Stefan666 Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Ga ook eens een paar keer op pad met een ervaren rijder, ga achter die ervaren rijder rijden, dan leer je spelenderwijs bochten pakken. Zien is namelijk makkelijker dan een heleboel theorie. Ik zou zeggen, blijf ervoor rijden Je zou niet de eerste zijn die probeert een ervaren rijden bij te houden , en net even ergens wat tekort komt en van een dijkje afhobbeld Laat je vooral niet opnaaien door een ander, stepje tegen de grond komt vanzelf wel. Inderdaad veel rijden, en niet alleen maar snelweg Ga de stad in, maar vergeet vooral de stuurwegen niet. En een klaverblad als je hem kan vinden bij jou in de buurt. De snelheid komt vanzelf wel, elke lul kan hard rechtuit, die bochtjes zijn de grote lol 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
748cc Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Niet iedere lul heeft de ballen om op topsnelheid te rijden... :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Ik heb de top van mijn VFR nog nooit gehaald en er ook niet de behoeft toe gevoeld, maar zoals Stefan al opmerkt is het rijden van bochtjes veel leuker en uitdagender. VFRikus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rico Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Wat moet dat een geweldige belevenis zijn geweest om voor het eerst op je eigen motor te mogen wegrijden. Ik ga zaterdag een proefrit maken (als het weer meezit) met een 800 VTEC, helaas achterop want moet nog even het laatste examen doen haha. Maar zal dan vast wel ervaren dat de VFR meer vermogen heeft dan de CB 500 F waar ik mee les. Kan me niet voorstellen dat het niet lekker zal rijden! In ieder geval heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst en ik hoop je snel eens tegen te komen bij 1 van de ritten met deze club en op mijn eigen VFR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Ik zou zeggen, blijf ervoor rijden Je zou niet de eerste zijn die probeert een ervaren rijden bij te houden , en net even ergens wat tekort komt en van een dijkje afhobbeld Laat je vooral niet opnaaien door een ander, stepje tegen de grond komt vanzelf wel. Inderdaad veel rijden, en niet alleen maar snelweg Ga de stad in, maar vergeet vooral de stuurwegen niet. En een klaverblad als je hem kan vinden bij jou in de buurt. De snelheid komt vanzelf wel, elke lul kan hard rechtuit, die bochtjes zijn de grote lol Als ik voor een beginner rijd, pas ik de snelheid aan, als dan met dezelfde snelheid wordt gevolgd, gaat het niet snel te hard. Zeker niet op een zelfde soort motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 (edited) Niet iedere lul heeft de ballen om op topsnelheid te rijden... :-) Een uur plus 200 op de Autobahn is vermoeiend er dan een hele dag lekker sturen in de Eifel. Bij het volgen van een ervaren rijder gaat het om het leren de bochten juist aan te snijden. Snelheid komt vanzelf wel met het vertrouwd raken met de motor. Edited December 24, 2014 by vroembert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 ALs je de Eifel gewent bent wel maar het gaat er vaak mis door vermoeidheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Daarom moet je ook af en toe pauze houden op een terras of even dolgedraaide malloten op de Nordschleife langs zien razen. Uitgerust geniet je meer van het rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
V FRed S Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Wat moet dat een geweldige belevenis zijn geweest om voor het eerst op je eigen motor te mogen wegrijden. Ik ga zaterdag een proefrit maken (als het weer meezit) met een 800 VTEC, helaas achterop want moet nog even het laatste examen doen haha. Maar zal dan vast wel ervaren dat de VFR meer vermogen heeft dan de CB 500 F waar ik mee les. Kan me niet voorstellen dat het niet lekker zal rijden! In ieder geval heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst en ik hoop je snel eens tegen te komen bij 1 van de ritten met deze club en op mijn eigen VFR! Die kans is het grootst als jullie even lid worden van de VFROC :) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackVfr Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Gefeliciteerd met je aankoop daar ga je zeker geen spijt van krijgen! Een uur plus 200 op de Autobahn is vermoeiend er dan een hele dag lekker sturen in de Eifel. Bij het volgen van een ervaren rijder gaat het om het leren de bochten juist aan te snijden. Snelheid komt vanzelf wel met het vertrouwd raken met de motor. Ik vond vooral het file rijden in Duitsland vermoeiend deze zomer met 35 graden op de viffer, maar een uurtje 200+ vind ik gewoon heerlijk, mijn maat op zijn Kawa z1000 naked vond het overigens ook iets minder prettig. Bochten vind ik prachtig zeker nu dit steeds lekkerder gaat, máár een stukkie 260+ deze zomer vond ik toch echt geweldig over de autobahn gewoon is kijken wat het beest kan (mits het verkeer het toe laat uiteraard) Wat ik je vooral wil zeggen, als de bochten voor je gevoel nog niet helemaal lekker gaan heb dan geduld, dat heeft bij mij ook een heel seizoen geduurd voordat ik het echt wat harder kon met vertrouwen, eigenlijk aan het begin van mijn tweede seizoen afgelopen zomer ging het echt lekker. Daarnaast ga eens bij een veren specialist langs en laat je vering even goed afstellen op jou als rijder (of nog beter laat er een mooi setje nieuw onder zetten), dit kan een aanzienlijke verbetering in de balans van je motor geven waardoor je vfr nog lekkerder aan voelt. In het algemeen rijd je eigen tempo!, en laat je niet verleiden door te proberen snellere jongens bij te willen houden en dan komt het allemaal vanzelf goed. enne gewoon lekker veel km's maken natuurlijk gr Rolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFoRever Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Mijn tip: niet teveel nadenken, maar doen. Je eigen grenzen respecteren op gevoel. Beleef het en probeer niet aan verwachtingen te voldoen. Met 100 pk en 210 kilogram motorfiets rustig aan. Het gevoel voor het geheel komt pas na een paar duizend kilometers rijden. Geniet er van, je hoeft niets te bewijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Gefeliciteerd met je aankoop daar ga je zeker geen spijt van krijgen! Ik vond vooral het file rijden in Duitsland vermoeiend deze zomer met 35 graden op de viffer, maar een uurtje 200+ vind ik gewoon heerlijk, mijn maat op zijn Kawa z1000 naked vond het overigens ook iets minder prettig. Bochten vind ik prachtig zeker nu dit steeds lekkerder gaat, máár een stukkie 260+ deze zomer vond ik toch echt geweldig over de autobahn gewoon is kijken wat het beest kan (mits het verkeer het toe laat uiteraard) Wat ik je vooral wil zeggen, als de bochten voor je gevoel nog niet helemaal lekker gaan heb dan geduld, dat heeft bij mij ook een heel seizoen geduurd voordat ik het echt wat harder kon met vertrouwen, eigenlijk aan het begin van mijn tweede seizoen afgelopen zomer ging het echt lekker. Daarnaast ga eens bij een veren specialist langs en laat je vering even goed afstellen op jou als rijder (of nog beter laat er een mooi setje nieuw onder zetten), dit kan een aanzienlijke verbetering in de balans van je motor geven waardoor je vfr nog lekkerder aan voelt. In het algemeen rijd je eigen tempo!, en laat je niet verleiden door te proberen snellere jongens bij te willen houden en dan komt het allemaal vanzelf goed. enne gewoon lekker veel km's maken natuurlijk gr Rolf Het is meer wat je allemaal meemaakt met 200+ , dat varieert van auto's met nl kenteken die hem er zo voor gooien terwijl je met 220 komt aanstuiven, tot ruim 255+ op de teller en dan ingehaald worden door een Mercedes, met zo'n snelheidsverschil dat je alleen maar Whoesh hoort en weg is dat ding al . Je nadert andere weggebruikers met meer dan 120 km/u snelheidsverschil, dat maak je in Nederland alleen maar mee met tegenliggers op de snelweg, kortom het vereist concentratie. Dat zou ik een beginner zeker niet aanraden, omdat er zoveel tegelijk kan gebeuren, dat je het overzicht kwijtraakt en dat is meestal ongezond op een motor. Kortom nooit harder rijden, dan je zelf prettig vindt en niet met andermans snelheid meegaan, als die te hoog ligt. Mijn grootste plezier heb ik toch als ik lekker over bochtige weggetjes rijdt. De Harz, Moezel, Eifel, Hunsruck allemaal hebben ze prachtige wegen, waar je al slingerend je hart op kan halen. De autobhn is dan een mooi stuk extra, op weg naar dat moois. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rico Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Die kans is het grootst als jullie even lid worden van de VFROC :) Als ik een VFR koop ga ik dat zeker doen! Even de proefrit afwachten en of ik het eens kan worden over de prijs haha, maar gaat vast goed komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan666 Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Als ik voor een beginner rijd, pas ik de snelheid aan, als dan met dezelfde snelheid wordt gevolgd, gaat het niet snel te hard. Zeker niet op een zelfde soort motor. Bedoel het ook in ze algemeenheid , Vind mezelf een beginnende rijder, en probeer ook wel eens mee te komen met gevorderde. Ging tot nu toe altijd goed , maar ook wel eens... *aiiiiiiiiii* momentjes op die manier Link to comment Share on other sites More sharing options...
vroembert Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Zo lang aiiii niet in Oh Shit !!! veranderd gaat het goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts