Ga naar inhoud

Hoe lang is jouw (vtec) stator meegegaan?


 Delen

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de laatste reacties in het haidie hotziedok onderwerp ben ik benieuwd hoeveel km de gemiddelde stator van een vtec meegaat.

Ik zie het steeds vaker voorbijkomen op het forum ( voor mijn gevoel dan ).

Het is gewoon interesse van mijn kant, misschien kunnen we een gemiddelde destilleren van originele, imitatie en opnieuw gewikkelde stator.
Zodat we de zin of onzin van origineel, imitatie, opnieuw wikkelen en andere aanpassingen kunnen aantonen.

Mijn waarden:

Originele stator nr 1 : 15,5k
Opnieuw gewikkelde stator nr 1: 2,5k - enkel stator vervangen
Originele stator nr 2 : 16k - enkel stator vervangen

Nu een opnieuw gewikkelde stator, nieuwe originele SR, nieuwe originele Yuasa accu en draadboom van Wiremybike.
Dit gaat nu 2K goed, met name de draadboom van wiremybike geeft een veel stabielere laadspanning in mijn geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn stator ging bij circa 60.000 km kapot.

Deze heb ik toen vervangen door een (imitatie) stator van Carmo Electronics in Helmond.

Nu heb ik ruim 100.000 km gereden, dus 40.000 km met de vervangende stator.

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

Link naar reactie
Delen op andere sites

52k met de originele.

22k met de imitatie van Carmo.

16k and counting met de Electrex van Siccama, deze heb ik niet meer met een stekkerverbinding aan de SR zitten maar gesoldeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de 50K net niet gehaald, nu imitatie erin maar nog niet heel veel mee gereden sindsdien dus hierover geen oordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe lang heeft de originele het volgehouden Erwin?

Even voor het overzicht van de prestaties van het origineel :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

Dit gaat geen enkel duidelijk resultaat opleveren. De waardes liggen ook veel te ver uit elkaar om een enigzins duidelijk gemiddelde te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...