Ga naar inhoud

Hoe heb jij je claxon gemonteerd?


 Delen

Aanbevolen berichten

Mark,

Hierboven lees ik dat je een Stebel Nautilus claxon hebt gemonteerd. Dit is toch zo'n claxon met een rond gevouwen trechter ter versterking van het geluid?

Zo'n soort claxon wil ik ook wel monteren maar zou graag zien hoe je dat gedaan hebt. Heb je ook het relais gemonteerd? En waar heb je die dan aangesloten?

Kun je een paar foto's plaatsen waar en hoe je de montage hebt uitgevoerd?

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mark,

Hierboven lees ik dat je een Stebel Nautilus claxon hebt gemonteerd. Dit is toch zo'n claxon met een rond gevouwen trechter ter versterking van het geluid?

Zo'n soort claxon wil ik ook wel monteren maar zou graag zien hoe je dat gedaan hebt. Heb je ook het relais gemonteerd? En waar heb je die dan aangesloten?

Kun je een paar foto's plaatsen waar en hoe je de montage hebt uitgevoerd?

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

:withstupid: Ook erg benieuwd naar eigenlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,

 

Eigenlijk niet zo moeilijk.

 

Zie hier. De claxon zit aan de rechterkant achter de kuip. Met Tieraps vastgemaakt aan het zwarte plastic (1 extra gaatje gemaakt hiervoor). Voor de duidelijkheid, de uitlaat van de claxon zit dus richting het zwarte plastic gericht. Ik heb e.e.a. nog niet kunnen testen met de kuip er weer op, maar gisteravond gaf het zonder kuip een mooi tweetonig concert van (volgens de beschrijving) 130+ dB.

 

Links hebben we de originele kabel van de claxon teruggevoerd en daar hebben we het relais geplaatst. Dan natuurlijk nog wel 2 draadjes naar de compressor toe, maar dan ben je er ook.

 

Beelden zeggen meer dan woorden, dus...... Plaatjes:

 

Heren moderators: is het handig hier een apart topic van maken?

 

Mark

post-6106-0-75387600-1411730131_thumb.jpg

post-6106-0-23190000-1411730141_thumb.jpg

post-6106-0-97417900-1411730149_thumb.jpg

aangepast door Mark Rozendal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mark,

Mijn dank voor de plaatjes.

Ben je niet bang dat de claxon (door zijn gewicht) de gaatjes in de kuip laat uitscheuren?

Ook zouden de trillingen van de claxon voor problemen kunnen gaan zorgen bij een zo flexibele ophanging.

Neemt de kuip niet ook een deel van het geluid weg als de kuip geheel gesloten is?

Met andere woorden zou met een open verbinding met de 'buitenlucht' het geluid beter tot zijn recht komen?

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

ik ben niet bang dat die uit gaat scheuren, simpelweg omdat ik daar niet over nagedacht heb. De praktijk zal het leren. Nou zit ie helemaal vast tegen het zwarte kuipdeel aangesnoerd, dus ik verwacht dat het meevalt.

 

Wat betreft het geluid heb je denk ik een punt, hoewel de kuip zelf natuurlijk ook open is. Er is dus wel een open verbinding. Maar dat ie iets "gedempt" wordt zal inderdaad wel het geval zijn.

 

Morgen ga ik het eens proberen, dan zet ik de kuipdelen weer terug. Dan weten we het (en de buren ook hahahaa).

 

Mark

aangepast door Mark Rozendal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid, Valk motive heeft ook een compacte uitvoering waarbij de compressor los is zodat je de hoorn op de originele plek kan monteren en de rest ergens weg kan werken.

Stebel_Nautilus_Compact_Mini_met_logo_1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een piccie die ik tegen kwam:

 

 

Ik heb op deze plek ook een soort van Stebel toeter gemonteerd, mooi dat de toeter op die plek gemonteerd bij maximaal remmen contact maakt met de remleidingen die over het spatbord lopen.

Pas dus erg op met die locatie. Een toeter/hoorn die dikker/groter is dan de originele toeter op die plaats monteren in vragen om problemen

aangepast door chris747
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ray

 

Die heb ik ook, maar die montage op dezelfde plek als het origineel snapte ik niet. De "toeters" hebben namelijk geen enkel punt waarmee je m op de bout kunt bevestigen. Ik heb de boel dus weer aan elkaar gemaakt. En de montage op deze manier gedaan.

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...