Ga naar inhoud

Motor Circuit training


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst zo'n dagje bijgewoond op het Politie Circuit te Lelystad, eigenlijk een beetje op aanraden van mijn rij instructeur.

 

En ik moet zeggen, echt een fantastische dag gehad!

Het is heerlijk dat je kan rijden en je puur kan concentreren op het rijden zelf ipv alle verkeer etc om je heen.

Ik kan zo'n dag dan ook echt aan (bijna) iedereen aanraden, je leert echt super veel in 1 dag op een ideaal stukje wegdek.

Bij het indelen kijkt men naar je niveau en rijstijl zodat je in de juiste groep beland, en er wordt evt nog gewisseld als blijkt dat dat nodig is.

De nadruk licht dan ook vooral op de techniek van het bochten rijden dus is erg leerzaam.

 

Ik had van te voren een kleine twijfels over de echte sportieve mogelijkheden van mijn Vfr tov de 'echte' supersports, vooral omdat je in veel gevallen toch wel wat kg's zwaarder bent.

Maar.... die twijfels waren al na de eerste 15 min volledig verdwenen, mijn Fi was helemaal in zijn element en ik was lichtelijk verbaast over zijn mogelijkheden die ook denk ik deels te danken zijn aan de Hyperpro vering en de Conti SportAttack 2 banden.

Hoewel deze de banden niet helemaal ideaal zijn voor het toeren geven ze in het betere sportieve bochtenwerk super veel vertrouwen en lichtvoetigheid aan de motor.

de schaamrandjes van een halve cm die er nog op zaten zijn dan ook definitief verdwenen.

1658419_926571340706236_6796307033337986

 

Ik ben dan ook wel benieuwd of er meer mensen op het forum zijn die regelmatig zo'n dagje doen?

 

gr Rolf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb dit een paar jaar terug ook op Lelystad gedaan. Dat was toen geregeld vanuit Honda NL. Naast vfroc-ers waren er ook best veel leden van de cbr club. Ik reed toen nog op mijn standaard 800fi en was verbaasd over de prestaties t.o.v. een cbr. En ook wat ik toen zelf durfde :).

 

Al met al een leerzame en leuke ervaring.

Eigenlijk zou ik dit ook wel eens vaker willen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben recent nog op Zandvoort geweest. MSL is de organisatie en ze hebben meerdere data per jaar.

Alles is goed georganiseerd en best relaxte sfeer.

Je leert er best een hoop. Voor het goede moet je eigenlijk meerdere keren per jaar gaan, maar dat is zo slecht voor mijn portemonnaie.

 

Tip: als je met een Corbin zadel rijdt, haal die er af en zet het standaard (smallere) zadel er op.

Dat werkt een stuk beter voor de bochten.

aangepast door Sparky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit jaar voor het eerst circuit gereden. Geen 'echt' circuit, meer voor karts enzo, maar daarom niet minder gaaf. Ook zeker voor herhaling vatbaar dus. Net wat je zegt, je kan je volledig concentreren op je bochtenwerk, geen gedoe met verkeer, of slechte of vervuilde wegen enzo. Voor het eerst de schaamrandjes eraf gereden. En bijna continue de stepjes aan de grond. Nooit verwacht dat met de VTEC te kunnen doen. Aardig verslavend; hopelijk volgend jaar weer.. ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dit gemiddeld om het jaar en de laatste drie keer met mijn zoon (geven het aan elkaar voor de verjaardag en gaat de ander mee).

Was ons al een paar keer gezegd waarom doen jullie niet de VRO sportief dus de laatste keer dat gedaan en was een speciale dag.

De ochtend met pilonnen als rempunt bepaling die na de lunch verdwenen waren en er werd een persoon uit onze groep gehaald omdat het hem veel te snel ging.

Veel gereden en een instructeur die gewoon nog meer gas gaf als je hem bij hield.

Toen kwam het laatste half uur en is het echt zweten geworden namelijk door het circuit andersom dus tegen de klok in te rijden en ben je alle rempunten kwijt (een keer rechtdoor gereden ).

De opzet is dit jaar anders geworden maar dat zien we volgend jaar wel weer.

We wisselen ook van motor en dat is helemaal een openbaring mijn 1200 en dan overstappen op een gooi en smijt fiets CB 1000R.

Als ik niet zo van toeren hield zou ik ook zo,n motor kopen.

Gr nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn eigenlijk zo n beetje gemiddeld genomen de kosten voor zo n dagje uit? Misschien leuk om eens met meer vfr rijders zo n dag te plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke aanbieders zijn er eigenlijk. En belangrijker welke zijn goed, of welke ervaringen zijn er. Soms ben je een paar honderd euro kwijt.

Maar is dat dan z'n geld waard.

Misschien kan @BlackVFR aangeven welke organisatie de training gaf en hoeveel hij kwijt was???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te horen dat er meer mensen op het forum zijn die dit al eens gedaan hebben of er interesse in hebben.

Ik wilde eerst eigenlijk de vro sportief gaan volgen maar zag dat die training bij de knmv uit het programma verdwenen is, daarnaast vind ik de vro trainingen best wel pittig kwa prijs.

Ook dat zal zijn geld wel waard zijn maar is toch wel weer een uitgave en ikzelf heb niet zo veel interesse in de meeste oefeningen die bij de huidige vro's gedaan worden.

 

Nu weer even terug naar de training die ik gedaan heb. Er zijn verschillende organisaties die dergelijke dagen doen.

Waar ik mee gereden heb was MCT (motor circuit training) ik vond deze mannen wel prettig werken en alle medewerkers die ik gezien en gesproken heb waren mensen die duidelijk erg veel lol hadden bij wat ze deden en er hing een lekker ongedwongen sfeer.

De kosten van zo'n dag zijn 75,- euro en als je motor maar technisch in goede staat is kan je gewoon meerijden (sportuitlaat met db killer)

Je rijd dan 4 sessie's van 15a20 minuten

 

Zelf neem ik volgend seizoen denk ik nog een a twee keer een dagje Lelystad voor dat ik verder ga kijken voor Zandvoort of Assen bijvoorbeeld, voordeel bij Lelystad is dat het niet,zo heel groot is dus dat de bochten niet Super hard gaan waardoor je het daar erg goed kan leren.

 

gr Rolf

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten van zo'n dag zijn 75,- euro en als je motor maar technisch in goede staat is........................................

 

Je vergeet de kosten van een setje banden, want die zullen na zo'n dag niet meer in zo'n heel goede technische staat zijn. :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou d'r graag eens 1'tje doen :)

 

Wel op verse banden ( lees, even sparen... kuch ) .. want op die vierkante woon-werk bandjes gaat het hem

niet worden denk ik.

 

Oh.. en heb een open pijp... moet toch nog eens een db killer scoren ergens

aangepast door Stefan666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet de kosten van een setje banden, want die zullen na zo'n dag niet meer in zo'n heel goede technische staat zijn. :)

VFRikus

Valt reuze mee hoor! Met een goed setje vering en demping gaat het heel goed. Heb je een slechte schokdemper en of voorvorkdemper, dan gaat het hard heb ik gezien. Mijn dunlop roadsmart2 hielden zich uitstekend.

 

Ik zal eens een foto plaatsen als ik heb kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet de kosten van een setje banden, want die zullen na zo'n dag niet meer in zo'n heel goede technische staat zijn. :)

VFRikus

 

Viel mij opzich ook nog mee, zoals je op de foto kan zien is ie wel wat opgeruld daarintegen had ik hiervoor vooral veel snelweg gereden waardoor vooral het midden van de achterband wat gesleten was.

Nu heb ik de zijkanten lekker mee genomen en is ie weer mooi rond :thumpup:

ik denk dat ik nu zo'n 3500km a 4000km met deze achterband heb gereden, voorband had ik al langer maar die kan ik gratis nog een keer laten wisselen vanwege een terugroep actie van Conti.

 

gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou misschien dit jaar ook een keer op Lelystad gaan, door omstandigheden is dit niet gelukt.

Maar volgend jaar gaat dat zeker wel een keer (misschien wel 2) gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou d'r graag eens 1'tje doen :)

 

Wel op verse banden ( lees, even sparen... kuch ) .. want op die vierkante woon-werk bandjes gaat het hem

niet worden denk ik.

 

Oh.. en heb een open pijp... moet toch nog eens een db killer scoren ergens

Wat uitlaten betreft zijn ze niet super streng als je er een db killer in hebt is het al gauw goed, ik had in mijn laser demper mijn sport db killer erin (heb er ook een waarmee hij wel aan de geluidseisen voldoet) en daar werd geen aandacht aan besteed, er waren er een paar die extra aandacht kregen maar heb er geen een gezien die op geluid geweigerd werd, wel een paar die op het randje zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...