Ga naar inhoud

Benzine, welk merk tank jij en de zin/onzin van 98


chris747
 Delen

Welke bezine tank jij ?  

84 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk merk of type tank je het meest ?

    • Shell V-Power
    • Shell Fuel save
    • Esso Energy Supreme + (98)
      0
    • Esso Energy Supreme (95)
      0
    • BP Ultimate (98)
    • BP Super 95
    • Texaco 98
      0
    • Texaco 95
    • Q8
    • Tinq
    • Tango
    • Ander
    • Total Excellium
    • Euro 95 (verschillende merken)
    • Superplus 98 (verschillende merken)
    • Competition 102 (Firezone)


Aanbevolen berichten

 

Je ging ergens van uit maar in het Engels heb je een mooie uitspraak, "assumption is the mother of all fuck ups" ;)

Hahahaha, dat is ook één van mijn favorieten uitspraken (wel Amerikaans btw).

Zoals eerder gezegd kon ik niet geloven dat deze kleine storing aan het verkeerd aansluiten van de sensoren zou liggen, ik zou daar een veel groter probleem verwachten. ik verdachte de in jerrycans bewaarde benzine, die 3 maanden op de plank heb gestaan.

Ik ben begonnen met oplossen van de mogelijke oorzaken die mij het meest voor de hand leken te liggen. na het uitsluiten van de benzine/bougies bleef er maar één ding over wat gelukkig ook de oorzaak bleek te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij twijfel vervangen.

Voor de prijs van een multimeter die de spanning van een bougie aan kan kan je heel veel bougies kopen :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrij nutteloze meting.

Een onderbreking in de centrale elektrode is niet helemaal onmogelijk, maar de kans is te verwaarlozen.

Een oHm meting is per definitie een meting van de duivel waar maar zelden waarde aan gehecht kan worden.

Als een bougie sluiting heeft naar de massa komt dat door vervuiling en die vervuiling zal heel wat eerder een storende rol gaan spelen bij een bougie vonk van rond de 15000 Volt dan door dat 9 Volt batterijtje in zijn multie meter. Overigens wel een goed ding die Fluke.

Als je een bougie op werking wil testen is er maar een goede mogelijkheid en dat is een scope gebruiken, dan zie je wat er tijdens de vonk onder belasting gebeurt.

VFRikus

 

post-1168-0-96028800-1411498682_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha, dat is ook één van mijn favorieten uitspraken (wel Amerikaans btw).

...

Is inderdaad een Amerikaanse uitspraak maar de taal die ze daar spreken is wel Engels ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect Musli. Die chauffeur heeft dingen verteld die niet waar zijn. Ik rij nu al een aantal jaren voor Shell en mijn wagen is ook in de kleuren van de Shell gespoten c.q. bestickerd. Ik heb nog nooit in Amsterdam geladen. Wij laden op depot Zwolle (Argos) , Kampen(Salland-Texaco) Arnhem(Shell) en Pernis(Shell) De V-Powers zijn alleen te verkrijgen op Pernis en Arnhem. Depot Kampen en Zwolle laden we alleen de fuelsave diesel en euro 95. De additieven worden extern aangeleverd en bijgespoten tijdens het laden. De standaard diesel en euro 95 bij bijvoorbeeld firezone, tinq of amigo is een basis brandstof zonder additieven. Sommigen worden inderdaad op dezelfde depots geladen maar de laadarmen zijn ingedeeld per maatschappij en dus wel of geen additief. De grote maatschappijen hebben dus respectievelijk allen hun eigen toevoeging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt Ray. Die en nog een paar anderen vallen onder de vlag genaamd Delek maar ze verkopen verschillende producten oftewel Texaco verkoopt op haar stations brandstof met en Firezone op hun stations zonder additieven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk maakt me niet uit wat ik er in gooi.....heb nog nooit verschil gemerkt qua rijden.

Ik rijd zo'n beetje tussen de 300 a 330 km op een tank...dat gaat de reserve knipperen en heeft die dus weer dorst.

Ik heb meer het idee dat het een beetje tussen je oren zit, welk merk benzine je motor het lekkerst rijd.

Net zoiets als er mensen zijn die alleen Heineken drinken en niks anders lusten.

 

p.s. ik rijd zo'n 10.000 a 13.000 km per jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste mis verstand is dat een benzine met een octaangetal van 100 meer energie zou leveren dan een 95

Het verschil zit hem alleen in de klop gevoeligheid.

VFRikus

Dit klopt gelukkig... :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het in amsterdam anders zijn, ik weet het niet, maar alleen door vragen kom je dit soort dingen aan de weet, kan wel of niet kloppen, weet je nooit, kom je heel misschien later achter dat dit verhaal ook weer haken en ogen heeft .

En het verhaal dat ze bp ultimate zelf kunnen aanmaken, klopt dit wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het basis product anders is. Dat moet toch aan eisen voldoen. Ik weet alleen dat ze daar geen shell additieven hebben die uiteindelijk gelost worden bij een bemand of onbemand station. Wat ze lossen voor bijvoorbeeld werkverkeer is denk ik ook andere koek. Er zijn olieboertjes die officieel partner zijn van een grote maatschappij en die kunnen inderdaad zelf ter plekke een additief bijmengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank tegenwoordig standaard 102, is merkbaar zuiniger en voor mn gevoel loopt iets mooier, al kan dat laatste natuurlijk ook tussen mn oren zitten. Van meerdere critici op t circuit vernomen dat de blokjes hierdoor ook schoner blijven, maarja dat komt van horen zeggen...

 

Edit: Deze dus: http://www.competition102.com/

aangepast door Foegol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hummm, als we toch aan het vergelijken zijn..... :blink:

Nadat ik de oude benzine eruit gehaald had, heb ik BP Ultimate getankt.

Die tank is al weer leeg, nu gevuld met Shell Fuelsave, daar heb ik nog niet (genoeg) mee gereden.

Als die tank donderdag leeg is zal ik op de terug weg van me ritje Arnhem-Enkhuizen de viffer ff een zwieper geven richting de Firezone in Ermelo om daar de tank te vullen met die Competition 102, en dan.... :w

 

trouwens ook aan de poll toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in de afgelopen jaren zowel Shell V-Power als Euro 95 getankt. Met name met mijn vorige V-Tec (bouwjaar 2006) leek het of de motor op V-Power wat 'ronder' liep. Bij het wegrijden gaf het een gevoel dat de motor wat beter oppakte, was dat het wat vlotter ging. :scratchchin: Volgens mij zit dat ook deels tussen de oren. :upyours:

 

Met de VFR1200 merk ik geen enkel verschil tussen de verschillende benzines, gezien het vermogen & koppel(189 pk Dynojet gemeten, BOS uitlaat en ander luchtfilter) en trekt ie altijd als een beest. In Duitsland tank ik vrijwel altijd Aral (euro 95). Komt meestal zo uit. In Nederland tank ik bij voorkeur Shell, maar ook andere merken.

 

Alle reclame ten spijt merk ik niet van zuiniger rijden of een schonere motor. Dus ik tank wanneer het nodig is met een lichte voorkeur voor Shell.

 

Zolang er benzine is blijft ook de reclame zijn werk doen.

 

Groet, ErJo :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...