Ga naar inhoud

Hoe lang is jouw (vtec) stator meegegaan?


 Delen

Aanbevolen berichten

Geplaatste Afbeelding

 

Km stand van mijn VTEC bij deze wissel 71870, maar niet zeker of t de eerste stator wissel was van deze VFR, aan de pakking te zien leek t alsof t deksel r als eens eerder af was geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net vandaag de oude orginele er uit getrokken bij 56000km. Electrex g180 bij siccema besteld.

 

Tis overigens een 2007 model met ABS zonder handvatverwarming o.i.d. Overigens gaf mijn meter nog netjes 14,6 volt aan bij 5000 toeren. Kortsluiting met aard gaf de doorslag om de startor als schuldige aan te wijzen.

 

War mij de laatste tijd opviel is dat bij mooie dagen het wel erg warm werd bij het zadel. Ik vroeg me af of meerdere mensen dat hebben ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 800 van 98 - 2001 lijkt de stator minder gevoelig te zijn, de spanningsregelaar daarentegen....

 

Ik heb met name interesse in de vtec stator, omdat het daarbij regelmatig voorkomt.

 

Bedankt voor jouw input Bassie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 800 van 98 - 2001 lijkt de stator minder gevoelig te zijn, de spanningsregelaar daarentegen....

 

Ik dacht dat het enkel de modellen van voor 2000 waren waarbij de regelaar verbrand.

Ik heb geen weet van mensen met een 2000 en nieuwer in de 5e gen reeks dat er een regelaar geploft is.

De stator echter wel, heel veel hebben er last mee, ook heel oude generaties, waarom de een het wel heeft en de ander niet is voor mij ook nog steeds een raadsel.

Mijn vermoeden is dat het iets te maken zou kunnen hebben met de toestand van de batterij, want vaak is die kapot en is de spanning onder de 12v op de klemmen.

Of dat de reden van het verbranden van de stators is weet ik niet.

Wie was er eerst kapot? De batterij of de stator? Beetje kip en ei verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn stator kapot ging is de accu heel gebleven en heb ik die dan ook niet vervangen. Het is dus bij mij geen kip of ei alleen de stator.

Met VFRiendelijke groeten

L COudert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 jaren later...

Net vandaag de oude orginele er uit getrokken bij 56000km. Electrex g180 bij siccema besteld.

 

Tis overigens een 2007 model met ABS zonder handvatverwarming o.i.d. Overigens gaf mijn meter nog netjes 14,6 volt aan bij 5000 toeren. Kortsluiting met aard gaf de doorslag om de startor als schuldige aan te wijzen.

 

War mij de laatste tijd opviel is dat bij mooie dagen het wel erg warm werd bij het zadel. Ik vroeg me af of meerdere mensen dat hebben ervaren.

 

Zo even mezelf Quoten...

 

Vandaag 15/8/2017 is de stator weer defect. km stand 98000 dus ca 45.000km met de Electrex g180 gedaan. Ca 2,5 Jaar ga nu maar voor het wikkelen door Carmo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn stator ging bij circa 60.000 km kapot.

Deze heb ik toen vervangen door een (imitatie) stator van Carmo Electronics in Helmond.

Nu heb ik ruim 100.000 km gereden, dus 40.000 km met de vervangende stator.

Met VFRiendelijke groeten

L Coudert

Even een toevoeging op de reactie van L. Coudert. Ik heb zijn motor nu in mijn bezit met een km stand van 123700km. De stator die er bij 60000km in is gezet, is nog niet vervangen. Momenteel dus ruim 60k km [emoji6]

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

aangepast door Ronald_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...