Ga naar inhoud

Hans 4506

Achterschokbreker

Aanbevolen berichten

Kan ik een achter schokbreker van een motor met ABS één op één overzetten op een versie zonder ABS?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ja.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

De schokbreker kun je idd 1 op 1 overzetten dat is geen probleem, hou wel rekening met het feit dat de abs een versteller eraan heeft zitten voor de druk hoger of lager te zetten. deze versteller zit rechtsachter aan de binnenkant op je duosteun gemonteerd. Kijk even of je daar de uitsparingen hebt voor 2 tiener bouten in te zetten. Ik denk dat die er standaard wel zitten maar wie weet.

 

Tevens heb je dan ook de beugel en het afdekkapje met de 2 bouten en de 2 afstandsbussen nodig om het geheel daar te monteren.

 

Maar die versteller wist je denk ik al omdat je daarvoor denk ik ook voor de abs veer wilt kiezen of niet? Word wel een leuk klusje om die daar te krijgen overigens, het slangetje moet namelijk over de binnenkuip heen, dus je zul de achterkant redelijk ver uit elkaar moeten halen om hem te monteren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heeft zo'n vtec schokbreker ook de mogelijkheid om ingaande demping te verstellen? En past zo'n demper ook onder mijn 800fi? Ik ben vandaag nog weer even wezen rijden maar de achterkant is ingaand met dit koude weer knetterhard. Ben dus eigenlijk op zoek naar iets waar ik dus ook ingaand kan verstellen zodat ik met dit koude weer ff wat minder klappen krijg. Graag ook low budget. Zo'n hyperpro streetbox kit is wel mooi, maar nog wel aardig wat knaken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Met de schokdemper van de VTEC ABS kan je alleen de voorspanning extern veranderen (met de niet ABS uitvoering is dat net als de 800Fi met een haaksleutel) en de rebound is in te stellen. Ingaande demping is niet in te stellen.

Ze zijn volgens mij ook niet 1 op 1 te wisselen en alleen de stelknop voor de voorspanning is net genoeg voor de inspanning.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Alle emulsiedempers zijn temperatuurafhankelijk, en dus harder bij koude. Ook de Hyperpro Streetbox heeft een emulsiedemper (gas en olie vermengd in hetzelfde reservoir).

De duurdere Hyperpro-demper heeft een apart gasreservoir en een apart oliereservoir, net als alle andere merken goedkopere emulsiedempers en duurdere gasdempers hebben.

Daarnaast hebben de duurdere dempers meer stelmogelijkheden voor de demping dan de emulsiedempers. Die hebben in de regel alleen een verstelschroefje voor de rebound (demping uitgaande slag).

De duurdere gasdempers hebben ook nog een verstelling voor de demping op de ingaande slag, en dat zelfs meestal apart voor de snelle (hobbels) en voor de langzame (bochtenwerk) ingaande slag.

 

En ja, vering/demping is duur. Maar elke VFR-rijder die daarin geïnvesteerd heeft kan je vertellen wat een verschil het kan maken......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heeft die Hyperpro van de streetbox kit dan wel verstelbare ingaande demping of ook alleen maar uitgaand? Zolang je ingaand maar kunt verstellen kun je iig iets meer regelen op de koude dagen.

 

Edit: laat maar, alleen uitgaand verstelbaar.

aangepast door V4Wim

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

  • Gerelateerde inhoud

    • Door TimVFR
      Beste,
       
      Ik zit er sterk aan te denken de Vtec in te ruilen. Ik zoek een supermotard zoals de Aprilia Dorsoduro, KTM Duke of een lichtere, wendbaardere motor.
       
      Waar moet ik rekening mee houden met inruilen?
       
      Het is een vtec uit 2002 met ABS en zgan banden. Vloeistof en filteronderhoud is vorig jaar gedaan. Motor heeft 46.000 gelopen.
       
      Lakwerk ziet er goed uit. Bijna zgan.
      Delkevic uitlaatsysteem vanaf cat zit eronder en die is ook in nieuwstaat.

       

    • Door crossrunner
      Ik was even aan het kijken op de site van louis.nl.
      Nu hebben ze daar een Bos uitlaat voor een leuke prijs voor de Crossrunner.
      https://www.louis.nl/artikel/bos-oval-einddemper-rvs-gestraald-louis-special-edition/50032500?brandId=13&list=246772419
      Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met het geluid van deze uitlaat op de Vtec of de FI.
      Ik zal maar niet vragen naar ervaringen met de crossrunner want daar zijn er maar 10 van verkocht in Nederland.
      Aangezien de crossrunner eigenlijk een vtec op hoge poten is zal het geluid hetzelfde zijn.
    • Door Smiley70
      Hallo allemaal,
       
      Zoals beloofd zal ik nu wat foto's plaatsen van mijn VFR die 2 jaar ongeroerd heeft stilgestaan. Vandaag heb ik eindelijk weer wat leven gekregen in mijn VFR (met dank aan Ray voor zijn accu) mijn VFR is van 2005 en heb hem zelf gekocht in 2008. Ik zag vandaag weer dat de teller staat op 33525 km. Oké spannend moment durf ik hem te starten, ik wil zo graag sta letterlijk te springen van spanning. Alle vloeistoffen zijn natuurlijk veroudert maar nog wel op peil. Contact omgedraaid en oliepomp aan laten slaan om maar wat smering te verzorgen, enne........ starten maar. JIPPIEEEEEEEE IN 1 KEER GELIJK AAN en rustig lopen. Mijn Honda VFR wat een kanjer van een motor is het toch 2 jaar stil staan en zonder twijfel weer heel relaxed lopen. Nu plannen maken hoe we mijn VFR weer kunnen opknappen, hoe meer ik kijk hoe meer ik zie Ik heb toch maar contact met Johan opgenomen onze VFR goeroe want de twijfel slaat toe ik denk dat het namelijk verstandig is om alles een keer echt goed te laten doen. Door de drukke planning van Johan kan ik pas in september terecht afspraak moet ik gewoon maken. Maar ik wil graag rijden de komende tijd, nu ze heeft gelopen weet ik dat mijn VFR het kan Dus ik denk dat ik maar ga beginnen om de tijd te overbruggen tot september. Ik hou jullie op de hoogte en hebben jullie tips hoor ik het natuurlijk graag. Hier wat trieste foto's, maar wees gerust het kan alleen maar beter worden







  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien