Ga naar inhoud

Onderhoud aan VFR 750, 800FI, Vtec en 1200 voor forumleden (2)


Johan
 Delen

Aanbevolen berichten

Vanmorgen bij Johan mijn Viffer weer op mogen halen en Johan, je heb niks gelogen! onderin de toeren echt een andere motor en veel fijner rijgedrag. Ik ben met een smile naar huis gereden en daar nog ff trots een plaatje geschoten van me als nieuwe glimmende Viffer :)

nogmaals, Thanks Johan!

 

Voor de liefhebber een paar plaatjes van Johan zijn kunsten op mijn Viffer :)

 

Foto-HYEVWMRC-D.jpg

 

Foto-HC4HYJ6Y-D.jpg

 

Foto-ALIFSGJ3-D.jpg

 

Foto-CWYDWHUJ-D.jpg

 

Foto-GMKPY3CS-D.jpg

 

Foto-YK6IKAJO-D.jpg

 

Foto-H8IUHMRB-D.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Johan ook voor info benaderd, maar omdat ik net een nieuwe keuken heb gekocht en toch de intentie heb om een andere VFR te gaan kopen nog geen afspraak gepland.

Dus wie weet over een jaar of anderhalf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hmm ik ben zon 1500km geleden bij Johan geweest, en nu zie ik net dit na een stevige rit. Volgens mij olie! :sleep: Komt dit vaker voor op deze plek (vanuit de motor, niet op deze grond :P )

 

IMG-20140313-WA0003.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens onder je motor waar de druppel(s) hangen.

Aan die zijde zitten de "overloop", ontlucht slangen en je voorste kettingwiel.

Bij het kettingwiel is meestal sprake van ophoping van kettingvet.

Gebruik je een pro-oiler?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wil ook nog wel eens vocht van regen (of condens) achter de vettigheid in de kap van de voorste kettingwiel achterblijven en dat komt er dan uit wanneer je hem op de jiffy zet en dat neemt wat vettigheid mee waardoor het olie lijkt.

De slangetjes van de be-/ontluchting en overloop van de tank zitten zoals je kan zien op de foto net iets meer naar voren dus ik vermoed dat het bij het voorste kettingwiel vandaan komt en in een zeldzaam geval kan het via de uitgaande as vanuit het blok komen maar dat denk ik niet.

Ik heb daar ook wel eens een vettig plasje, meestal als ik m'n vinger erdoor haal blijkt het gewoon water te zijn (ik heb plavuizen in de garage dus het trekt niet in het beton), de keer dat het echt olie was bleek ik de Pro oiler te rijk te hebben en was het een vetzooi achter de kap bij het voorste kettingwiel :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plekje “vocht” op de vloer kunnen een aantal dingen zijn, op die plaats komen 3 slangetjes onder de motor vandaan.

Twee van de benzinetank (ontluchting en overstort) en één van de overstort van het koelwater expansie-vaatje.

In de buurt zit ook het olie-filter, kan zijn als het daar vandaan komt dat je het oliefilter even iets vaster moet draaien.

 

Probeer even te onderzoeken waar het vandaan komt en wat het is (olie, koelvloeistof of benzine)

aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik moet inderdaad van het weekend ff kijken wat het is, ik zit alleen midden in een complete verbouwing van mijn huis, dus vergeet het steeds door de drukte :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...