Ga naar inhoud

Voorwiellager verwijderen. Hoe...?


 Delen

Aanbevolen berichten

Je kan met de (normale) vulbussen op de as en een vulstuk ter dikte van de rechterpoot (stuk pijp oid) ook zonder montage in de voorvork natuurlijk proberen of er met spanning op het hele pakket nog steeds te veel wrijving is.

 

Dan weet je tenminste alvast iets......

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je hebt toch de lagers aangebracht door op de buitenring van het lager te slagen?? Je hebt het wiel toch goed voorgewarmd?? Ik persoonlijk warm het wiel zeer goed op en leg het lager in een vrieskast

Ja dan heb je er meteen weer een hoop condens in zitten ;)

 

Maar jongens jongens... 5 pagina's over een paar lagertjes vervangen van een voorwiel notabene :schater:

aangepast door JanFillemJansen
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Maar jongens jongens... 5 pagina's over een paar lagertjes vervangen van een voorwiel notabene :schater:

Wat dan te denken van 48 pagina's over wat er mis is met een viffer! :cry:

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update dan maar, om het verhaal nog iets te rekken.

 

M'n voorvorken zitten inmiddels weer in elkaar, op de fiets gemonteerd en het voorwiel hangt er alweer tussen.

De boel netjes op moment aangedraaid en hij lijkt nu soepel te draaien.

Aangezien m'n complete uitlaat systeem er nog af ligt heb ik nog geen proefrit kunnen maken.

De definitieve uitslag moet dus nog even op zich laten wachten...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder uitlaatsysteem, kun je toch ook rijden???

 

In ieder geval een uitgebreid test rondje om te bepalen of alles weer draait zoal het hoort....

 

:schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, 't zou kunnen, maar denk niet dat de buurt daar blij van wordt :D

En daar komt nog eens bij dat de wegen, hier althans, nog met een hele dikke laag pekel zijn bedekt.

Gisteren heb ik de boel weer in elkaar gezet en toen heb ik wel even een paar rondjes over het plein naast m'n huis gereden.

 

Alles voelde goed. Geen raar gevoel in het voorwiel, het sturen en stevig remmen gaat prima.

Dat ik de remvloeistof heb vervangen was daarbij overigens ook goed te merken...

Door de combinatie van koude banden en koude ondergrond was ik met hard remmen een beetje aan het glibberen :)

 

Enige dingetje is dat hij behoorlijk klakt bij het vanuit neutraal in de versnelling zetten. Hij deed dat altijd al dus dat zou best een combinatie van de koude temperatuur / olie en mijn fantasie kunnen zijn.

 

Ook dat straks maar eens wat beter bekijken als de ellendige pekel weggespoeld is en ik eindelijk eens een fatsoenlijke rit kan maken.

aangepast door Michiel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je motor dan neutraal zeg maar nog op de spreekwoordelijke choke loopt omdat die koud is, want met een verhoogd stationair toerental klapt die natuurlijk en als die warmer is en normaal stationair loopt klapt die bijna niet.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Enige dingetje is dat hij behoorlijk klakt bij het vanuit neutraal in de versnelling zetten. Hij deed dat altijd al dus dat zou best een combinatie van de koude temperatuur / olie en mijn fantasie kunnen zijn.

 

 

Probeer eens een andere motorolie.

Ik maakte met een van mijn Honda's de hele buurt wakker bij hem in zijn eerste versnelling zetten na een koude start. Ik ben zelfs later gaan starten in zijn eerste vertsnelling met de koppeling ingeknepen.

Na overstappen op Motorex TopSpeed was de "klak" met ca. 75% afgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is dat ik de mijne koud volstrekt geluidloos in zijn eerste kan zetten, maar juist bij warm geeft het een enorme klak.

Ik gebruik overigens de Kroon Expulsa

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...