Ga naar inhoud

Bestellen "Haidie Hotziedok" vervolg


Geestje
 Delen

Aanbevolen berichten

Veel plezier met inbouwen ... plaatsen jullie nog mooie plaatjes in het Haidie Hotziedok inbouw topic?

 

@JoJa, ik heb smeltlijm gebruikt voor het ingieten, die knijpzakjes epoxy zijn vaak net te weinig of net te veel. Zelf mengepoxy-gietspul was wel lekker dun maar duurde lang met uitharden. Ook daar lastig met de juiste hoeveelheid aanmaken. Smeltlijm uit het lijmpistool doet het voor dit doel prima :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Geestje,

Dank je voor de tip, ga ik ook proberen. Als je googled lees je alleen over gietharsen van epoxy of pur. Het is inderdaad veel lastiger met dit spul om de juiste hoeveelheid aan te maken dan met smeltlijm. Verder is smeltlijm ook goedkoper lijkt me.

Ben zelf een beetje aan het experimenteren met een eenvoudige schakeling voor een temperatuursensor LM35 uit te lezen. Laat nog wel eens zien als het werkt.

 

Gr Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Darn, vrijdag weer even lekker op de VFR gereden, heerlijk. Volle accu, echter na een stop van een uur wou hij amper aan startten. Klokje/dagteller reset.. Hopelijk dit keer alleen de accu kaputt. Sr gemeten en geeft de juiste spanning...

 

Straks heb ik een waakoogje dat zal gemoedsrust geven dat alles ok is ... Of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is vast niet je accu, want die is tijdens het rijden voor het grootste gedeelte alleen maar passagier.

Als je na een uur rijden een lege accu hebt heeft je laadsysteem het laten afweten en in jouw geval schat ik in dat het toch de SR is.

Die wil wel eens met horten en stoten stuk gaan en geeft dan soms, vaak in koude toestand, nog wel goede meetwaarden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou???

 

Ik stond 2 jaar geleden bij het benzinepompstation met koekblik. Na het tanken "klik". Diagnose ww: accu stuk.... ( opladen gaf ook een leuk effect voor de neus....) Kan dus wel aan de accu zelf liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met roodrunner eens.

Ik dacht ook dat alles kapot was, mijn sr en dynamo. Ik was met volle accu vertrokken, staat altijd aan druppelaar, maar naar +/- 100 km, sta ik in belgie stil. Tijdens rijden valt hij helemaal dood. Later blijkt het alleen maar mijn accu te zijn, hij was op.

mijn druppelaar ook nagekeken, maar die functioneerd helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou???

 

Ik stond 2 jaar geleden bij het benzinepompstation met koekblik. Na het tanken "klik". Diagnose ww: accu stuk.... ( opladen gaf ook een leuk effect voor de neus....) Kan dus wel aan de accu zelf liggen.

Bij de VFR800FI zal de kans op dit en een defecte SR zich verhouden als ongeveer 1 op 1000

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas idd de SR wederom kaduuk en dat terwijl hij met een fan gekoeld wordt. 1,5 seizoen. Tijdens het rijden gemeten en helaas wordt er idd niet bijgeladen. De boel maar eens losdraaien en kijken of de verbindingen nog ok zijn. Wordt een dure hobby dit zo onderhand. :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SR gaat nooit stuk door een slechte connector.

De connector kan verbranden door slecht contact, want de volle mep elektrisch vermogen die de dynamo maakt gaat door die verbindingen, of het nu naar de accu gaat of naar massa.

VFRikus

p.s. welk merk SR had je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...