar oud te vervangen. Mooie en lichte helm met alle toeters en bellen, maar zeker geen reuzestap voorwaarts en vooral behoorlijk wat minder stil. Conclusie: de FS10 was een meer dan prima helm...

post-302-0-61909800-1433487917_thumb.jpg

En tot slot een follietje voor mijn verjaardag. 10 jaar geleden was het scherm van de Quest I nog ruim voldoende groot voor mijn ogen. Helaas lijkt het elk jaar te krimpen :wijsneus:. De Garmin is echter onverslijtbaar en dankzij de OSM-kaarten ook nog altijd up-to-date. Vorige maand nog 1900 km op 5 dagen zonder één enkel probleem. En toch: met een groter scherm, meer opslagcapaciteit en een SD-slot, snellere herberekeningen en de optie kronkelroutes heeft de 390LM me toch kunnen verleiden. Het zal me benieuwen of ie het ook 10 jaar zonder één mankement zal volhouden want de gps wordt bij mij vrij intensief gebruikt (de Quest doet ook al jaren dienst op de MTB en daar kan ik hem nog prima voor gebruiken).

post-302-0-48523100-1433487946_thumb.jpg

 

Blijft er nog wat te wensen? Jazeker: natuurlijk rij ik nog altijd met een bedrade headset in mijn helm... misschien toch wel tijd om een keer naar een BT-setje uit te kijken (Uclear spreekt me wel aan). Daarnaast lijkt ook de bandenspanningsfunctie van de Zumo me wel de moeite en de kosten van 2 voelertjes waard. Ik twijfel nog een beetje omwille van het gewicht van die dingen.

aangepast door knalselder
Link naar reactie
Delen op andere sites

De RPHA ST is SUPER!!!

 

heb er nu ongeveer 1500km mee gereden en ik vind m echt schitterend. Hopelijk heb jij er evenveel plezier aan.

 

tip: als je vaak je vizier open en dicht schuift regelmatig de 2 schroefjes onder het vizier aan elke kant vastschroeven.

Bij mij zat er eentje wat losser als ik hem kreeg, en had een raar 'brrrrrrr' geluid bij kijken naar rechts. was opgelost toen de schroefjes vast zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bart,

Ik heb alle schroefjes al nagelopen, maar blijf te veel windruis ervaren. Misschien omdat andere geluiden beter gedempt worden? Het is natuurlijk ook afhankelijk van de combinatie lengte, zithouding, ruit, wind. Als ik mijn hand naast mijn oor op de helm houd is het voor 90% weg dus ik verdenk de venturispoilertjes. Ik heb er nog niet veel mee gereden en ben van plan om de volgende keer onderweg een paar keer van helm te wisselen om een objectief oordeel te vellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren kwamen mijn zijtassen binnen voor de VFR. Om toch wat meer mee te kunnen nemen bij wat toekomstige kampeer tripjes. ;-)

Ze liggen er los op maar het gaat even om het idee. Weet alleen niet of het goed gaat met mijn highmount Carbon Bos uitlaat.

Al wordt deze volgens mij nooit zo extreem warm om de tasjes te laten smelten.

 

Foto_04_06_15_19_43_20.jpg
Foto_04_06_15_19_43_39.jpg
Foto_04_06_15_19_47_25.jpg

 

aangepast door Steefer-VFR800FI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...