Ga naar inhoud

Verbouwen 750 naar Naked


pretpiloot
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is het mooiste idd. Maar er valt wel wat te spelen.

De VFR is van zichzelf enorm koersvast dus een iets kortere voorvork zal niet meteen tot een nerveuze motor leiden.

Zolang het maar niet een vork is van een CBR600RR/R6 etc die echt een klap korter zijn (denk aan 50mm of meer) dan ga je problemen creeren die lastig op te lossen zijn.

ZXR750, RSV Mille, GSX-R1100 etc zijn wat grotere fietsen met langere vorken. Het handigste is om de huidige lengte van je eigen vork op te meten (bovenkant kroonplaat tot hart wiel-as) en dat te vergelijken met een aantal motoren bij een motorzaak.

rolmaat mee en meten maar.

 

er is ook veel data online te vinden maar dan moet je ff zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubb,

 

Voorvorklengte van de originele =770mm, de lengte van de USD van de Gixxer (GSXR750W) die ik erin heb is 740mm.

Dit is nagenoeg de maat welke het dichtst overeen komt met die van de VFR.

Andere zijn dusdanig kort dat je het gevoel krijgt om op je neus te staan tijdens rijden.

Remklauwen van de GSXR ook gebruikt maar wel met het originele Honda wiel erin (RC36-2 wiel).

Vooras GSXR gebruikt, welke dezelfde diameter heeft als de VFR as, alleen aanpassingen door andere vulbussen te laten draaien.

 

post-5404-0-34919200-1438861194_thumb.jpg

 

De uiteindelijke resultaten welke ik wou bewerkstelligen heb ik met deze vork kunnen halen.

De rijeigenschappen, wegligging bij "zeer fors fors remmen" en bochtengedrag naar een veel hoger level kunnen brengen hiermee.

 

Groeten

Lex

aangepast door Essers_68
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ook overgaat naar een superbikestuur kan je rustig 40mm korter hebben omdat de poten een heel stuk minder doorgestoken hoeven zijn, is ook meteen mooier.

Zo is het origineel met een superbikestuur:

post-3441-0-92033700-1438876889_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wordt zoiets nou een "superbikestuur" genoemd, als het nou "Dirtbike stuur" zou heten zou ik dat begrijpen, maar een Superbike heeft clip-ons. En een dirtbike of off-road gerelateerde motor heeft dat bovenliggende stuur.

Snap jij het, snap ik het? :withstupid:

 

groeten

Lex

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit de geschiedenis heeft een superbike zo'n stuur. De race-serie "superbikes" was in de jaren 70-80 al, met dikke 1000cc vier cilinders zoals de Z1000 etc.

Daar komt de naam vandaan.

 

http://www.cycleworld.com/2013/05/31/origins-of-american-superbike-racing/

aangepast door teake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de naam is in feite gewoon gejat of hergebruikt omdat het racen met nakeds minder werd.

Vroeger was hardcore ook geen vorm van house/techno "muziek" maar was dit een benaming voor punk muziek.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uuuh Ray,

 

Ik geloof dat punk muziek uit de anarchistische hoek komt en heeft niks met een term hard-core te maken.

Gewoon een feitje ^_^, dus maar weer verder ff ontopic.

 

groeten

Lex

aangepast door Essers_68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info mannen!

Vandaag een 2e VFR 750 RC36I op de kop kunnen tikken dus bij mij gaat er ook een naked project van start! :pompom::pompom::pompom:

 

Maar eerst op vakantie en dan gaan we beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

begonnen met inmeten en tekenen van een custom aluminium accubak en undertray, aangezien de standaard VTEC undertray te hol is vanwege de underseat uitlaten.

Krijg ook een pak meer bergruimte zo.

Straks de uitslag op karton tekenen, knippen en vouwen, en kijken of het allemaal gaat passen zoals ik in mn hoofd heb

post-3669-0-98796300-1439213169_thumb.jpg

aangepast door pretpiloot
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...