Ga naar inhoud

Achterschokbreker


Hans 4506
 Delen

Aanbevolen berichten

De schokbreker kun je idd 1 op 1 overzetten dat is geen probleem, hou wel rekening met het feit dat de abs een versteller eraan heeft zitten voor de druk hoger of lager te zetten. deze versteller zit rechtsachter aan de binnenkant op je duosteun gemonteerd. Kijk even of je daar de uitsparingen hebt voor 2 tiener bouten in te zetten. Ik denk dat die er standaard wel zitten maar wie weet.

 

Tevens heb je dan ook de beugel en het afdekkapje met de 2 bouten en de 2 afstandsbussen nodig om het geheel daar te monteren.

 

Maar die versteller wist je denk ik al omdat je daarvoor denk ik ook voor de abs veer wilt kiezen of niet? Word wel een leuk klusje om die daar te krijgen overigens, het slangetje moet namelijk over de binnenkuip heen, dus je zul de achterkant redelijk ver uit elkaar moeten halen om hem te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heeft zo'n vtec schokbreker ook de mogelijkheid om ingaande demping te verstellen? En past zo'n demper ook onder mijn 800fi? Ik ben vandaag nog weer even wezen rijden maar de achterkant is ingaand met dit koude weer knetterhard. Ben dus eigenlijk op zoek naar iets waar ik dus ook ingaand kan verstellen zodat ik met dit koude weer ff wat minder klappen krijg. Graag ook low budget. Zo'n hyperpro streetbox kit is wel mooi, maar nog wel aardig wat knaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de schokdemper van de VTEC ABS kan je alleen de voorspanning extern veranderen (met de niet ABS uitvoering is dat net als de 800Fi met een haaksleutel) en de rebound is in te stellen. Ingaande demping is niet in te stellen.

Ze zijn volgens mij ook niet 1 op 1 te wisselen en alleen de stelknop voor de voorspanning is net genoeg voor de inspanning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle emulsiedempers zijn temperatuurafhankelijk, en dus harder bij koude. Ook de Hyperpro Streetbox heeft een emulsiedemper (gas en olie vermengd in hetzelfde reservoir).

De duurdere Hyperpro-demper heeft een apart gasreservoir en een apart oliereservoir, net als alle andere merken goedkopere emulsiedempers en duurdere gasdempers hebben.

Daarnaast hebben de duurdere dempers meer stelmogelijkheden voor de demping dan de emulsiedempers. Die hebben in de regel alleen een verstelschroefje voor de rebound (demping uitgaande slag).

De duurdere gasdempers hebben ook nog een verstelling voor de demping op de ingaande slag, en dat zelfs meestal apart voor de snelle (hobbels) en voor de langzame (bochtenwerk) ingaande slag.

 

En ja, vering/demping is duur. Maar elke VFR-rijder die daarin geïnvesteerd heeft kan je vertellen wat een verschil het kan maken......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die Hyperpro van de streetbox kit dan wel verstelbare ingaande demping of ook alleen maar uitgaand? Zolang je ingaand maar kunt verstellen kun je iig iets meer regelen op de koude dagen.

 

Edit: laat maar, alleen uitgaand verstelbaar.

aangepast door V4Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...