Ga naar inhoud

Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan II


 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn getallen, snelweg ridder :rolleyes:

 

De Roadsmart 2 heeft precies 13.000 km gelopen, voor nog 2,5 en achter nog ruim 3 mm dus was nog niet af, wel vierkant en wat cupping.

Ik was er wel mee doorgereden als we voor de zomer zaten, maar ok het is niet anders.

 

Ik rem denk ik te veel in files (helaas altijd ruim aanwezig op mijn traject) want mijn voorband is altijd sneller af dan de achterband, was ook al bij de VFR1200F :scratchchin:

Maar de Roadsmart heeft zich netjes gehouden. Gezien de getallen had ik de 15k wel kunnen halen, maarja het weer zit niet meer mee en ik wil geen risico lopen met de banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb net de MPR2's vervangen na 17750km , ik vervang altijd per set.

Dit keer vrij veel snelweg mee gereden door de afstanden naar de start van de clubritten, de achterband was nogal vierkant en de voorband was flink gecupt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MPR4 ga je geen spijt van krijgen Ray, ik vond de MPR2 ook een fijne band, maar qua sturen de MPR4 iets fijner.

Ik heb nu 4k gereden en in stuurgedrag nog geen verschil, maar kan nog niks over duurzaamheid zeggen.

Overigens heb ik nog nooit jouw kilometrage gehaald, ik erger me altijd eerder aan het stuurgedrag dan dat de band echt op is en dan vervang ik ook altijd per set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zitten er nu bijna een jaar onder en de kilometerstand staat op 22.500km. Kijkende naar het slijtagepatroon en de rest van de band dan zal hier zeker nog wel 5000km of meer bij kunnen. Heb verder ook nog geen last van verminderd sturen of iets dergelijks. Wel heeft de voorband last van een beetje cuppen, maar dit zit er al zeker 10.000km, en is die tussentijd niet erger geworden, maar heb er geen noemenswaardig veel last van.

 

P.s. we gaan hier weer verder met de getalletjes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie banden waarvan 1 motor(voor)band en die heeft er denk ik een dikke 10k op gezeten. Toch knap voor een zijspan.

Is een metzeler Lasertec die dan zonder zijspan nog veel langer mee zou moeten gaan. Nu net een nieuw laten monteren.

 

Als achterband heb ik een Goodyear Eagle F1 195/45R17 op een RC36I velg. Die banden worden geleverd voor de Swift Sport en er zijn 4 merken die die maat leveren.

Maar daar doe ik ongeveer 8000 km mee.

 

Niet relevant voor dit topic, maar misschien leuk om te lezen.

aangepast door JanFillemJansen
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bandje is van 2008 en kost ook niet veel. Maar die moet toch nog een jaartje mee, want ombouw naar ander zijspan kost toch een flinke duit. Daar zou ik een mooie V tec voor kunnen aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op zeker wil gaan dan laat je de lucht er een keer uit zodat je de wang goed kan plooien.

Als je dan geen canvas ziet in droogte scheurtjes is hij nog goed genoeg.

VFRikus

edit: 2008 zou ook nog goed moeten zijn.

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...