Ga naar inhoud

Bevestiging stuureinden verwijderen: Hoe?


V4Wim
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om het sbkstuur op mijn viffer te vervangen voor de originele clip-ons maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik het deel van de bevestiging voor de stuureinden IN het stuur er niet uitkrijg? Ik zie 2 lipjes zitten maar het lijkt als of ik daar niets mee kan. Ik heb er ook al een lange bout ingedraaid en er (beheerst) aan getrokken. Ook zonder resultaat. Iemand die een goed idee heeft?

aangepast door V4Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je daarvoor niet het handvat verwijderen en dat er een soort van inbus zit die hem vastzet?

 

Bovenstaande is een persoonlijke gedachte, even wachten en binnen een uur komt iemand met het juiste antwoord :1342845:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet inderdaad het handvat eraf.

Het binnen gewicht zit volgens mij nog ergens vast geklemt in de uitsparing van de clip-on. Hier moet je een palletje indrukken om het binnen werk te verwijderen.

 

Zit momenteel op me werk anders had ik ff het gedeelte uit de manual opgezocht voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd Johan dat stukje was genoeg geweest

Wist niet dat de link verwees naar daar waar je kopieert. (edit dus door op # nr. te klikken)hmmmm.

Maar dus weer wat geleerd Thanks

aangepast door Simon1975
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze binnengewichten komen er makkelijk uit als je de truuk kent.

1. Demonteer het buitengewicht

2. Spuit met kruipolie (WD40 bvb) tussen het stuurgewicht en de clipon. (de rubbers op het stuurgewicht blijven soms vast kleven in de clipon)

3. Draai een lange M6 bout in het stuurgewicht

4. Zet een tang over de bout heen tegenaan de boutkop

5. Met flinke tikken tegen de tang sla je nu het stuurgewicht uit de clipon. Meestal houdt de metalen clips het stuurgewicht niet echt tegen, indien wel, priem met een kleine schroevendraaier even tussen de clips en de clipon nu er intussen wat spanning op zit.

 

Indien je in bezit bent van een slaggewicht die je op de bout kan bevestigen, dan gaat het nog stukken vlotter.

 

In minder dan een minuut zijn ze er uit.

 

Om opnieuw te monteren, opnieuw inspuiten met kruipolie, gaan er heel vlot in. (geen vet gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...