BlackVfr Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Ik heb tijdens mijn rijlessen één keer 3 uur gelest ipv de 1,5 die we normaal deden, en natuurlijk die 3 uur lang regen gehad... op dat moment minder prettig maar goed om het eens gedaan te hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phr3ak Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 M'n eerste motor ging ik ophalen in eind februari / begin maart, en het sneeuwde als een dolle toen, gloed nieuwe motor, verse A stempel .. En gewoon gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roodrunner Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Hier net zo. Wel direct na de rit winterhandschoenen gekocht Met 4 graden boven nul en sneeuw met zomerhandschoentjes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davy Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 (edited) Wat een verschil met de lesmotor! De eerste bochten voelden zeer onwennig (eigenlijk de laatste bochten ook nog). Bandendruk gechecked? Edited April 24, 2015 by Davy Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexvfr Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 heb eigenlijk maar 1 tip: Doe niet zoals mij, en ga niet bij je derde rit al met viffer en al op het asfalt liggen.. Zit zoals je zelf het prettigste vind.. Begin niet te snel.. en het allerbelangrijkste geniet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jime_Jitsu Posted December 16, 2015 Author Share Posted December 16, 2015 Bandendruk gechecked? Dit was uiteindelijk het probleem! De voorband was zo goed als leeg. Gelukkig wees iemand anders mij daar snel op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Posted December 17, 2015 Share Posted December 17, 2015 Ja, zo kwam ik ergens in september een Triumph rijder tegen, waarvan de achterband bijna plat was. En maar gassen met dat ding en "plat" door de bocht. Hem toch maar even attent gemaakt op zijnzachte achterband. Band was al behoorlijk warm en de zijkanten waren niet al te fris meer. Zegt die"motorrijder" tegen mij: "Ik dacht al, hij rijdt niet zo lekker, hij glijdt in de bocht en hij zwabbert aan de achterkant." Het was een eerste ritje, de motor had 8 maanden stil gestaan,.................. Dûh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick1991 Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 (edited) Bedankt voor de goede tips! Het eerste weekend na ik mijn rijbewijs had opgehaald, heb ik veel op de motorfiets gezeten. Zaterdag in mijn uppie. Toen kwam ik er achter dat mijn voorband wat aan de zachte kant was. Toen de voorband weer op 2,5 bar zat voelde het als een hele nieuwe motorfiets! Zondag heb ik gereden samen met mijn vader. Ik ben nu wel aardig gewend aan de zit van de motorfiets. De spiegels heb ik ook goed weten af te stellen. Ik rij nu zoveel mogelijk, bijvoorbeeld naar het werk als het weer een beetje meezit. Wat doen jullie bij stoplichten? Als motorrijder kun je natuurlijk vooraan het stoplicht gaan staan, maar ik merk dat ik vaak gewoon aansluit alsof ik een auto ben. Nog een tip waar ik mezelf ook aan probeer te houden... (voor als die nog niet gegeven is); probeer verschillende routes en wegen te rijden, dat is leuker en beter voor de rij'ervaring. Elke dag 80km woon-werk heen en terug is (naar mijn mening) na b.v. een maand niet 'echt' gelijk aan 1600km ervaring, maar 40x 40km ervaring.. (elke dag is uiteraard niet hetzelfde, maar even voor het idee, ik rij zelf b.v. woon-werk met 't koekblik omdat het alleen maar snelweg is, met de zomer wil ik wel eens de motor pakken en dan rij ik vooral op de terugweg graag een stukje om ) Heb mijn VFR nu een jaar en nog steeds dik tevreden! Bij stoplichten ga ik afhankelijk van de situatie (regen/soort auto/voorsorteer situatie) wel vaak vooraan staan, verschilt per keer. Vindt het wel fijn om in het verkeer gebruik te maken dat ik sneller weg ben dan menig koekblik, maar besef wel dat ik op de motor kwetsbaarder ben. Edit: vind zelf banden ook veel uitmaken, met de huidige set MPR4 ligt de Viffer een stuk beter op de weg dan de 'conti-sport attack' die er eerst oplagen bij aanschaf.. Edited January 13, 2016 by Patrick1991 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Vindt het wel fijn om in het verkeer gebruik te maken dat ik sneller weg ben dan menig koekblik, maar besef wel dat ik op de motor kwetsbaarder ben. .. Pas op met de "seconde des doods" .... Grote kans dat er namelijk nog een voertuig "effe net door rood rijdt" en van links of rechts komt als jij net vertrokken bent...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Yep en je neus is je kreukelzone,......... ( en die werkt niet zo goed hoor ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick1991 Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 (edited) Klopt helemaal, altijd even checken/ links & rechts kijken voor 't wegrijden.. hoop 'n aanvaring met ander verkeer nooit mee te maken. Edited January 15, 2016 by Patrick1991 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts