Ga naar inhoud

Leder vs Others


Barthuys
 Delen

Aanbevolen berichten

heel even een vraagje,

 

algemeen kledij, dus zeker toepasselijk in het topic.

 

Zijn er, naast de vanzelfsprekende redenen dat leder 'sexy' is, nog andere redenen waarom je een lederen pak zelf aanhebt / wilt aantrekken bij je vrouw/vriendin/..?

 

Ikzelf heb enkel een lederen pak gekocht (Ixs, ik had de charger) op moment ik op de cbr van knee-down naar knee-down zoefde op Mettet bijvoorbeeld.

 

Dit zoeft even door men hoofd omdat ik een hele week op de INTERMOT beurs heb gestaan met ons bedrijf, en daar keer op keer volledig uitgedoste lederhosen zag passeren (of was dat die ene avond toen het oktoberfest was?) waar de knee-sliders of ontbraken of geheel intact waren. Vond ikzelf wat idioot uitzien trouwens, knee sliders die nog nooit de grond hebben geraakt, ze zijn er af te trekken hoor (hint hint)

 

Nu ik enkel de vfr gebruik om relax te rijden en te genieten zou het nooit in me opkomen een lederen pak aan te trekken. Moet je veel kleiner kopen om volledig functionaliteit van de hebben, is veel warmer dan andere pakken in de zomer, alles behalve waterdicht, ...

 

Ik heb toen ik het lederen pak kocht trouwens na een week ingeruild voor nog een maat kleiner omdat ik nog makkelijk kon bewegen, en een lederen pak waarin je makkelijk kan bewegen past niet 100% is me ooit is verteld.

 

Geef mij maar de comfortabele waterdichte kledij ;-)

 

Vandaar, hier ff al jullie pro's en contra's over Leder vs gelijk wat anders wat er te vinden is.

 

Wat draag je, waarom, ... die dingen.

 

Mijn persoonlijke uitrusting momenteel bestaat uit een goretex waterproof combinatie van Hein Gericke, aangekocht een hele tijd terug, maar zit nog steeds als gegoten.

 

Grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De korte versie:

Het is slijtvaster, beweegt minder tijdens een schuiver en is gestroomlijnder (flappert niet zoals textiel).

Om praktische redenen heb ik ook textiel maar bij een schuiver moet je wel een goede textiel jas hebben en zelfs dan kom je nog wel een keer op de laatste laag uit zoals deze in 2002.

post-3441-0-61000400-1412947275_thumb.jpg

 

post-3441-0-70334200-1412947284_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed leren pak beschermt je beter tov een goed kunstof pak. Speciale wensen zoals warmer en droger. Ach, het is wat jij belangrijk vindt.

Ik rij in een leren broek zonder kneesliders in combi met goretex jas die netjes aan die broek vast zit met een rits. In de zomer bij een buitje regen mag het leer best nat worden. Droogt vanzelf weer. De goretex jas is minder warm als het leer.

Maw wat jij belangrijk vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor allebei is wat te zeggen. Ik heb leer vanwege de beschermende voordelen van leer, maar weet ook dat het niet waterdicht is, en zwaar. Ik voel me het prettigst in een degelijke, sterke jas waar je al aan kunt zien dat ie een stootje kan hebben, met een rugprotector eronder. Op mijn aangeritste leren broek zitten ook kneesliders trouwens, niet omdat ik bij elke bocht de grond aantik, maar ter bescherming van de knie. Alle beetjes helpen.

 

Kunststof heeft weer z'n eigen voordelen. Voor elk wat wils gelukkig :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rev'it. Leer met meshmateriaal. Kan doorwaaien, maar heeft ook een waterdichte laag erin én evt. een warmtelaag. Beide zijn heel gemakkelijk te verwijderen. Tourmodel, maar toch behoorlijk nauwsluitend. Voor mij een goed compromis. Geen sliders, want ik ben niet van het sliden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden stevig over het asfalt gestuiterd en daarna, ook al is het 5 minuten, gaat deze meneer in het leer + complete protectie op de fiets. Bij voorkeur in m'n doorwaai overall met een boel stretch-ribbels - rijdt gewoon lekkerder. Bij warm weer een coolmax, is het frisser dan een windstopper er onder. 's Winters een gaatjesvrije combi met min of meer laagjes. Beide Alpinestars natuurlijk. ;)

Wordt het natte boel of 's avonds frisser dan de bedoeling was, even het regenpak van Rev'it (waar rek in zit) er overheen. Dit alles met knotsen van kneesliders. :D

Wat een onzin om die er af te halen als je niet op het circuit fietst :upyours: zit je met van die klittebandknietjes - dat staat leuk.

Van mij mag je er flitsend uitzien hoor. ^_^

aangepast door Hansjehonda
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Textiel pak, voor niks van iemand over kunnen nemen.

Voordelen als het te koud word voor het leder zit deze lekker warm/droog maar dat zijn dan ook de enige voordelen die ik kan bedenken.

 

Kortom ik rijd eigenlijk altijd in mijn leren Revit combi, waarom? het wappert niet rijd daardoor stabieler op hogere snelheden (snelweg), heeft een veel betere protectie dan mijn textiel pak, ziet er beter uit, geeft mij meer zekerheid bij het rijden, en het ziet er ook gewoon veel beter uit (of had ik dat al gezegd?)

 

Ik heb mijn leren pak gelijk gekocht met mijn VFR wat tevens mijn eerste motor is, er zitten ook nog 'nieuwe' knee sliders op omdat ik simpelweg nog niet de skills had/heb om een goede knee down te maken.

En eerlijk gezegd is het een beetje onzin om als je na 2/3 jaar rijden die 'skills' wel hebt, je pak weg te doen om alweer een ander pak te gaan kopen omdat daar wel knee sliders op zitten.

Ik ben wel een sportieve rijder en ik kijk al uit naar het moment dat ik de sportieve mogelijkheden van mijn VFR volledig kan benutten, maar aangezien ik nog niet zo ver ben en de eerste twee Circuit dagen ik alleen de stepjes op de grond heb gekregen rijd ik nog één winter door door met mijn 'schade vrije' knee sliders :thumpup:

Er zit overigens het een en ander aan ventilatie gaatjes in het pak waardoor het ook met warme temperaturen goed te doen is, en als het weer kouder word zit er een uitneembaar thermo voering in.

 

Afgelopen Juni ben ik overigens ook met mijn leder naar Italie geweest, in geval van regen had ik een mooi Proof Stretch regenpak mee wat ik ook heb moeten gebruiken en dit was prima te doen, en zat lekker strak over het leer.

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een aantal keer gezegd maar leer zit gewoon beter op de viffer , heb ook kunststof jas en 2 broeken voor het wat frissere werk , maar voor mijn gevoel rijd het net wat relaxter met leer aan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorstander voor leer. Maar vanuit praktische overwegingen neem ik vaak de broek van de leercombi en trek ik mijn evo textieljas er bij aan. Evt met losse rugprotector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit praktische overweging rij ik in textiel.

Het klopt dat leer slijtvaster is, zoals hier veel wordt geroepen, maar er is wel een kanttekening te maken; Een goed textielpak is beter dan een slecht lerenpak. Met goed en slecht dan doelend op de kwaliteit van het pak.

Helaas al een aantal ongelukjes van dichtbij gezien/meegemaakt en daar al eens zo'n "slijtvast" lerenpak helemaal aan stukken gezien, doordat de stiksels/naden van een te slechte kwaliteit waren. Het leer was nog helemaal heel, maar bestuurder was iets minder in orde.

Zelf zeg ik dan ook altijd; Het maakt niet uit wat je koopt, textiel of leer, maar koop wel een (kwalitatief) goed pak.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is nu net de crux; er is zó weinig getest op slijtvastheid van dure en goedkope textielen en lederen combi's!

Vind ik jammer en vreemd, want van de kevlar-gevoerde jeans broeken vind je veel meer info over hoe slijtvast ze zijn (of niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een duidelijke voorkeur voor mijn geventileerde lederen combi. En als ik al een van m'm textielen combi's aan trek (een waterdicht/gevoerd en een zomers doorwaai pak),

dan ALTIJD met m'n aramidevezel ondergoedje om mijn eigen leder te beschermen tegen doorschuren in het geval dat...!

aangepast door Jenkins
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt echt totaal niets Hans, Rossi heeft bijvoorbeeld Dainese (gehad) maar als ik een instapmodelletje van Dainese koop dan heb ik maar een fractie van de kwaliteit van het pak van Rossi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...