Ga naar inhoud

Leder vs Others


Barthuys
 Delen

Aanbevolen berichten

Blij dat ik vanmiddag mijn leren broekie weer aan had... De jas kan binnenkort wel bij grof vuil. Na 2 valpartijen (1 vanmiddag en de ander al weer een paar jaar terug) is het mooie er wel vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik verkies leder. Ik voel me veiliger, en hou van de strakke pasvorm en stroomlijn.

Ik rij 4 seizoenen met een Rev'it Ignition van de eerste generatie en ben daar zeer over te spreken, protectie op de plaatsen waar je die het meest nodig hebt, gecombineerd met Mesch zodat ze ook in de zomer aangenaam te dragen is. Bij wisselvallig weer hou ik er gewoon de waterdichte binnenjas in, bij koude de fleece voering. Bij echt regenweer draag ik er soms een regenjas over, maar niet snel want ik kan behoorlijk lang droog blijven. En bij winterse temperaturen draag ik een gevoerde fluo boddy, en daarmee rij ik het land rond tot temperaturen grenzend aan de 0°C. Als het echt vriest rij ik niet.

Als broek rij ik zelden leder, enkel als ik weet dat het droog blijft, of tenminste niet heel hard gaat regenen. Voor dagelijks verkeer heb ik dus textiele broeken, IXS Gore-tex, en ook IXS Soltotex, hetgeen een stuk goedkoper is, en toch ook goed blijkt te werken. Veelal draag ik mijn gewone broek onder de motorbroek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Sinds kort nu ook een motorjeans, van het merk: "TRILOBITE®" .. Moet zeggen, als je de diverse testen her en der leest en of bekijkt op Youtube, dan zijn de meeste wel lovend over de motorjeans.

 

Deze heb ik dus gekocht: http://www.trilobitemoto.cz/index.php/en/products/661-parado

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook een motor Jeans, inderdaad ideaal voor als je op visite gaat bijvoorbeeld of even een stadje in of dagje toeren...

Alleen als ik mijn leren broek aan heb dan denk ik toch dat een valpartij met die leren broek een stuk minder pijnlijk zal zijn als met die jeans aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de motorjeans die ik hier heb, die heeft net zoals een lederen broek, ook op de bekende plekken protectie zitten :)

 

en tsja, vallen met een motor doet volgens mij altijd wel zeer, wat voor een broek je ook aan hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Bij mij zit er toch wel een stuk verschil in mijn leren Revit broek tov mijn motor jeans, in de jeans zit inderdaad een kniestuk, maar dit is ook wel echt een knie-stuk... Bij mijn leren broek zit je hele knie en rondom goed ingepakt in de protectie waardoor het pak nagenoeg niet kan verschuiven over de knie, iets wat ik toch bij mijn jeans wel zie gebeuren aangezien het toch een wat los om je been zittend stuk kleding zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een Revit lederen motorpak, echter .. (om even bij de knie te blijven) zit mijn knie in de motorjeans net zo ingepakt en beschermd, als bij de Reviti lederen motorbroek, en de motorjeans die ik hier heb, is grotendeels stretch materiaal, en sluit vrij nauw aan, nauwer als bij een 'normale' jeans zeg maar. In mijn motorjeans ziten ook losse heup en knie protectoren e.d..

 

Mischien een verschilletje in prijs / kwaliteit verhouding met al die motorjeans !?

 

Ik bedoel, 2e kerstdag hadden ze bij de Motozoom hier in Apeldoorn de motorjeans in de uitverkoop, even wezen kijken en was daar niet echt van onder de indruk van wat ze aanboden voor (afgerond) 70 euro ;)

 

Daarom had ik toen een duurdere motorjeans gekocht (afgerond) koste de mijne 200 euro, met alles erop en eraan :)

 

En oja, de kniebeschermer zit niet los over de knie, maar sluit hier goed aan, en de jeans wappert niet in de (rij)wind mee als je aan het rijden bent :)

 

Het merk / website van de motorjeans die ik heb, is deze -> http://www.trilobitemoto.cz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lederen combipak van het merk damen en zit als gegoten

Heb ook een keer een schuiver gemaakt jaren terug met een ander lederen pak

en ik moet zeggen blij dat ik dat toen aanhad

Heb atijd een lederen pak gehad en dus geen ervaring met iets anders

Voor mij is dit prima en rij vanaf maart tot eind november in regen en wind en in het zonnetje

En als ik ga rijden al is het maar een klein stukje doe ik atijd mijn pak aan

Een helm doe je toch ook altijd op

post-6260-0-69810800-1423342911_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een Revit lederen motorpak, echter .. (om even bij de knie te blijven) zit mijn knie in de motorjeans net zo ingepakt en beschermd, als bij de Reviti lederen motorbroek, en de motorjeans die ik hier heb, is grotendeels stretch materiaal, en sluit vrij nauw aan, nauwer als bij een 'normale' jeans zeg maar. In mijn motorjeans ziten ook losse heup en knie protectoren e.d..

 

Mischien een verschilletje in prijs / kwaliteit verhouding met al die motorjeans !?

 

Ik bedoel, 2e kerstdag hadden ze bij de Motozoom hier in Apeldoorn de motorjeans in de uitverkoop, even wezen kijken en was daar niet echt van onder de indruk van wat ze aanboden voor (afgerond) 70 euro ;)

 

 

 

Daar heb je zeker een punt, ik heb die jeans van mij bij Ten Kate gekocht voor 100,- dacht ik tijdens een 20% korting op alles dag, gelijk met mijn helm en natuurlijk zal er ook bij de jeans een aanzienlijk kwaliteit verschil zijn.

Hoewel mijn jeans ook wel stevig aan voelt en de protectie stukken op heup en knie aanwezig zijn, voelt met name het knie stuk lang niet zo stevig als mijn leren pak maar die koste ook een paar duiten meer dus daar zal inderdaad ook een stukje verschil in zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...