Ga naar inhoud

Verwarmde handschoenen en vest


chimaera020
 Delen

Aanbevolen berichten

Via de search functie kwam ik alleen topics tegen die voor het laatst in 2013 zijn aangevuld met updates, dus dan maar even een 2014/2015 topic.

 

Want gezien ik de winter gewoon doorrijdt ivm woon werk, ben ik op zoek naar verwarmde handschoenen en of een vest.

 

Daar ligt al vraag is, wat is eerst aan te raden, de vest of handschoenen? Mijn lichaam heeft het nog niet zo warm, ik draag thermo ondergoed, en daarover het een en ander aan lagen. Maar mijn handen doen gewoon pijn van de kou. Logischerwijs zou ik zelf dus verwarmde handschoenen als prioriteit stellen.

 

Nu zie ik Gerbing en Mobile Warming, iemand ervaring met een van de twee of weet welke aan te raden zijn?

 

en mocht je wat in de aanbieding hebben, ik heb maat 9 (just saying) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerbing :) toppie

 

Zie aankopen topic: klikerdeklik

 

Erg tevreden over zeker de nieuwe die kun je op 4 standen zetten de oude moest ik aan / uit schakelen wanneer ze te heet werden.

Ondertussen de oude teruggehad en gerepareerd. Maar die hou ik nu als backup.

 

Garantie zit dus ook goed.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerbing heb ik ook, de verwarmde binnenjas en de handschoenen.
Enkel opletten met de handschoenen dat je de bovenzijde van de vingers niet verbrand tijdens het stilstaan.

Kan behoorlijk heet worden, daar je de "verwarming" hoger zet tijdens het rijden,

maar dit dan tijdens een stilstand bv voor lichten dan plots te warm kan worden.

 

Deze heb ik in m'n bezit :

http://www.gerbing.eu/nl/producten/12v-producten/12v-handschoenen/xr-12-hybride-verwarmde-motorhandschoenen

 

Staat toch hier en daar wat 2013/2014 info bij hoor ;-)

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Khan en Macna hebben ook verwarmde handschoenen.

Heb verder geen ervaring met dit spul, ik rijdt gewoon door met mijn verwarmde handvatten en speciale REV'IT Goretex handschoenen die ontwikkeld zijn voor handvatverwarming

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds twee jaar de gebring verwarmde handschoen. De zwakke schakel is de voedingskabel, reeds vier maal ingeruild, onder garantie weliswaar maar begint toch een beetje tegen te steken. De handschoenen zelf al één maal ingeruild , wegens linker handschoen die niet meer warm werd. Ook onder garantie een nieuw paar gekregen. De voedings kabel is zwal aan de aansluitfiches op de handschoen, daar onstaat er steeds een onderbreking na veelvuldig gebruik. Voor de rest wekt het wel een stuk beter tegenover handvatverwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=22960&p=346766

 

 

een jaar later ben ik wat minder ontevreden. Het is wat meer werk on aan te sluiten voor iedere rit dan handvatverwarming, maar het comfort is er zeker toch wel.

 

Er bestaan ook 7V handschoenen met een ingebouwd batterijtje die als skihandschoen in de markt wordt gezet (of vissers). Misschien een keer proefpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf rij al jaren tevreden rond met verwarmde BINNEN handschoenen van Gerbing. Deze trek je dus aan onder je normale handschoenen. Op dit moment rij ik dus met 3 paar handschoenen aan

 

- 1 paar hele dunne onderhand schoentjes, dit ivm met de grillmarks die de verwamde handschoenen achterlaten op mijn tere huidje...

- 1 paar verwarmde binnenhandschoenen (Gerbin, model aan/uit)

- 1 paar normale handschoenen.

 

Dit doe ik al jaren en het bevalt me prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van Gerbing:

# verwamd jack, dus ook verwarming in de armen. (Bij een vest wordt alleen je bovenlichaam warm).

# verwarmde handschoenen.

 

Heerlijk! (Morgen moet ik om 9.00 uur bij Hyperpro in Werkendam zijn en het is best fris deze dagen).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe voorkom je dat de accu leegloopt als je motor uitstaat dan :blink:

Door niet vrijwillig op een niet draaiende motor te gaan zitten met de verwarming aan!

 

Als je bent afgekoppeld loopt je accu niet leeg. Dat geldt als je de connector er direct op de accu hebt aangesloten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij de hele winter door met jack van Gebring, dus ook de armen. Werkt perfect. Wintervoering uit de motorjas en daaronder en
in de plaats van de voering het jack. Zonder het verwarmingsjack geen rijden meer in de winter. Wil nog een keer de handschoenen
hebben,...... iets voor Sinterklaas ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...