Ga naar inhoud

Ervaring met imitatiekuipdelen?


V4Wim
 Delen

Aanbevolen berichten

Wie heeft er hier ervaring met imitatiekuipdelen? En welke webshop levert een beetje kwaliteit? Ik heb al genoeg gelezen over kappensets.nl. Daar ga ik ze niet bestellen. Als ik al wat bestellen ga. Maar dat hangt af van wat ik hier onder ga lezen.

 

Aangezien mijn vfr800fi nu links en rechts schade heeft, en de topkuip ook een paar kleine puntjes heeft, ben ik wat gaan rekenen. En volgens mij is het goedkoper om een complete imitatieset te kopen. Vervolgens gebruiken wat ik nodig ben en de rest verkopen.Samen met de originele delen die niet meer gebruikt worden. Als ik zie wat 2ehands originele delen nog kosten moeten, dan ben ik op deze manier in ieder geval goedkoper uit dan dat ik het laat spuiten. Daarnaast staat mijn fiets in een garage waar kinderfietsen in- en uitgaan. Helemaal perfect gaat ie nooit blijven. Kun je boos om worden, kinderen niet blij, jij niet. Schieten we niets mee op. Dus ik vind het niet erg om met iets minder dan perfect genoegen te nemen.

 

Dus als je ervaring hebt, of een goede webshop weet. Laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens samen met een vriend zijn motor voorzien van een imitatie kuipdelen. De pasvorm en kwaliteit van het materiaal is echt waardeloos, en een grote ergernis om het allemaal een beetje pas te krijgen.

Je gaf al aan geen kuipdelen bij kappenset.nl te bestellen, maar ik denk dat alle goedkope alternatieven uit China en omstreken komen en van een zelfde inferieure kwaliteit zijn.

Misschien toch nog eens overwegen om gebruikte kuipdelen te zoeken en deze te (laten) spuiten. Er zijn hier wel een aantal leden die daar uitgebreide ervaring in hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wim, kijk eens in: dit topic.

 

Die ken ik idd. Maar ik hoopte op nog wat meer ervaring.

 

Dat het niet perfect is is bekend. En volgens mij komt een deel van de ergernis ook voort uit het idee dat men een kappenset besteld en er blind van uit gaat dat het past. Dat verwachtingspatroon heb ik niet meer...

 

@Teus, bij voorkeur ABS en kant en klaar gespoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links en rechts schade? Je had hem toch alleen op de rotonde omgelegd toen je hem net in bezit had of heb je nog een keer pech gehad?

 

Wat betreft imitatie delen erop zetten zou ik persoonlijk nooit doen maar dat is een ieder zijn eigen keuze. Het voordeel wat je hebt is dat je een vfr hebt en daar zijn er veel van en helaas ook al veel van gesneuveld en dus onderdelen zat van te krijgen in redelijke tot zeer goede staat. Die kosten 2e hands niet veel en als je 450 euro of meer moet uitgeven aan een imitatie set dan heb je al gauw ook je originele kappen of gebruikte originele kappen gespoten, zwart is overigens ook iets minder duur wbt kleur om te spuiten. Je zult je denk ik al snel gaan ergeren aan de slechte pasvorm van alles aan zulke bekapping en 2e hands is je fiets met deze kappen net iets meer waard dan een naked maar ook niet heel veel meer en het straalt er vanaf dat het een schade fiets is ( niet dat er zware schade heeft hoeven zijn natuurlijk ). Misschien kost spuiten uiteindelijik 150 euro meer maar dan heb je wel origineel en passend!!!

 

En wat betreft mijn ervaring met imitatie delen, een kennis van me heeft ooit zijn motor bij mij gebracht voor reparatie dmv een aftermarket kappenset, na een avond werk en zoveel ergernis wbt pasvorm dat ik sloopneigingen had naar de gsxr heb ik hem smorgens gebeld dat het gedane werk gratis was als hij hem diezelfde dag aub nog heel snel uit mijn garage zou willen komen halen want ik kon het ding niet meer zien staan. Uren werk aan gehad en met schade pasten de kappen nog beter op zijn plek dan erna met uren pas en meet en aanpaswerk dan toen de fiets schade had.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de mijne met een volledig imitatiekuip.

 

Alle onderdelen pasten prima, geen aanpassingen of beschadigingen gehad.

 

Enige wat niet 100 % aansluit is de topkuip op de zijkuip. daar krijg ik het niet beter dan 2mm van elkaar.

 

voor de rest waren alle schroefgaatjes voorzien van een schroefdraad, en was het gewoon prutsen om alles over te zetten zoals die kleine clip-on dingetjes in de topkuip ed...

 

tevredenheid over de kuip : toch 90%

 

 

post-6237-0-29341100-1418124378_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleur is iets dat ik zelf samengesteld heb. Wou idd iets anders dan standaard. hij was eerst grijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh.

Ik meen mij iets te herinneren dat je kuip niet goed paste, de zaak niet goed aansloot en zelfs een stukje te kost kwam.

Het lijkt mij dat je anderen geen vals hoop mag geven. Bovendien dacht ik niet dat iemand anders dan jezelf de zaak bekeken heeft.

Met andere woorden welke norm hanteer jij, maar natuurlijk kan het zo zijn dat jij er erg blij mee bent.

Maar mogelijk vergis ik mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier een detailfoto van hoe mijn imitatiekuipen aansluiten na fixen (alle credit gaat hiervoor naar Johan) van alles rond de frontale aanrijding.

 

Dus bij deze ben ik een zeer tevreden aankoper van een imitatiekuip. Is bij mij echt geen miskoop geweest. Let wel dat je een injectiemould en geen compressiemould hebt.

post-6237-0-96062300-1422266886_thumb.jpg

post-6237-0-62447300-1422267546_thumb.jpg

aangepast door Barthuys
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...