Ga naar inhoud

Frank Thomas kledij - recente ervaringen?


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij een aantal moto memorabilia (her)ontdekte ik gisteren mijn oude lederen motorvest van Frank Thomas. Een herinnering aan een aanrijding in 1995, met 6 maand revalidatie...

Ik was echt verbaasd over de zeer goede kwaliteit van deze vest. Hoog kwalitatief, dik, stevig en soepel leder, de voering en het stiksel volledig intact en dit na zoveel tijd. Ik vermoed dat ik de vest ongeveer 25 jaar geleden heb gekocht. De vest werd destijds wel regelmatig met zadelvet behandeld.

Ondanks een stevige schuiver over het asfalt en de "littekens" duidelijk zichtbaar zijn, is de vest zelfs nu nog goed draagbaar. Spijtig genoeg beantwoord deze vest niet meer aan de huidige EC veiligheidsvoorschriften.

Zo mijn vraag: is de kwaliteit van Frank Thomas nog dezelfde en wat zijn jullie recente ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorschriften zijn een wassen neus en je hebt ook geen enkele verplichting om kleding te dragen volgens deze voorschriften.

Als het bijna 20 jaar geleden voldoende beschermde dan doet ie dat nu ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen recente ervaringen meer met FT.
In het verleden een goed merk, maar door veel problemen (faillissementen, leveringsproblemen en een onbetrouwbare importeur) is het toen in Nederland van de markt verdwenen. Geen idee of het ondertussen terug is, maar je ziet het nooit meer.
Mijn all-weatherpak van hun was prima, een van de beste die ik ooit gekocht heb. Zelfs beter dan het twee keer zo dure pak dat ik nu meestal gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met FT dateert uit 1989...

 

Dus ik zou zeggen pas en kijk naar de materialen en afwerking

Inderdaad, een merknaam alleen zegt niets. Je hebt geen enkele garantie dat de huidige FT dezelfde kwaliteit heeft als die van de jaren 80/90.

De huidige prijzen zijn meer dan redelijk, maar een garantie op kwaliteit heb je niet zonder het echt te zien en/of te voelen, te passen en zelfs te ruiken. "I love the smell of leather in the morning!" :yahoo:

Indien FT dezelfde kwaliteit aanbiedt als in de jaren 80/90, dan heb je wel één van de beste kwaliteit/prijs motorkledij die er is.

Bij een vergelijk tussen mijn oude FT vest en mijn huidig 800€ kostende Dainese lederen pak, dan wint FT het duidelijk van Dainese...

Het blijft dus de moeite om de huidige FT eens beter te bekijken.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken het merk niet. Nog nooit van gehoord.

Kan je een beetje vergelijken met bv. Norton en Triumph in de UK , maar dan van de UK motorkledij. Ooit een grote naam (ook bij de Europese HD rijders) en dan ...

Ik herinner me nog dat ze in de jaren 90 een reuze-grote stand hadden op het motorsalon in Brussel;

Naar het schijnt rijdt de Metropolitan Police in Londen sinds 2011 met deze pakken (FT heeft blijkbaar 800 aan hen verkocht..).Maar of dit een referentie is?

aangepast door VFRFlanders
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Naar het schijnt rijdt de Metropolitan Police in Londen sinds 2011 met deze pakken (FT heeft blijkbaar 800 aan hen verkocht..).Maar of dit een referentie is?

Nee dat is geen referentie.

Het Verenigd Koninkrijk is lid van Europese Unie en daarmee zijn overheidsinstanties verplicht om een Europese aanbesteding te doen voor alle (grote) aankopen.

De winnaar van de order wordt in de hoofdzaak uitgekozen op basis van prijs en niet zozeer op kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...