Ga naar inhoud

Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan II


 Delen

Aanbevolen berichten

Achterband Bridgestone T30GT : 10.000km net gehaald, wordt morgen vervangen door een Michelin Pilot Road4 GT.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

pp voor 10000km , pp achter 5000km, ppr zit er nu onder voormet 6000km en achter met 1000km

aangepast door koekmans
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mpr3 achter tot heden 12000 en doet t nog prima. Gaat nu in reserve vanwege setwissel naar mpr2. bt21 voor ronduit n K[emoji845] band. 16000km maar al heel snel cuppen en lijkt n eigen leven te willen leiden. Bt komt er bij mij niet meer op, maar er zijn ook liefhebbers. Beste ervaring tot heden mpr2. Vorige set mpr2 23000 tot ze echt op waren.

Veel woon werk via de A2 op n rc36I.

Waarom nu mpr2 en niet 4?

Set Mpr2 wordt er opgelegd voor 250 en dan hou ik wat centjes over voor snitzels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterband Bridgestone T30GT : 10.000km net gehaald, wordt morgen vervangen door een Michelin Pilot Road4 GT.

Ga je een MPR combineren met een T30GT?

Denk er dan wel even aan dat die combinatie verkeerd kan uitpakken. De T30GT heeft zo ongeveer het stijfste karkas wat er in deze klasse te koop is, en de MPR4GT zit nog onder de gemiddelde stijfheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een week eerder was geweest had je de MPR4's voor vrijwel hetzelfde geld gehad (30 Euro retour van Michelin).

Das in deze week dus n koe in de kont kijken.[emoji6]

 

MPR4 zou me incl. monteren in deze week 295,00 kosten.

Nog steeds n nette prijs, maar MPR2 is n prima band en in de realiteit van deze week kan ik dat verschil van 45 euro prima gebruiken voor andere nuttige dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je een MPR combineren met een T30GT?

Denk er dan wel even aan dat die combinatie verkeerd kan uitpakken. De T30GT heeft zo ongeveer het stijfste karkas wat er in deze klasse te koop is, en de MPR4GT zit nog onder de gemiddelde stijfheid.

Het plan is om de voorband er nog een week of 6-7 (1500 tot 2000km ongeveer)op te laten liggen. Deze heeft nog een 3mm profiel dus vond ik het nog wat te vroeg om ook deze al te vervangen. Een lang weekendje Moezel heeft hij nog te gaan maar tegen dat we richting Dolomieten rijden wordt ook deze vervangen door de Road 4gt. De kennis wat karkassen betreft heb ik niet en ik heb er dan ook geen rekening mee gehouden maar ga er nu wel extra op letten of ik het ook ondervind. Wat zou ik eigenlijk kunnen ondervinden in deze combinatie?

Goede opmerking Frank !

aangepast door MVG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop van mijn 1200X gelijk anakee 2 laten monteren.

Deze zijn er af gegaan bij 17156 Km gereden, voor was na genoeg op achter kon nog wel even .

 

Overgestapt op Anakee 3

voor vervangen

21710 Km Gereden

18346 Km Gereden. Gem 20028Km

Achter 30893 Km Gereden

zit nu 15401 km op dus zal er voor de winter wel af gaan.

aangepast door vanvan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli Diablo Rosso achterband - 300 kilometer en lek door een dun ijzerdraadje. Neem geen risico's met banden, dus geen paraplu's e.d.

 

Inmiddels vervangen door een Pirelli Diablo Rosso 2. Hoop dat deze de 10.000 zal halen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop van mijn 1200X gelijk anakee 2 laten monteren.

Deze zijn er af gegaan bij 17156 Km gereden, voor was na genoeg op achter kon nog wel even .

 

Overgestapt op Anakee 3

voor vervangen

21710 Km Gereden

18346 Km Gereden. Gem 20028Km

Achter 30893 Km Gereden

zit nu 15401 km op dus zal er voor de winter wel af gaan.

Mooie feedback. Klinkt als banden naar mijn hart. Lange levensduur! Rij je alleen(langzaam) in zand en hoe ervaar je grip op asfaltwegen? Ik heb na pilotroad(michellin) en roadsmart(dunlop) onder mijn vfr 750 de ervaring dat de lol van (extreem) goede grip maar kort duurt. Deze banden slijten snel en worden vierkant(ondanks dual compound). Ik rij geen woon/werk en nauwelijks snelweg, heb geen circuit aspiraties en ben geen klaverbladracer, maar rij graag lekker binnendoorwegen. Anakee 3 op mijn rcII is misschien een mooie optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je eens de vering nakijken want de Roadsmart snel slijten op een 750 lijkt me nogal vreemd... welke roadsmart was het trouwens?

Ik deed met de Roadsmart 2 gemiddeld 17500 en ondanks regelmatig snelweg wegens tijdsgebrek om alles binnendoor te doen afgewisseld met rustige toerritten (wel een beetje doorrijden, dat dan wel) en de stukken flink aan het gas (af en toe een beetje dwars de bocht in door lompigheid) aan grip nooit gebrek gehad. Alleen de laatste 5k hebben ze af en toe een beetje een eigen willetje en moet je wat meer corrigeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer 60 %

Woon en werk gerelateerd. Van en naar parkeerplaatsen voor voertuigbeheersing (A.v.b).

Volgen op de weg alle soort wegen in een straal van 40-50 km om Amsterdam (Binnenstad, Zaandam, IJmuiden, Uithoorn)

relatief rustig

 

die andere 40% :rolleyes: Toeren in Nederland,België,Duitsland,Franse Alpen, Pyreneeën

Ik rij dan motor om te genieten de snelweg dan als noodzakelijk kwaad

ga zand niet uit de weg en mooie weggetjes en bochten kan ik "los" zeg maar geen leerling :nono:

Grip voor mij altijd ruim voldoende. heel soms de traction control (regen rotonde)

Vierkante banden de voorband heeft wel een beetje de neiging.

aangepast door vanvan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beginpost is weer aangepast met alle data.

3 nieuwe banden toegevoegd, de beide Anakees (die voor mij wel interessant zijn geworden met die aantallen),

en de smartmax die standaard op de nieuwe 800 zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...