Jump to content

pretpiloot

Verbouwen 750 naar Naked

Recommended Posts

ben mijn oude VFR750F van 1996 wat aan het opfrissen.

moet uiteindelijk een fijne naked bike worden met een SBK stuurtje erop en een knappe voorvork erin.

Ik wilde een andere zit omdat ik de originele wat te lomp vind ogen als de kuip eraf gaat, maar het moest wel Honda blijven.

Komt dus een VFR800 VTEC kont op, zonder seatpipes

 

20141230_155012_zpslbgvbllv.jpg

20141230_163013_zpszlyfvx9z.jpg

20141229_200621_zpsm9pysou4.jpg

20141230_123340_zpsollt7tah.jpg
20141230_123402_zpsfvooraan.jpg
20141230_124010_zpsoaimmzlw.jpg
20141230_124000_zpsivrm053a.jpg
20141230_124916_zps5txjcqiq.jpg

Edited by pretpiloot
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Mooi project! Heb je ook een zuiver zij-aanzicht op een foto? Dat blijft toch één van de meest bepalende indrukken bij een motor. Hoe de lijn van de kont bij de rest vd motor past.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Afgesplitst van hier

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Als je toch bezig bent (en blijkbaar handig), misschien de uitlaat aan de andere kant? :scratchchin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
 

de middenbok is al verwijderd ;) zit al een andere uitlaat onder, en die kan ik niet zomaar aanpassen, ben zelf niet zo goed in titanium lassen ;) mocht het echt niet mooi zijn na dat alles gemonteerd is, kan ik altijd proberen om de lijn nog wat aan te laten passen door degene die het systeem gemaakt heeft.

Als de motor volledig op zijn pootjes staat maak ik een zijaanzicht foto, het beeld vertekent nu omdat de motor op zijn middenbok staat, de kont komt dus nog iets omlaag als ie op de wielen staat.

tevens ga ik nog nieuwe "dogbones" uit 1 stuk maken voor de bovenkant van het subframe, die 1 mm langer zijn tussen de ogen, komt allemaal net iets mooier uit dan.

 

477524_390512820972910_1560287261_o.jpg

33954_404694836221375_1662598934_n.jpg?o

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

dit zit er dus onder ;)

post-3669-0-94568100-1420024239_thumb.jpg

post-3669-0-97709700-1420024255_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

waarom de uitlaat niet aan de linker kant zit?

 

als de uitlaat een high-mount is, en dus niet voor het wiel zit, is rechts prima (naar mijn idee)

ik vind het aan de linkerkant juist rommelig worden als de uitlaat onder de brug en de aandrijfketting door moet.

rechts is daar veel meer ruimte voor door de enkelzijdige brug.

 

gallery_5025_556_651850.jpg

Edited by pretpiloot

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

De piepe rechts vind ik ook wat onnatuurlijk. Lekker bezig zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

zo, buisjes afgelast (was weer ff oefenen pfoee :X ) vooral dat buisje aan die dunne koker lassen was een hel B|

20141231_154931_zps9cfqkbza.jpg
20141231_154948_zpsaf2zud7b.jpg

zo staat ie er nu bij
20141231_155635_zpsxtau9bjm.jpg
20141231_155647_zps90u00tfj.jpg

uitlaat erbij en van de middenbok af, dus meer in de vering gezakt.
komt uiteindelijk nog een cm lager achter, de dogbones aan de bovenkant worden nog 2 mm langer
20141231_161047_zps5rsgpjpa.jpg
20141231_161114_zpsb6y60xt3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ziet er wel heel bijzonder uit. Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat straks. Ga vooral zo door :thumpup:

 

Maar toch een vraagje; Waarom wel het kontje van de Vtec, maar niet de uitlaat van de Vtec? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Omdat het Vtec kontje zo lekker slank is zonder de Vtec uitlaten waarschijnlijk.

 

Ziet er goed uit. Persoonlijk had ik de kont een stuk lager gezet, om de lijn met bovenzijde tank naar kontje meer in lijn te houden. Maar goed, smaken verschillen gelukkig, dat houdt het leven leuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

underseat uitlaten van de VTEC komen er niet op omdat ik die onnodig lomp en zwaar vind, en het VTEC kontje is idd mooi smal zonder die uitlaten eronder ;)

en de mooie titanium uitlaat die ik nu heb blijft natuurlijk

 

ik heb mijn inspiratie voor een uitlaatloos VTEC zitje hier vandaan

 

post-3669-0-13199400-1420106013_thumb.jpg

post-3669-0-34474100-1420106023_thumb.jpg

post-3669-0-94970900-1420106032_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Wordt een mooie fiets, snap niet dat meer mensen dat doen als het plastic aan barrels is.

Zou persoonlijk de uitlaat evenwijdig aan de dogbone laten lopen en de slipon vlak na de eerste las na de bocht verschuiven. Wordt ie iets gedrongener van, net zoals bij deze, wat ik een heel mooi gelukt exemplaar vind

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=34186

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

alweer wat verder gestript vandaag, zijn pittig wat kilo's vanaf gekomen zeg!

 

20150101_184237_zpsmztubyks.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien