Ga naar inhoud

Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan II


 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen nieuwe banden gemonteerd en de stand van de MPR4 is 14778.

Ze konden qua profiel nog wel een paar duizend mee maar zowel voor als achter waren ze dusdanig gecupt dat het fijne er wel af was.

Nu de Dunlop Roadsmart 3 eronder en de beginstand staat weer genoteerd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is er eigenlijk wel eens iemand geweest die de MPR 4 heeft opgereden zonder dat hij cupt of moeten we het gewoon MPR4cupbanden noemen

aangepast door Cock
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist en voorband besteld ,de Metzeler sportec M7 RR ,deze zal niet zo lang meegaan maar dat vind ik niet zo'n punt.

aangepast door Cock
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren is mijn Michelin PR4 achterband met 9400km vervangen. Hij was tot op de nokjes op.

De voorband is nog een goede staat, dus waarschijnlijk wordt de volgende een wissel van beide banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Is er eigenlijk wel eens iemand geweest die de MPR 4 heeft opgereden zonder dat hij cupt of moeten we het gewoon MPR4cupbanden noemen

 

 

Ja, ikke, weliswaar nog op de V Strom. 9300km Noorwegen gedaan en de band was helemaal opgereden, zonder te cuppen.

de Voorband stond na de trip nog 2.3mm profiel op.

 

grtz Drummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk wel eens iemand geweest die de MPR 4 heeft opgereden zonder dat hij cupt of moeten we het gewoon MPR4cupbanden noemen

Op zwaardere motoren cuppen ze inderdaad vaak, maar veelal heeft de rijder er geen last van.

Dit is een van de redenen waarom ik de MPR4 liever niet op zware motorfietsen plaats. En als men het toch perse wil, dan liever de GT-versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen we inderdaad zwaar.

De grens ligt ongeveer op 275kg (motor + belading).

Dan raad je de MPR4 banden dus eigenlijk af. 275 kg totaal is niet veel. dat is een S1000rr met een vrouw van 60 kg schoon aan de haak op de motor.

Een beetje sporttoer fiets weegt rijklaar 230-250 kg. Met rijder weeg de cominatie snel 100-120 kg meer. Een vreemde AFS richtlijn waar mijns inziens niets van klopt.

 

Een zware toerfiets waar de GT voor bedoeld is weegt in de range 270 - 300 kg totaal dan 400 kg.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou eerder 80 à 90kg als gemiddelde aanhouden voor de berijder.

Maar verder is het wel wat ik dus ook wilde reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan het meemaken; net voor het weekend mpr4 erop laten leggen en nu dus zo'n 400km oud. Ik weeg schoon-aan-de-haak zo'n 86kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...